Buď tím, kým jsi, bez přetvářky…

Kluk odvedle

Autor: Kasie West

Originální název: On The Fence

Žánr: YA, román

Počet stran: 254

Vydavatelství: CooBoo

Oficiální anotace: Šestnáctiletá Charlotte Charlie Reynoldsová si vždycky myslela, že jí skutečnost, že ji vychovával jen táta a tři starší bratři, přináší samé výhody. Dovede totiž předběhnout, porazit a přechytračit každého kluka, kterého zná - včetně svého čtvrtého bratra, souseda Bradena. Ale jak přijde na ,,holčičí chování", Charlie vůbec neví, co si počít. Když začne pracovat v módním butiku, aby si vydělala na splacení pokuty za rychlost, ocitne se v neprobádaném světě make-upu, krajkových sukní a blýskavých flitrů. A je to o to divnější, že tráví čas ve společnosti kluka, který ji nikdy neviděl nakopávat zadky při sportu.
Aby se vyrovnala se stresem, který ji způsobuje nutnost předstírat, že se v téhle nové džungli vyzná, utíká na zadní dvorek. Pozdě v noci si o svých problémech povídá s Bradenem přes plot, který je odděluje. Ale jejich noční rozhovory nemohou vyřešit Charliin největší problém: začíná se do Bradena zakoukávat. A to jakože dost. Ví, jak si jít pro vítězství, ale pokud ho kvůli tomuhle tajemství ztratí úplně, sázky jdou najednou příliš vysoké.

"… nemůžeš nechat kluky, aby určovali, jak se díváš na sebe samu."

Jsem jedinou holkou v baráku. Mám tři starší sourozence. Bratry, se kterými podnikám úplně vše. Nejsem jako ostatní holky v mém okolí. Z líčení znám jen řasenku a balzám na rty, toť vše. Ke sportu se to přeci vůbec nehodí, takže se s nějakým zkrášlováním vůbec neobtěžuji. Do naší rodiny obrů jaksi spadá i Braden. Je to náš soused, kterého jsme za ty roky přibrali mezi sebe.

Teď nás čekají prázdniny. Všichni budeme konečně doma. Můžeme hrát fotbal, sledovat zápasy a díky našemu milujícímu otci nemusíme řešit žádné brigády. Škola je přeci naše práce, takže mi teď máme dovolenou. Jenže to bych nesměla už po nekolikáté překročit rychlost a dostat pokutu. Musím si najít práci, abych to vše tátovi splatila. Ovšem práce znamená málo času na běhání. A když nebudu běhat, vrátí se mi noční můry, takže sbohem spánku…

"Sny jsou zprávami, věcmi, které nás naše mysl chce naučit."

Odpočinkový románek na léto, který přečtete za jedno odpoledne a budete se u něj slastně usmívat. To jsou asi všechny knihy od Kasie West, ovšem její nejnovější román, Kluk odvedle, na tento popis sedí nejlépe. Máme tu totiž příběh odehrávající se o prázdninách, skvělou letní atmosféru a nádhernou romantickou linku. O knize se sice dá říct, že je plná klišé a konec se dá lehce předpovědět. Ovšem Kasie West má talent vdechnout i obyčejným příběhům takové kouzlo, že na knihu budete ještě s úsměvem dlouho vzpomínat.

Kasie West (zdroj)
Najdeme tu neotřelou, sympatickou hlavní hrdinku, která nás celým příběhem provádí. Mít tu jako hlavní postavu dívku, která nepotřebuje tuny líčidel, preferuje přirozenost a neřeší v každé kapitole svůj vzhled, je v podobných knihách osvěžující. Charlie je navíc i správně praštěná, takže se u jejího vypravování nemůžete ani na chvíli nudit. Ostatní postavy příběhu nedodávají jen vtip, ale určitou hloubku. Nejen, že se v knize řeší obyčejné věci, ale máme tu taky domácí násilí, nedořešenou minulost a mentální blok, který vám nedovolí přiznat si pravdu.

Jaká tři slova na Kluka odvedle sedí nejvíce? Čtivost. Roztomilost. Vtipnost. Tento milý příběh v sobě neukrývá žádnou negativní stránku. Vykouzlí vám úsměv na tváři, i když vám zrovna nebude do smíchu. Donutí vás odpočinout si a vypnout alespoň na několik okamžiků ten nepřetržitý tok myšlenek ve vaší hlavě. Není to ta nejoriginálnější knížka od autorky. V tomto měřítku stále vede příběh P.S. Líbíš se mi. Ovšem co se týká toho nejvíc milého a dojemného příběhu, tak tady vítězí právě tato novinka.

Obálka knihy je jednoduchá a možná není na první pohled až tak zajímavá. Ovšem skvěle pasuje k příběhu a mně osobně sedí i těmi přírodními barvami. Konečně obálka YA románku, na které není růžová. :)) Jak se líbí vám?

Na čtení této letní novinky jsem se neskutečně těšila. Bála jsem se sice, aby to pro mě nebylo zklamání, jak u Prvního opravdového polibku, ale nic takového se naštěstí nestalo. Podobný příběh jsem už sice četla, ale hlavní zápletka byla naštěstí úplně jiná. Kasie West navíc píše tak čtivě, jako málokterá autorka, takže jsem knihu nedokázala odložit a neplánovaně se mi jí podařilo přečíst za jedno odpoledne. Bylo to milé, vtipné a i mě (v poslední době velkého suchara) dokázala dojmout ona romantická linka. Za sebe můžu s jistou potvrdit, že lepší příběh jsem od autorky zatím nečetla.

Kluka odvedle doporučuji každému, kdo hledá jednoduchý, milý a zábavný románek na léto, u kterého si odpočine.

A teď už hodnocení!

    89%

Znáte tuto knížku? Četli jste ji nebo se na ni chystáte? Pokud jste ji četli, co na ni říkáte? Kterou knihu od Kasie West máte nejraději?
Budu moc ráda, když mi to napíšete do komentářů. :)


Komentáře

Oblíbené články...