#7 Z knih na filmová plátna

Dívka ve vlaku

Zdravím knihomolové!

Po delší době tu mám zas odlehčení od obyčejných recenzí a připravila jsem si tu pro vás zas jedno porovnání filmu s jeho knižní předlohou. Dívku ve vlaku jsem už měla doma pár roků a neustále jsem ji odkládala. Konečně jsem tedy našla to odhodlání se do tak vychvalovaného thrilleru pustit. No, a jak už bývá zvykem, pokud máte od něčeho velká očekávání, většinou jste zklamaní. Ale to bych předbíhala. Pojďme na to postupně…


O čem příběh vypráví?

Můj život byl jiný. Úplně jiný. A s tím i mé touhy. Aktuálně probíhá v zaběhlých kolejích. Každé ráno vstanu, mířím vlakem do Londýna a večer zas nazpět. Pokaždé projíždíme městem, kterému jsem dříve říkala domov. Teď však žádný nemám. Nezbylo mi vůbec nic. Stále tu však mám někoho, na koho se těším.

Jess a Jason. Pár, jejichž život sleduji z vlaku. Pozoruji jejich soudržnost, lásku a představuji si jejich dokonalý život. Ve skutečnosti je však neznám. Dokonce i jejich jména jsem si vymyslela. Ovšem právě oni jsou tím, co mě drží při životě. Díky nim stále věřím na pravou lásku. Jenže pak přijde rána. V noci, ze které si vůbec nic nepamatuji, zmizela má Jess…

"… když má člověk okno, žádné vzpomínky si nevytváří. Nemá si co pamatovat. Ta černá díra zůstane v mé časové přímce napořád."

Informace o knize

Autor: Paula Hawkins

Originální název: The Girl on the Train

Rok vydání v originále: 2015

Žánr: Psychologický thriller

Vydavatelství: Ikar

Počet stran: 328

Hlavní postavy: Rachel, Megan, Tom, Anna, Scott, Dr. Kamal Abdic, Cathy

Způsob vyprávění: Ve vypravování se v průběhu děje střídají tři hlavní hrdinky, kterými jsou Rachel, Megan a Anna.

"Už je skoro tma a od vody vane chlad, ale já přesto dál jdu a jdu. Chci chodit až do úplného vyčerpání, až budu tak unavená, že nedokážu přemýšlet."

(zdroj)
Informace o filmu

Režie: Tate Taylor

Scénář: Erin Cressida Wilson

Kamera: Charlotte Bruus Christensen

Hudba: Danny Elfman

Uvedení do kin v Americe: 07.10.2016

Herecké obsazení: Emily Blunt (Rachel), Rebecca Ferguson (Anna), Justin Theroux (Tom), Haley Bennett (Megan), Luke Evans (Scott), Édgar Ramírez (Dr. Kamal Abdic), Laura Prepon (Cathy), Allison Janney, Lisa Kudrow, Marko Caka, Mauricio Ovalle, Darren Goldstein, Faith Logan, Peter Mayer-Klepchick, Ross Gibby

"Sama nevím, proč tak šílím – co jsem proboha čekala? Snad hněv, úzkost, rozčílení. Tohle ne. Tohle totiž není ani odmítnutí, ale čirý nezájem."

Rozdíl mezi knihou a filmem

V poslední době jsem narážela na filmy, které byly svým knižním předlohám neskutečně podobné. Takový pocit můžete mít i ze začátku tohoto příběhu. Jenže pak se to zvrtne. A jakéže jsou ty největší odlišnosti? Kniha se totiž odehrává v Anglii, kdežto film v USA. Knižní představitelka Rachel je popisována jako obézní a ta filmová by si klidně mohla stoupnout na přehlídková mola. Osobně mi ani představitelka Rachel nevadí, jelikož mě jako jediná dokázala přesvědčit svým hereckým výkonem. Ovšem změna zemí, úplně přetvoří atmosféru…

V některých momentech kniha s filmem působí takřka totožně, což považuji jako velké plus. Ovšem velkou změnou ve filmu je vývoj zápletky kolem Megan. Navíc je kvůli chybějícím drobnostem film ještě předvídatelnější než kniha. Jedná se přeci o thriller a neměl by tedy v tom případě udržet napětí a dovést tak lidi k překvapivým okamžikům? Odpověď je samozřejmě ano, jenže tady na to zapomněla jak autorka, tak i režie.

Celkový názor a shrnutí

Od příběhu jsem očekávala mnohem víc! Aktuálně totiž absolutně nechápu onu popularitu, kterou Dívka ve vlaku před lety vyvolala. Námět je sice zajímavý, ale bohužel je za mě špatně zpracován jak ve filmu, tak i v knize. Kniha působí chvílemi až moc dlouze a film zas z počátku zmateně. Naschvál jsem se na něj dívala s někým, kdo nečetl knihu a zorientovat se tak v začátku je docela obtížné. Knihu bych tedy zhodnotila, jako takový průměr. Pozitivní je zde určitě počet postav, který je málo a dá se v nich dobře orientovat. Zajímavou částí je také možnost moct prozkoumat psychiku alkoholika. Ale tím mínusem je bohužel ona předvídatelnost a špatné charaktery, které ve většině momentů nepůsobí uvěřitelně.

Pokud bych vám měla tento příběh doporučit, tak vás asi mnohem raději odkážu na film. Kniha však není špatná a mně se dokonce líbila o trochu více. Ovšem pokud chcete dobrý psychologický thriller, tak bych se podívala po něčem lepším.

Znáte tento příběh? Četli jste knihu, nebo viděli film? Pokud ano, jak se vám příběh líbí? Co se vám líbilo více, kniha nebo film?
Budu moc ráda, když mi to napíšete do komentáře. :)

Mějte se krásně,
vaše knihomolka Šárka

Komentáře

  1. Boom kolem Dívky ve vlaku mě osobně úplně minul. Nečetla jsem ji ani neviděla a jak tak koukám, asi se k ní ani hned tak nedostanu...
    Musím uznat, že tahle srovnávání knížka x film si vždycky ráda přečtu. :)

    OdpovědětVymazat
  2. Kniha se mi celkem líbila, mnohem více než film a rozhodně více než další kniha Do vody :)
    Pěkná recenze :)

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Budu moc ráda za každý váš komentář. :)

Oblíbené články...