Druidi v čele proti válce s Federací…

Ztracené elfeíny

Autor: Terry Brooks

Série: Shannarův temný odkaz 1.

Originální název: The Wards of Faerie

Žánr: Fantasy

Počet stran: 432

Vydavatelství: Fobos

Oficiální anotace: Elfka Aphenglow Elessedilová nemá zrovna šťastný život. Tím, že se připojila k druidskému řádu, strážcům magie a magických předmětů, si totiž znepřátelila většinu ostatních elfů včetně své matky. Když se však v rámci druidského úkolu probírá starými elfskými dokumenty, nalezne něco jedinečného. Narazí na stopu, která by mohla vést k nalezení nejmocnějších artefaktů minulosti: dávno ztracených elfeínů. A Khyber Elessedilová, její příbuzná a Ard Rhys druidského řádu, je rozhodnutá, že je najde.
Schyluje se tedy k velké výpravě za dobrodružstvím! Jenomže ne každý je představou nalezení elfeínů nadšený. Navíc má Drust Chazhul, zákeřný premiér Federace, své vlastní plány a velmi rád by dobyl Paranor, sídlo druidů, zatímco budou jeho obyvatelé pryč.
A výprava samotná zažije věci, které rozhodně nikdo nečekal…

"Patřil mezi mrtvé a mrtví se o živé příliš nestarali; zlobili se a žárlili, že živí stále mají to, o co oni navěky přišli."

Když patříte mezi elfy, máte svá vlastní pravidla a zvyky. Stejně tak to má snad každý národ. Mezi ty naše zvyky však spadá nenávist vůči druidům. Jenže já se do jejich řádu přidala, a to pro mě u mého národu znamená jasnou nedůvěru. Dokonce se mnou odmítá mluvit i vlastní matka. Naštěstí tu mám však sestru a strýčka, kteří tu pro mě, vždy když se navrátím domů, jsou.

Opět jsem se ocitla doma. Po dlouhých procesech mi bylo dovoleno nahlédnout do dokumentů elfského království. Všechny dlouhé noci strávené čtením mě k ničemu nevedli. Jenže pak jsem objevila deník dávné elfské princezny, který by mohl vést k nálezu něčeho neskutečného. Získala jsem stopu, která by mě mohla dovést k dávno ztraceným elfeínům. Pokud by se mému řádu povedlo je najít, znamenalo by to, že bychom konečně objevili klíč v boji proti Federaci…

"Nenech se zastrašit těmi, kdo zpochybňují tvé volby. Nenech se odradit těmi, kdo zavrhují tvé úsilí a očerňují tvůj charakter."

Dobrodružné fantasy z nové série Shannarův temný odkaz od Terryho Brookse, které nás zavede opět do Čtyřzemí stejně jako série Letopisy rodu Shannara (Shannarům meč). To je kniha Ztracené elfeíny, která se tentokrát odehrává po více než 300 letech od smrti druida Allanona. Celý svět se změnil a kouzla pomalu vymizela. Tentokrát tu máme v hlavní roli místo elfů druidy. Díky nim je příběh nový a my máme více prostoru poznat nejen Paranor, ale také jejich magii a kulturu. Autor zde tak trochu počítá, že už jste četli sérii Letopisy rodu Shannara, takže zas tak podrobně nevysvětluje moc elfeínů a písně přání. I tak se dá však v knize dobře orientovat, pokud jste v autorových knihách úplní nováčci.

Terry Brooks (zdroj)
Děj je vyprávěn er-formou. Máme zde více dějových linek, které se postupem času proplétají. V hlavních rolích zde najdeme elfku/druidku Aphenglow, druidku Ard Rhyr, premiéra Federace Drusta Chazhuda a dvojčata Ohmsfordovi. Pokud je vám toto poslední jméno nějak povědomé, tak se není čemu divit. Právě rod Ohmsfordů hrál v předchozí autorově sérii významnou roli a jinak tomu není ani v této sérii. Narazíme zde tedy na pár nostalgických vzpomínek z Letopisů rodu Shannara, ale především tu máme úplně nové postavy. Ty jsou opět skvěle vyobrazeny a příběh díky nim takřka ožívá.

Už když knihu otevřeme, tak narazíme na nádhernou a podrobnou mapu Čtyřzemí, která slouží jako milý průvodce pro čtenáře. Terry Brooks má dokonalé popisy, díky kterým není problém si představit i ten sebemenší detail. Autor je připodobňován svými knihami k Tolkienovi. Terry Brooks však svými příběhy přivádí čtenáře do neuvěřitelně kouzelného světa, který získává až pohádkový nádech, což u Tolkiena nezažijeme. V ději nacházíme akci, promyšlené zvraty, napínavé okamžiky a celé je to završené dojemným koncem, po kterém budete chtít okamžitě pokračování.

Obálka knihy mě na první pohled zas tak neokouzlila. Ovšem čím déle jsem si knihu prohlížela a poté pokračovala ve čtení, tím mi k příběhu sedí více. Máme tu druidské symboly, krásně zvolený font písma a skvěle zvolené barvy, které podtrhují dominantní zlatou.

A jaký je můj názor na knihu? Když jsem se o ní dozvěděla, byla jsem neskutečně šťastná, že se další příběh od Terryho dočká českého vydání. Nečekaně jsem se ani nebála zklamání. Věděla jsem, že si příběh určitě zamiluji, a tak se vážně stalo. Když knihu porovnám se Shannarovými elfeíny a Shannarovou písní přání, tak ji kvalitou a příběhem umisťuji na druhé místo. Na Elfeíny to nemělo, ale Píseň přání tento příběh předčil. Po dlouhé době byly Ztracené elfeíny zas fantasy bez jakékoli nálepky Young nebo New Adult a sama za sebe musím přiznat, že bych podobné příběhy ráda vyhledávala častěji… Ztracené elfeíny jsou skvělým příběhem s elfy, trolly, druidy a dalšími nadpřirozenými bytostmi, které lidi nenávidí kvůli magii. To, jak je příběh vyprávěn, vás upoutá a já vám knížku můžu jen doporučit!

Ztracené elfeíny by si měli přečíst nejen ti, kteří Čtyřzemí již znají, ale také čtenáři hledající fantasy podobné knihám od Tolkiena.

A teď už hodnocení!

    88%

Znáte tento příběh? Četli jste ho, nebo se na něj chystáte? Pokud jste ho četli, jak se vám líbil? Četli jste už předchozí příběhy od Terryho Brookse? Pokud ano, jaký máte nejraději?
Budu moc ráda, když mi to napíšete do komentáře. :)


Za knihu bych chtěla moc poděkovat e-shopu Knihy Dobrovský,
u kterých si můžete příběh Ztracené elfeíny také pořídit.

Komentáře

  1. taky si ji chci poridit, doma mam uz predchozi knihy od Omegy, ale jeste jsem necetla, tak jsem zatim dumala, jestli porizovat dalsi, kdyz nevim jake to je... :-)

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Budu moc ráda za každý váš komentář. :)

Oblíbené články...