#4 Kultovní fantasy, sci-fi a dystopie, které byste neměli minout...


Zdravím knihomolové!

Po měsíci vás vítám zas u nového doporučení z Instagramu. Tentokrát tu pro vás mám tip na jednu dystopickou sérii, o které snad slyšel každý. Já se takto na začátku musím přiznat, že jsem z první knihy nebyla až tak nadšená. Ovšem pak jsem se pustila do druhého dílu, a to bylo překvapení! Teď už jen natěšeně vyčkávám na podzim, kdy by měl závěr série snad konečně vyjít. Trilogii, kterou vám tu chci ukázat, je neskutečně originální, jejím autorem je muž, a to téma příběhu vás natolik pohltí, že vás po dočtení bude čekat menší knižní kocovina…

Smrtka


Autor: Neal Shusterman

Série: Smrtka

Počet dílů série: V Čechách zatím 2 (Smrtka, Nimbus), ale na podzim by měl vyjít závěrečný díl

Žánr: Dystopie, Young Adult

Vydavatelství: YOLI

Má anotace prvního dílu: Už je tomu dávno, kdy lidé umírali na nemoci či stářím. Teď je vše jinak. Přirozená smrt neexistuje. Lidé se dožívají neuvěřitelného věku. Můžou projít omlazením a pokud by nějakou nešťastnou náhodou zemřeli, jsou oživeni. Ale aby nedošlo k přemíře populace, byl založen cech smrtek. Společnost těch, jejichž posláním je kosit – jednoduše řečeno zabíjet –, aby se svět nepřelidnil.
A právě já, Citra Terranovová, jsem se chtě nechtě stala učednicí ctihodného smrtky Faradaye. I já bych mohla být smrtkou. Mohla bych mít zaručený dlouhý život, který by skončil až tehdy, kdy bych si ho vzala sama. Jenže to já nechci. Nechci být smrtka, protože být smrtkou by znamenalo zabíjet. Ale v učení u smrtky Faradaye nejsem sama. Je tu ještě Rowan, který se však smrtkou nechce stát o nic víc než já. Jenže jeden z nás jí bude a ten, kdo zvítězí, bude muset toho druhého pokosit…

Zajímavost: Děj je vyprávěn er-formou a krom klasického vypravování se zde vyskytují i deníkové zápisky ctihodných smrtek a různé poznatky od samotného Nimbusu.

Já jsem z téhle knížky nadšená! Po prvním dílu jsem nechápala, proč je tato série takovým bestsellerem. Vůbec mě totiž nebavila a nějak jsem nepociťovala ten "wow" efekt, který měla Smrtka snad na každého. Ovšem Nimbus?! Tak ten byl dokonalý. Celá série je zatím plná zvratů a autor nás na samém začátku skvěle seznámí s celým universem, nad jehož originalitou budeme jen žasnout. Jedná se o jednu z nejpromyšlenějších dystopií, na kterou můžete v YA literatuře narazit a rozhodně stojí za vaši pozornost. Navíc podle ohlasů z Ameriky věřím, že ani závěr nebude pro čtenáře žádným zklamáním!

A jak na tuto sérii nahlíží další tři bookstagramerky? Tak na to se pojďme podívat…

Irenka @knihankov


To by bylo pro dnešek z článku vše. Já doufám, že se vám stále tento koncept článku líbí a že se těšíte na další doporučení. Po tom, co jsem tento článek zpracovávala se už vážně nemůžu dočkat závěrečného dílu Smrtky. Jak už znám autora, tak to rozhodně bude jízda! Pokud byste i vy měli nápad, jaká dystopie, fantasy, nebo sci-fi si zaslouží pozornost a chtěli byste se zapojit do některého budoucího článku, budu ráda, když mi napíšete na mail nebo Instagram.

Tak co, souhlasíte s holkami, že je tato série vážně tak skvělá? Nebo jste ji ještě načetli a alespoň trochu se nám podařilo vás nalomit, abyste do série šli?
Budu moc ráda, když mi vaše názory napíšete do komentáře. :)

Mějte se krásně,
vaše knihomolka Šárka

Komentáře

  1. Mňa Smrtka chytila už prvým dielom, pri Nimbuse som už videla isté veci, ktoré sa mi moc nepozdávali, ale teším sa na tretí diel :)

    OdpovědětVymazat
  2. Smrtka se mi líbí, tedy líbí se mi její anotace i obálka, ale ještě jsem si ji nepořídila, ale mám to v plánu :)

    OdpovědětVymazat
  3. Smrtku jsem četla a docela se mi líbila :) V něčem mi nepřišla tak dokonalá, ale i tak to byl dobrý čtenářský zážitek :)

    OdpovědětVymazat
  4. Ještě jsem ji nečetla, ale rozhodně mě zaujla. Počkám až vyjde třetí díl a pak se do ní nejspíš pustím, jako do celku. :)

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Budu moc ráda za každý váš komentář. :)

Oblíbené články...