Láska si vás najde, aniž byste chtěli…

Strmý pád

Autor:
Bianca Iosivoni

Série: Hailee & Chase 1.

Originální název: Falling Fast

Žánr: NA, román

Počet stran: 424

Vydavatelství: Red

Oficiální anotace: Hailee byla vždy ta klidnější z dvojčat, schovávala se před světem ve svém pokoji mezi knížkami, zatímco její extrovertní sestra se ráda seznamovala s lidmi a chodila na večírky.
Ale Hailee má plán: slíbí milované sestře, že bude odvážná a podnikne všechny věci, ke kterým se doposud neodhodlala. A tak si na počátku prázdnin prostě sbalí věci, nasedne do auta a vyrazí na dobrodružnou cestu napříč Amerikou, během níž se postaví mnohým výzvám a splní si své tajné sny.
Koncem léta se zastaví i ve Fairwoodu, aby navštívila hrob svého internetového kamaráda Jespera a splnila slib, který dala i jemu. Náhoda tomu chce, aby se tu Hailee, již létem opálená a působící jako život milující, veselá a odvážná dívka, seznámila s Chasem, šaramantním mladým mužem, Jesperovým kamarádem a spolužákem. Jenže už od chvíle, kdy ho poprvé spatří, ví, že má problém – láska ani nová naděje v jejím cestovním plánu nebyly. Ani to, že se Chase tak nebezpečně přiblíží k jejímu temnému tajemství…

"Je to začátek něčeho jiného, nového, a v tu chvíli mi instinkt říká, že už není cesty zpátky."

Jak vypadal dříve můj ideální den? Já sama zavřená v pokoji s oblíbenou hudbou a velkou zásobou knih. A teď? Slíbila jsem svému dvojčeti, sestře, která byla vždy mým naprostým opakem, že tohle léto se změním. Budu konečně odvážná. Nebudu sedět doma. Vezmu naši společnou Hondu a vyrazím na roadtrip po Státech. A tak jsem tady!

Už se blíží konec léta a stejně tak i mého dobrodružství. Než se však se sestrou sejdu na našem oblíbeném místě, udělala jsem si zastávku ve Fairwoodu. Neplánovaně jsem se rozhodla navštívit hrob mého nejlepšího přítele, který nedávno zemřel. A osud tak nějak zapříčinil, že jsem potkala jeho kamaráda Chase… Na počátku prázdnin jsem měla jasný plán, jak léto bude probíhat. Netušila jsem ale, že mi cestu zkříží právě on. Člověk, se kterým jsme se doposud vůbec neznali, ale jak to tak vypadá, máme hodně společného. Nespojuje nás jen smrt Jaspera, ale i spousta temných tajemství, která nás pohlcují zaživa…

"Doufala jsem, že najdu odpovědi a podaří se mi splnit daný slib, jenže místo toho se vynořuje ještě víc otázek. A cítím se osaměleji než kdy předtím."

Bianca Iosivoni se dá ve zkratce popsat, jako německá autorka píšící New Adult romány, které dějem zasazuje do Spojených států. A že tohle už tu bylo? Ano, přesně tak by se daly popsat knihy Mony Kasten a Rachel Kneidl, které píšou stejně čtivé texty jako právě Bianca. Jenže tady jaksi veškerá podobnost končí. Novinka Strmý pád, která bude vycházet v pondělí 12. září, totiž není tím sluníčkovým příběhem, na které můžeme být právě od zmiňované Mony či Rachel zvyklí. Tento příběh, i přes veškerou romantiku, totiž zanechá ve čtenáři kapku deprese.

Mělo by se jednat o první díl z dilogie Hailee a Chase a už teď je jasné, že pokud příběhu podlehnete, čekat na druhý díl bude takřka utrpení. Právě tato dvojice postav i celý příběh vypráví. Do děje se dá lehce vžít a soucítit tak se vším, co zde postavy prožívají. Po celou dobu čtení si příběh nese část věcí, které jsou pro čtenáře schované za oponou, a autorka je odhalí až v samotném závěru knihy. Sledujeme zde Hailee, která jakožto hodně uzavřený člověk, svádí tohle léto dost bojů sama se sebou. Nechybí jí však touha za poznáním a kuráž, která ji i přes vlastní podvědomí žene dál. Chase je zas na první pohled takovým tím typickým bad boyem. Působí tak však jen na začátku, a i když v mnohých věcech trochu zapadá do stereotypů hlavních mužských, knižních postav, autorka z něj naštěstí neudělala muže, který střídá holky v posteli častěji než ponožky. A to je něco, co je potřeba aspoň trochu ocenit, jelikož většina autorek takto právě své hlavní mužské charaktery vykresluje. Máme tu pak samozřejmě i další postavy, které krásně dokreslují děj, a ten pak působí o to reálněji.

Jedná se o příběh plný temnoty, vnitřních démonů a tajností, kterým zkříží cestu nečekaná romance. Jak už jsem zmiňovala na začátku, kniha je chvílemi až moc depresivní a ponurá. Ovšem i svým způsobem se dá popsat jako osvobozující. Je zde ukrytý hlubší příběh, než se může zdát. Tím, že zde řešíme úmrtí a vyrovnání se ze ztráty blízké osoby, je děj až nečekaně dojemný. Hailee pociťuje potřebu splnit Jesperovi dávno daný slib, což není vůbec jednoduché, jak si z počátku myslela. A co se týká Jaspera a Chase, tak i mezi nimi řešíme nevyříkané věci, které však už nejdou vzít zpět. Příběh i přes veškerou temnotu neztrácí na čtivosti a nacházíme tu krásné romantické a vtipné scény, u kterých se budeme blaženě usmívat.

Obálka rozhodně zaujme na první pohled. To barevné sladění, použitý font písma a jednoduchost se ke knize skvěle hodí. Určitě je potřeba zmínit, že je převzata z originálu a v tom udělalo vydavatelství jen dobře. :)

Co se týká mého názoru, tak ten je vcelku nerozhodný. Na jednu stranu jsem z knihy zklamaná. Očekávala jsem totiž něco pozitivnějšího a tohle na mě bylo v aktuální náladě chvílemi až moc. Zároveň mě však autorka uchvátila čtivostí, postavami, a právě i tou temnou stránkou příběhu. Dá se tedy říct, že jsem tu našla více pozitiv než negativ a kdybych knihu četla v lepší náladě, rozhodně by mi ta její depresivní stránka nevadila. Co mi ale vadí tak jako tak je konec. To se autorka rozhodla, že své čtenáře tak akorát naštve? Co to mělo být?! Jak mám teď jako vydržet, než bude pokračování???

Strmý pád doporučuji těm, kteří hledají odpočinkový román z konce prázdnin, ve kterém nenajdeme jen sladké scény, ale především to, jak je těžké se navždy rozloučit s vaším nejlepším přítelem…

A teď už hodnocení!

    80%

Znáte tuto knihu? Chystáte se na ni, nebo to není nic pro vás?
Budu moc ráda, když mi to napíšete do komentáře. :)



Za knihu bych chtěla moc poděkovat e-shopu Knihy Dobrovský,
u kterých si můžete příběh Strmý pád již předobjednat.
 

 

Komentáře

Oblíbené články...