#8 Z knih na filmová plátna

Město z kostí

Zdravím knihomolové!

Máme tu srpen a s tím i můj menší projekt #stinovysrpen! Rozhodla jsem se tento měsíc strávit ve společnosti lovců stínů. Právě probíhá společné čtení celé série Nástroje smrti a další společné aktivity spojené s lovci stínů. A tak jsem si řekla, že nějaké to stíno-lovecké téma převedu i na blog. Proto jsem se rozhodla tu pro vás napsat další porovnání filmu s jeho knižní předlohou, které tentokrát bude o mém srdcovém kousku…


O čem příběh vypráví?

Myslíte si, že znáte svět? Že se vyznáte v tom, co je skutečnost a co patří pouze do světa fantazie? Asi každý v dětství věřil na kouzelníky, víly, upíry a další nadpřirozené bytosti. Jenže pak překročíte onu hranici a už víte, co je pravda a co ne. Nenechte se však zmást tím, co vidíte.

Mně se změnil život, když jsem jednou s kamarádem navštívila Pandemonium. Řekli byste, že nic neobvyklého než větší množství gotiků tu neuvidíte. Ovšem já se stala svědkem vraždy. Vraždy, kterou však nikdo kromě mě neviděl. Právě tento zážitek mě přivede k lovcům stínů. Zjišťuji, že celý můj život byla lež. A jak je postupně dozvídám, všechny legendy jsou pravdivé…

"Ty nejhorší věci, které lidé páchají, se dějí ve jménu lásky."

Informace o knize

Autor: Cassandra Clare

Série: Nástroje smrti 1

Originální název: City of Bones

Rok vydání v originále: 2007

Žánr: YA, fantasy

Vydavatelství: #BOOKLAB

Počet stran: 416

Hlavní postavy: Clary, Jace, Simon, Isabela, Alek, Valentýn, Jocelyn, Luke, Hodge, Magnus, madam Dorothea

Způsob vyprávění: Celá kniha je vyprávěna er-formou krom jedné kapitoly, ve které nám Luke vypráví svůj příběh.

"Kdo zatvrzele popírá to, co je na jeho počínání špatného, ten se nikdy nepoučí ze svých chyb."

(zdroj)
Informace o filmu

Režie: Harald Zwart

Scénář: Jessica Postigo

Kamera: Geir Hartly Andreassen

Hudba: Atli Örvarsson, Colbie Caillat

Uvedení do kin v Americe: 21.8.2013

Herecké obsazení: Lily Collins (Clary), Jamie Campbell Bower (Jace), Robert Sheehan (Simon), Jemima West (Isabela), Kevin Zegers (Alek), Jonathan Rhys Meyers (Valentýn), Lena Headey (Jocelyn), Aidan Turner (Luke), Jared Harris (Hodge), Godfrey Gao (Magnus), CCH Pounder (madam Dorothea), Kevin Durand, Stephen R. Hart, Robert Maillet, Elyas M'Barek, Harry Van Gorkum, Chris Ratz, Hope Fleury, Carlos Gonzalez-Vio, Christopher Maleki

"Milován znamená být ničen."

Rozdíl mezi knihou a filmem

Film je v podstatě od samého začátku totožný se svou knižní předlohou. Počátečním rozdílem je však úvodní scéna. V knize se totiž okamžitě ocitáme v klubu Pandemonium, kdežto film nás nejdříve lehce seznámí s Clary, její matkou, Simonem a Lukem. Máme tu tedy pár scén prohozených, aby film lépe sedl divákovi, ale to v porovnání s knihou vůbec nevadí. Navíc tu máme skvělé herecké obsazení, které krásně odpovídá autorčiným popisům v knize.

Rozdíly tu však samozřejmě nacházíme i větší. Například finální rozuzlení a hlavní zápletku přesunuli scénáristé do jiných prostorů. Tady však lze přivřít oči, jelikož připravovat další zázemí a měnit kulisy by bylo jistě finančně náročné. Ve filmu je potřeba i ocenit skvěle provedený Institut, Kostěné město, a také skvělou práci kostymérů a make-up artistů na mlčenlivých bratrech. Vše je zde hodně totožné s knihou, a navíc tu máme přesně vystižené scény a dialogy, které pro nás autorka popsala v knize, což je rozhodně potřeba ocenit. Ne každý tvůrce filmu toho totiž převezme z knižní předlohy tolik, jako tomu bylo zde.



Celkový názor a shrnutí

Já jsem hodně velký fanoušek celého světa, který zde autorka stvořila. A i když teď díky re-readingu zjišťuji, že knihy rozhodně mají své mouchy, stále jsou mou srdcovou záležitostí. No, a tak to bude snad navždy i s filmem. Právě díky němu jsem totiž vůbec tyto knihy objevila. První díl série Nástroje smrti, Město z kostí, máme tedy ve zkrácené verzi vyobrazený ve filmu. Ten je takovým milým odpočinkovým dvouhodinovým fantasy, které nás dokáže upoutat, rozesmát, napnout a mi se díky němu můžeme zamilovat právě do onoho světa, ve kterém legendy ožívají.

Pokud hledáte tedy nějaké odpočinkové fantasy, tak v tomto případě vám s radostí doporučím film a samozřejmě i knihy. V nich sice najdeme kýčovité scény, které nás budou rozčilovat, ale kvůli objevení světa, to za ten čas – strávený nad všemi šesti díly – stojí. Navíc další série od Cassandry Clare jsou už jen lepší!

Znáte tuto sérii? Četli jste ji, nebo se k jejímu přečtení stále přemlouváte? Pokud jste ji četli, jakou postavu jste si oblíbili nejvíce? Jak se vám líbil film v porovnání s knihou?
Budu moc ráda, když mi to napíšete do komentáře. :)

Mějte se krásně,
vaše knihomolka Šárka

(zdroj)

Komentáře

  1. Knihy mám na seznamu už strašně dlouho a zatím jsem se k nim nedostala, ale ráda bych. :) Pokud jde o film, ten se mi líbil moc a jsem ráda, že jak píšeš, se hodně drží knižní předlohy. :)

    OdpovědětVymazat
  2. ja film moc nemusim, ale pokud bych si mela vybrat mezi filmem a serialem, tak radeji film, serial byl jeste stokrat horsi... ale kniha je proste neco jineho

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Budu moc ráda za každý váš komentář. :)

Oblíbené články...