#4 Knižní tipy z komiksového světa

To bylo tvé jméno


Autor: Makoto Šinkai

Ilustrace: Ranmaru Kotone

Série: To bylo tvé jméno 1.

Originální název: 君の名は。(Kimi no na wa)

Žánr: Manga shōjo

Počet stran: 180

Vydavatelství: Egmont

Oficiální anotace: Co se stane, když nutí venkovská rodina dceru (Na střední! Ta ostuda!) dodržovat hloupé tradice spojené s něčím tak starobylým jako folklor a obřady? Vykřičí nespokojenost do světa… a dojde k tomu, co si přála: vymění si tělo s někým jiným. Jak se vyrovná s rolí bezstarostného velkoměstského kluka? A on s nečekanými povinnostmi? V příběhu plném setkávání a míjení není nic jednoduché. Dokážou překonat osud, čas i vesmír a najít jeden druhého?


Filmů s hlavními hrdiny, kteří si vymění těla, bylo už spoustu. Vždy se většinou jedná o odpočinkové komedie, u nichž se schází celá rodina. Ovšem moct si přečíst takový komiks, je něco mnohem lepšího! To bylo tvé jméno je skvělá manga, kterou přečtete během chvilky. Ano, jedná se sice o mangu, která se musí číst zprava doleva, což dá všem, kteří na ní nejsou zvyklí, kapku zabrat. Ale za tu menší námahu to stojí! A pokud si nevíte rady, jak mangu číst, mrkněte na skvělé video Humbooku.

(zdroj)
Z počátku knížky můžete být kapku zmatení. Možná až trochu hekticky se zde skáče z postavy do postavy. Po první kapitole se to však ustálí a vše začne dávat smysl. Taki a Micuho žijí úplně odlišné životy, takže se tu díky jejich výměně těl najde dost komických situací, u kterých se zasmějete. I když to působí jako hodně jednoduchý příběh, tak si zde autoři připravili na konci něco málo z japonské kultury. To je skvělé obohacení celého komiksu, které českým čtenářům může ukázat něco, s čím se doposud nesetkali.

Ilustrace jsou nádherné! Celý příběh s nimi postupně graduje a autoři tak jen potvrzují, jak utvořili perfektní tým. Kniha je dokonale odpočinková, roztomilá a nechybí tu ani něžná romantická linka. Právě díky té budete hned po dočtení potřebovat další díl, který u nás už naštěstí vyšel. Jen to čekání na třetí bude asi dost dlouhé… Ale pokud jste nedočkaví, tak si můžete pustit anime Your Name, které je právě na motivy této mangy.

Já jsem z celého komiksu ohromně nadšená! Sice mi trochu dělalo problémy se ze začátku začíst, ale pak mě to chytlo natolik, že rozhodně potřebuji pokračování. A pak si samozřejmě pustím ten film, který vypadá krásně. :) Při té hodince, kterou jsem nad To bylo tvé jméno strávila, jsem si skvěle odpočinula a načerpala energii na čtení. Bylo to mile roztomilé a ten závěr mě až nečekaně rozněžnil. Celé mi to připadalo jak návrat na základku, kdy jsem mangu a anime seriály zbožňovala. Krom toho startu tedy nemám knížce co vytknout a jsem zvědavá, jak to celé skončí.

To bylo tvé jméno doporučuji všem, kteří zbožňují mangu a chtějí si přečíst něco hodně odpočinkového. Pokud však mangu běžně nečtete i tak vám příběh musím moc doporučit. Je to totiž skvělá příležitost, jak na pár stranách poznat alespoň lehce japonskou kulturu.

A teď už hodnocení!

    78%

Znáte tuto knížku? Četli jste ji nebo se na ni chystáte? Pokud jste ji četli, co na ni říkáte? Máte rádi mangu? Která je vaše nejoblíbenější?
Budu moc ráda za vaše komentáře a případně jakýkoli tip na pěknou mangu. :)




Komentáře

  1. Mangu a anime jsem vyhledávala spíš na střední, což už nějaký ten pátek je, ráda bych se k ní ale časem vrátila. Přesně jak píšeš má manga nádherné kresby a já se nad tím musím vždycky pozastavit, protože mi každá přijde jako umělecké dílo (což je). A čtení zprava doleva mi zrovna problémy nedělá. A komu třeba jo, tak doporučuji manhwu (čte se zleva doprava) a také má moc hezké kresby.
    Tuhle konkrétní jsem nečetla, ale z anotace a tvé recenze to bude určitě skvělé odpočinkové čtivo. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Co si čtu tvůj komentář, tak věřím, že se ti To bylo tvé jméno rozhodně líbit bude. :)

      Vymazat
  2. Četla jsem již více sérií a proto jsem se s chutí pustila i do této. Bohužel mi ale k srdci nepřirostla. Myslela jsem si, že se pustím i do druhého dílu, ale nakonec jsem zvolila jinou knihu. Četla jsi více sérií Mang? :-)

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Budu moc ráda za každý váš komentář. :)

Oblíbené články...