Kdyby existovala láska v manželství, nebyla by minulost…

Doufat znovu

Autor: Mona Kasten

Série: Začít znovu 4.

Originální název: Hope Again

Žánr: NA, román, erotická literatura

Počet stran: 446

Vydavatelství: Edice Knihy Omega

Oficiální anotace: Everly Pennová nevěří na lásku. Celé roky musela přihlížet, jak její matka trpí otcovým násilnickým chováním a jak stále více ztrácí sebe samu. Zážitky z dětství ji natolik traumatizovaly, že se rozhodla nikdy nezamilovat. To se však změní, když potká Nolana Gatese. Nolan je okouzlující, inteligentní a sexy a je to jediný člověk, před nímž Everly může být sama sebou – bez masky, kterou nosí před ostatními.
Ale Nolan je její vyučující. Je jedno, jak dobře si rozumí a jak moc ji dokáže rozesmát svým zvláštním humorem. Everly ví, že je pro ni absolutní tabu. A přesto je bezmocná proti pocitům, které v ní vyvolávají jeho slova. Noční rozhovory s ním jsou to jediné, co ji odvádí od temných myšlenek, které ji od dětství pronásledují a noc co noc jí nedovolují usnout. Jen jemu může říci, že vůbec neví, co chce od života, a že studuje jen proto, aby byla její matka šťastná.
Čím více času ubíhá, tím intenzivnější spojení mezi nimi je a tím více si Everly přeje překročit neviditelnou hranici, která ji od Nolana odděluje. Ale netuší, že za Nolanovým optimistickým přístupem k životu a nakažlivým nadšením pro literaturu se skrývá jedno tajemství. A tohle tajemství může zničit jejich lásku ještě dříve než začala...

"Brečet při čtení – jeden z nejhezčích pocitů na světě."

Nikdy jsem nevěřila na lásku. Život není jednoduchý, tak proč toužit po něčem natolik obtížném a zavazujícím? Po všem, čím jsem si prošla, vím, že jediným člověkem, kterému můžu vždy věřit, je má mamka. To, že nevěřím v lásku, však neznamená, že se nemůžu platonicky zamilovat. Naštěstí je to však do někoho, s kým nikdy nemůžu nic mít.

Nolan je totiž můj učitel. Zároveň je to ale člověk, před kterým se nebojí upřímně smát a být sama sebou. Výborně si rozumíme. S ním zapomínám na veškerou svou minulost. Můžu s ním mluvit a vím, že mě vždy vyslechne. Projasňuje mou temnou mysl. Nutí mě věřit, že fungující vztahy vážně mohou existovat. Jenže co pak mi dva můžeme být spolu?

"Když jsem unavený, ale mám problém usnout, protože se mi myšlenky točí v kruhu, popadnu knihu a na chvíli se do ní ponořím. To mě potom většinou uklidní."

450 stránek, které přečtete tak rychle, že budete toužit po přídavku. Přesně tak je to s každou knihou od Mony Kasten a ani její novinka Doufat znovu není výjimkou. Opět tu nacházíme odpočinkový román se silnými tématy, která nás dovedou k zamyšlení. Není to tedy pouze povrchová romance s postelovými scénami, ale hluboký příběh s tématy, o nichž by se mělo mluvit. Kniha je navíc tak čtivá, že ji nedokážete odložit a krásně si u ní odpočinete.

Mona Kasten (zdroj)
Dějem nás tentokrát provází hlavní hrdinka Everly. Tu jsme mohli již dříve poznat, jelikož je kamarádkou Dawn (hlavní postavou knihy Věřit znovu). Dokonce s ní mluvil i Isaac, když procházel proměnou u Sawyer, o které jsme četli v předchozím díle. Everly není ničím výjimečná. Jedná se o obyčejnou dívku, která dělá chyby a zároveň si prochází těžkou minulostí, kvůli které se z velké části uzavírá před okolním světem. Druhou postavou, kolem které se pak příběh točí, je Nolan. Mladý profesor na vysoké, vyučující tvůrčí psaní, který miluje knihy a vypadá jak Thor. A teď ruku na srdce, nezatoužili jste si příběh přečíst už jen díky němu?

Oproti prvnímu a třetímu dílu je tento příběh sice slabší, ale tím, co uvnitř nalézáme, hravě předčí druhý díl. Autorka sem totiž tentokrát zakomponovala domácí násilí, deprese a další psychické problémy, které si v sobě člověk nese z minulosti. Opět tato složitá témata navíc zpracovala citlivě a tak, aby se do děje čtenáři dobře vžili. Kniha je tedy milou – a i přestože má 450 stránek – jednohubkou, ke které se rádi vrátíme. A navíc je ještě pátý díl. Ten snad také co nejdříve vyjde v edici Knihy Omega a tentokrát by měl vyprávět o Blakeovi. A to je asi pro všechny, co tento díl dočtou, skvělá zpráva!

Obálka je opět převzatá z Německého originálu a k této sérii zkrátka sedí. Tentokrát je zbarvená do mentolově pastelové a v pozadí zas můžeme zahlédnout líbající se pár. Jen mé hnidopišství si neodpustí poznámku: Jestli ten muž na obálce má blond vlasy a jemné strniště, tak už jsem asi vážně slepá…

Můj názor na příběh je zas pozitivní. Mona Kasten opět nezklamala a přichystala odpočinkový román, u něhož se nejen zasmějete, ale dokáže vás i dojmout. Hlavní postavy mi sice sedly méně než v knize Cítit znovu, ale holt vždy nemůže být posvícení. Ovšem téma zakázané lásky mezi profesorem a studentkou mě nikdy nepřestane bavit, takže osobně jsem i tak hodně spokojená. Bylo to milé, čtivé, dojemné, vtipné, a tak pohodové, jak mají příběhy od Mony Kasten být. Teď už jen aby vyšel příběh s Blakem. Po tom, co se totiž stalo v závěru této knihy, příběh Dream Again nutně potřebuji!

Knihu Doufat znovu doporučuji každému, kdo hledá odpočinkové letní čtení z vysoké…

A teď už hodnocení!

    78%

Znáte tento příběh? Četli jste ho, nebo se na něj zatím chystáte? Pokud jste ho četli, jak se vám líbil? Který příběh ze série Začít znovu se vám zatím líbil nejvíce?
Budu ráda, když mi to napíšete do komentáře. :)


Za knihu bych chtěla moc poděkovat e-shopu Knihy Dobrovský,
u kterých si můžete příběh Doufat znovu také pořídit.

Komentáře

  1. Od téhle autorky mám na seznamu všechny knihy a už se na ně těším. :)
    Vítejte u Mišky

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Budu moc ráda za každý váš komentář. :)

Oblíbené články...