Poslední pouť Cesty nekonečných hvězd…

Rozvratník

Autor:
Sebastien de Castell

Série: Divotvůrce 6.

Originální název: Crownbreaker

Žánr: YA, fantasy

Počet stran: 536

Vydavatelství: Egmont

Oficiální anotace: Kellen a Reichis si zvykají na život ochránců mladé královny. Tisíce kilometrů daleko se však chystá zničující válka, před kterou varovali Argosané. Z nečekaného zdroje přichází zpráva, že existuje způsob, jak by Kellen mohl zabránit staletím krveprolití na kontinentu. Musel by však být ochotný pro to zabíjet… Kellen a jeho sestra Shalla se nyní ocitají každý na jiné straně a láska ani věrnost je nemohou ochránit před volbami, které musejí učinit.

"Sentimentalita nezadrží bohovu ruku, jestli hodlá dobít tento kontinent."

Od svého útěku z domova jsem jen cestoval. Nikde jsem se dlouho nezdržel. Stále jsem se hnal za nalezením léku na černý stín. A dost lidí zas utíkalo za mnou, aby mě mohli zabít. Nikomu se to naštěstí nepodařilo. Pak jsem však dorazil k Daromanskému dvoru, a zjistil jsem, že mám pádný důvod tu zůstat. Stal jsem se rádcem královny, a i když se tu stále najde někdo, kdo usiluje o mou smrt, jsem rád, že jsem zůstal.

Jenže teď se musím vydat na cesty. Nejdříve jedno věčné rozloučení a pak mě čeká ta nejnebezpečnější pouť, na kterou jsem se kdy vydal. Ovšem pokud ji mám úspěšně splnit, budu muset zabíjet. A když nebudu ochotný stát se vrahem, zemře kvůli mně statisíce nevinných. Musím zabránit válce a bohužel to vypadá, že jsme s Reichisem jediní dva blázni, kteří do toho půjdou…

"Kdo jiný než podvodník může doufat, že zabije boha?"

Série, která by mohla pokračovat do nekonečna a vůbec by to nevadilo. Tak to si řekne snad každý, kdo se pouští do Rozvratníku a nechce, aby dobrodružství Kellena někdy skončilo. Šestý díl Divotvůrce od Sebastiena de Castella je takovým nostalgickým dílem, který nám osvěží jeho dřívější poutě a zároveň uzavře nejtěžší kapitolu Kellenova života. Příběh, ve kterém se stal z chlapce mužem. Tak by se dala asi celá série popsat nejjednodušeji. Kniha sice celkově není tou nelepší z celé série, – Kouzelnice a Královnovrah tu stále vede – ale svým závěrem je rozhodně tou nejpřekvapivější. Navíc zde nechybí různé triky, magie, a svět, o kterého nás autor zavede, nás nepřestane až do konce uchvacovat.

Dějem nás provází Kellen a už od začátku zde můžeme vidět ohromný progres v jeho chování. Po celou dobu série je skvělé sledovat jeho vývoj. Právě jeho dospívání dodává knize na uvěřitelnosti. Je skvělé, jak si autor pohrál se všemi detaily a stvořil z Kellena muže, který může být na své činy hrdý. A pak tu máme samozřejmě jeho obchodního partnera. Bez Reichise by tu nebyl ani vtip. A právě ty momenty, u kterých se čtenář zasměje díky Reichisově nadávkám, zlodějině a rýpání do Kellena, jsou na knize tím nejzábavnějším. Celkově je tento díl tím nejlepším, co nám autor mohl obsazením postav dopřát. Najdeme tu jen pár nováčků, ovšem vrátil do děje alespoň na okamžik nebo skrz vzpomínky ty, kteří ke knize neodmyslitelně patří.

U příběhu se nejde ani na okamžik nudit. Najdeme tu plno nostalgických momentů, strhujících rozuzlení a závěr, u kterého nebudeme vědět, na co se dřív soustředit, aby nám nic neuniklo. Přesně tak, jak nám to tu autor ukázal, mají vypadat konce sérii. Nechybí zde akce, dojemné pasáže plné smutku, ale i radosti, překvapení, které budete doufat, že není reálné, části, u nichž se budete krapet hystericky smát a říkat si, že tohle nemůže být pravda. No a nakonec něco, co vám dodá naději, že možná ještě není všem dnům konec. Autor zde neodpověděl úplně na vše, co čtenáři touží znát. Ovšem celkově to zpracoval tak, že ani některé tajnosti, které zůstaly neobjasněné, ději až nečekaně prospějí.

Obálka je opět nádherná! Jsem vážně ráda, že Egmont nešel do nějaké své verze, ale obálky se vším všudy převzal z originálu. Ten vzhled karet k příběhu zkrátka patří a to, že má každá svou barvu, dělá knihy krásně rozpoznatelné. A ty detaily černého stínu, který se časem rozvíjí, je perfektní!

Teď je na řadě můj názor a asi není překvapení, že jsem z knihy nadšená. Dost jsem se závěru bála. Přeci jen když končí série, kterou jste si zamilovali, tak je tu vždy ten strašák, který vám bude připomínat, že vás autor dokáže zklamat. To se mi nedávno stalo s Jayem Kristoffem, u kterého jsem si myslela, že mě nikdy nezklame. Proto jsem o to větší obavy měla i z této knihy. Sebastien se toho však zhostil se ctí a přesně tak by měly závěry vypadat! Ani jednou jsem neměla chuť Kellena něčím praštit, což znamená u mě velkou změnu k lepšímu v jeho chování. Užívala jsem si zde každé slovo, které autor napsal. Na celé té sérii je potřeba ocenit překlad, který chvílemi působí až nečekaně poeticky a pohádkově. Děj ve mně dokázal vyvolat nekonečné množství emocí. Od poloviny jsem se bála pokračovat, když jsem začala tušit, co se zde stane. A to, co přišlo závěrem?! Páni!!! Vážně jsem to nečekala. Autor si mě dokázal obtočit kolem prstu, naplno mě zmást a pak mě dorazit. Tuto sérii ze své knihovny zkrátka nikdy nehodlám pustit! Jen bych jí tam měla někde udělat pořádný plac a čestné místo… :)

Celou sérii doporučuji každému, kdo hledá fantasy dobrodružství, vtip a nové světy, o které tu není nouze.

A teď už hodnocení!

    100%

Znáte tuto knihu? Četli jste ji nebo se na ni chystáte? Pokud jste ji četli, jak se vám líbila? Který díl ze série Divotvůrce máte nejraději?
Budu moc ráda, když mi to napíšete do komentáře. :)


Komentáře

Oblíbené články...