I pravda má svůj čas…

Žena v bílém kimonu

Autor:
Ana Johns

Originální název: The Woman in the White Kimono

Žánr: Román pro ženy

Počet stran: 400

Vydavatelství: Leda

Oficiální anotace: Rok 1957, Japonsko: Sedmnáctiletou Naoko čeká sjednané manželství, které její rodině zajistí dobré postavení v tradiční japonské společnosti. Jenže Naoko se zamilovala do amerického námořníka a stačí jeden krok, aby svou rodinu odsoudila k hanbě a společenskému pádu – je těhotná. S důsledky se budou muset vypořádat až následující generace…
Dnešek, Spojené státy: Po smrti milovaného otce objeví Tori dopis se šokujícím sdělením, které ji přiměje k rozhodnutí: udělá všechno, aby odhalila tajemství, jež obklopuje otcův život. Napínavé pátrání ji po několika překvapeních zavede až do odlehlé vesnice na japonském pobřeží, a Tori dochází k poznání – jestliže chce připravit usmíření, musí zahnat démony minulosti.
Příběh vyrůstá z drsného, málo známého období před několika desítkami let a inspirovaly ho skutečné události. Předkládá barvité portréty dvou výrazných žen: jedna řeší hlubokou rozpolcenost mezi příkazy rodné kultury a voláním vlastního srdce, zatímco druhá se odvážně vydává na nejistou cestu, aby zjistila, co pro ni vlastně představuje DOMOV. Navzdory tomu, že obě ženy oddělují oceány i celá desetiletí, jsou nerozlučně svázány společným tajemstvím.

"Smrt by byla snadná. Obtížné je žít."

Když se pro vás váš otec stane středobodem vašeho vesmíru, nechcete si přiznat, že by vám v něčem mohl lhát. Sedíte s ním v nemocnici a odmítáte si přiznat, že se s ním budete muset jednou pro vždy rozloučit. Jenže najednou je pryč a vy se v ten moment rozhodnete splnit jeho přání.

Konečně si přečtete Ten dopis, jehož text vypálí vše od základů. Zjistíte, že v povídkách, které vám vždy vyprávěl, je nejspíš ukrytá i pravda. A přesně tohle jsem teď já. Žena, která si myslela, že celá její rodina je už navždy pryč. Našla jsem však něco, co mi dává naději. A abych zjistila pravdu, jsem odhodlaná chytit se každého stébla…

"Trápení přičaruje maličkostem dlouhé stíny."

Následky 2. světové války a nedůvěra Japonců k americkým vojákům. Tak přesně takto by se dal jednoduše popsat příběh Dívka v bílém kimonu, který nám vypráví o zakázané lásce mladé Japonky s americkým vojákem. Děj je krutý, ale přesto na něj nedokáže přestat myslet. Dokáže vás uchvátit, dojmout a díky dvěma časovým linkám se u něj ani na okamžik nebudete nudit.

Příběh nám vypráví dvě ženy, jejichž kapitoly se střídají. První nás zavede do Spojených států. Tori, mladá žena, která právě přišla o otce, se snaží vyrovnat s jeho ztrátou. Zároveň se však snaží vypátrat pravdu, ukrytou na druhé straně světa. Jako druhou vypravěčku tu máme sedmnáctiletou Naoko. Její příběh se odehrává v Japonsku roku 1957. A právě tyto části jsou těmi, které nám budou lámat srdce. Tyto dvě linky se nádherně proplétají a celý příběh díky nim získává jiskru, se kterou čtenářům ožívá před očima.

Děj v sobě ukrývá nádherné myšlenky a stará japonská pořekadla, které celé knize dodávají na věrohodnosti. Nechybí tu čtivost, napětí, emoce. Celá kniha nás dokáže okamžitě vtáhnout do děje a už po několika stranách v nás zanechá svou stopu. Společně s hlavními postavami hledáme tu správnou životní cestu, po které se vydat. A jako v obyčejném životě je plná chyb, omylů a okamžiků, kdy svůj boj budete chtít vzdát… Autorka vše výborně vyobrazila, ale zároveň své čtenáře vůbec nešetřila, takže si připravte kapesníky.

Obálka nás dokáže zaujmout už na první pohled. Takřka hýří barvami a pozitivní náladou. To je však trochu zavádějící a moc to neodpovídá ději. Mnohem více na příběh sedí originální přebal. Ale zas na druhou stranu musím napsat, že právě i díky těm výrazným barvám, mě kniha upoutala na první pohled…

A jaký je můj názor na knihu? Od knihy jsem očekávala hodně silný příběh. Vůbec mě ale nenapadlo, že se mi autorčin styl až tak zaryje pod kůži a já budu natolik soucítit s Naoko. Její příběh mě doslova užíral zaživa. Ovšem takovým tím způsobem, který se zkrátka u dobře napsané knihy má objevit. Nad knihou přemýšlím už od soboty, kdy jsem ji dočetla. Tím, jak mě dokázala upoutat, vážně klobouk dolů. Po delší době jsem tak opět četla román pro ženy, kterému nemám pomalu nic co vytknout a můžu vám ho vřele doporučit!

Kniha zaujme především ty čtenáře, kteří mají rádi příběhy odehrávající se ve dvou časových linkách, hledají výraznou romantickou linku a rádi blíže poznají japonskou kulturu a zvyky.

A teď už hodnocení!

    91%

Znáte tuto knížku? Četli jste ji nebo se na ni chystáte? Pokud jste ji četli, co si o ní myslíte?
Budu moc ráda, když mi to napíšete do komentáře. :)


Za tuto knihu bych chtěla mockrát poděkovat nakladatelství Leda,
na jejichž internetových stránkách si knihu Žena v bílém kimonu můžete pořídit.
 

 

Komentáře

Oblíbené články...