Dechberoucí cirkusová vystoupení ohrožující život jsou zpět!

Zloděj čísel


Autor: Hayley Barker

Série: Poslední číslo 2.

Originální název: Show Stealer

Žánr: YA, dystopie

Počet stran: 472

Vydavatelství: King Cool

Oficiální anotace: Hošiko a Ben jsou na útěku od chvíle, co při poněkud výbušném závěru Posledního čísla spálili cirkus Silvia Sabatiniho na popel. Ale Benova matka se nezastaví před ničím, aby ho našla a pomstila se. Podaří se jí ho zahnat do kouta, kde je jako lapené zvíře nucený obětovat sám sebe, aby zachránil Hošiko a ostatní. Nejsmrtelnější číslo na světě povstalo z popela, a jestli si Ben myslel, že jako divák nahlédl do jeho nejtemnějších koutů, čeká ho překvapení. Skutečnou hrůzu toho, co leží pod povrchem, totiž zakusí na vlastní kůži, když se sám stane vystupující hvězdou nového cirkusu.

"Ve vzduch je něco velice silného, něco skoro hmatatelného, jako bychom byli všichni propojeni.
Připadá mi to jako konec něčeho.
Připadá mi to jako začátek."

Už je to rok, co jsme utekli z cirkusu. Rok od doby, kdy Hošiko hodila bombu přímo na principála Silvia Sabatiho a zabila to monstrum, kterým byl. Jenže situace Dreků se ve světě vůbec nezlepšila. Stále je jejich nečistá rasa branná jako odpad společnosti. Čistí stále vládnou světu a na jejich vrcholu vše poctivě řídí má matka.

Zatím se nám nepodařilo utéct z Londýna. Jsme hledaní uprchlíci, jejichž fotografie jsou na každém rohu. Ovšem teď nás našli. Pro dobro ostatních jsem se rozhodl vzdát. Hošiko tak může s ostatními utéct. Já budu muset čelit své matce. Jenže v moment, kdy mě odvedli k matce zjišťuji, že noční můra stále existuje. Cirkus se znovu otevírá a já mám být jeho součástí…

"Všichni jsme z masa a krve. Všichni cítíme. Všichni jsme lidé."

Pokračování temné YA dystopie, která si získala srdce mnohých čtenářů je zpět! Opět tu máme Hošiko s Benem a jejich zakázanou lásku. Ani tentokrát tu nechybí cirkus, který je ještě více nebezpečný. Ovšem v tomto díle autorka nezacházela do takových detailů v popisech jednotlivých čísel a tím krapet uškodila celému závěru této série. Oproti Poslednímu číslu působil tento příběh spíše jako pohádka. Chyběla zde ta temná atmosféra, nečekané zvraty, dechberoucí čísla a ani romantickou linku zde autorka nijak extra nepopisovala. Zloděj čísel je především o politice a o odsuzování lidí na základě jejich původu…

Hayley Barker (zdroj)
Vypravování děje je nám znovu podáváno z pohledu Hošiko a Bena. Jejich vypravování se střídá každým okamžikem a chvílemi díky hodně krátkým kapitolám děj skvěle graduje. Navíc i neuvěřitelnou rychlostí postupuje dopředu, takže než se nadějeme jste na konci. Hlavní protagonisti jsou sympatičtí. Jejich vyprávění je krásně čtivé. Hošiko je navíc nesmírně silná osobnost a její životní příběh je natolik poutavý, že ji nejde přát nic špatného. Bena tentokrát nalézáme v úplně jiné pozici, než ho známe. Právě teď je on tím vězněm, který pracuje z donucení pro cirkus, ale jeho vyprávění není až tak záživné a poutavé jako to, které nám poskytuje Hošiko.

Kdyby byla série trilogii, dalo by se to brát hold jako slabší výplňkový díl. Ovšem, že se jedná podle všech informací o závěr, tak se do příběhu mohla autorka mnohem více ponořit. Začátek knihy je sice pěkný a neuvěřitelně překvapující, jenže pak se tu pomalu nic nedělo a konec byl doslova odbytý. Dokonce i trochu otevřený, takže se nabízí pokračování, jenže po tom se slehla zem… Zloději čísel chyběla ta temnota a situace ohrožující život, díky kterým je Poslední číslo tak nezapomenutelné. Najdeme tu sice pár momentů, které vyrovnají kvalitou scény prvního dílu, ale na to, kolik má tento díl stránek, je to prostě málo.

Obálka je opět nádherná. Tady odvedli lidé z grafického oddělení neuvěřitelnou práci, jelikož ty přebaly jsou tisíckrát lepší než ty originální. Nejsou vůbec přeplácané, ale přesto jsou mnohem výstižnější. Sice na některé může obálka působit moc tmavě, ale právě díky tomu se svou atmosférou hodí k ději, který nalezneme uvnitř. Navíc k sobě oba díly ze série perfektně ladí.

A teď je na řadě můj názor… I přestože jsem nebyla první knihou tak nadšená jako většina čtenářů, měla jsem od tohoto pokračování obrovská očekávání a moc jsem se na příběh těšila. Překvapila mě ta čtivost a to, jak se děj neskutečnou rychlostí blížil ke konci. Začátek byl perfektní! Vypravování Hošiko mě v jeden okamžik málem dohnalo k slzám, ale jinak… Bohužel mě autorka docela zklamala. Sice děj dokázala ke konci skvěle vygradovat, ale vůbec nevyužila toho potencionálu, který kniha měla. Chyběly mi zde ty drastické scény a napětí, které čtenář prožíval u prvního dílu. Jak už jsem psala na začátku, tohle byla spíše taková pohádka. I tak ale přečtení nelituji, jelikož se stále jedná o příběh, ze kterého si čtenář může něco málo vzít.

Knížku doporučuji všem fanouškům posledního čísla a těm, kteří hledají čtivý dystopický YA příběh.

A teď už hodnocení!

    64%

Znáte tuto knihu? Četli jste ji nebo se na ni chystáte? Pokud jste ji četli, co na ni říkáte? Jak se vám líbí obálky této série?
Budu moc ráda, když mi to napíšete do komentáře. :)


Za knihu bych chtěla moc poděkovat e-shopu Knihy Dobrovský,
u kterých si můžete příběh Zloděj čísel také pořídit.

Komentáře

Oblíbené články...