Vítá vás prestižní akademie Maxton Hall…

Zachraň mě

Autor:
Mona Kasten

Série: Maxton Hall 1.

Originální název: Save me

Žánr: New Adult román

Počet stran: 328

Vydavatelství: Red

Oficiální anotace: Kniha Zachraň mě je o tom, co se všechno může stát, když studentka prestižní školy Maxton Hall v Anglii uvidí, co nemá… Taky o tom, jak se nesmělá, puntičkářská a cílevědomá stipendistka Ruby, která se dosud zajímala jen o studium a práci v Organizačním výboru pro školu, dostane do situací, které ji donutí vidět svět pravdivěji a barevněji. Rodina Ruby je docela obyčejná, ale harmonická, zatímco James je dědicem starobylého oděvního impéria a příkladem zkaženého, nevychovaného mladíka, který se snaží „užít si poslední rok na střední“. Kniha je o jejich vzájemné přitažlivosti a štěstí, které spolu nacházejí, ale o které musejí bojovat, a stále znovu jim uniká. Je o tom, jaké to je, projít se po prvé kampusem oxfordské univerzity, na které Ruby od dětství touží studovat, a přáních, která se možná splní. Jaké je, když se potkají na přijímacích zkouškách na Oxford daleko od domova… Kniha vás zve do světa dramatické první lásky, romantiky studentských let a napínavých okolností, které svět Ruby a Jamese obklopují.

"Viděla, co neměla, a její život se změnil…"

Už odmalička jsem tvrdila rodičům, že budu studovat na Oxfordu. Nikdy mě však nenapadlo, že k dosažení svých snů budu mít tak blízko. Ovšem díky mé píli a značnému puntičkářství jsem se dostala na prestižní anglickou školu Maxton Hall. A z té už je mnohem pravděpodobnější, že se na Oxford skutečně dostanu.

Sice jsem místo svých přátel ve společnosti nabubřelých snobů, ale snažím se být mezi nimi neviditelná. Což se mi i daří. Jenže jen do okamžiku, kdy vidím něco, co jsem neměla, a dostanu se tak do hledáčku tamější smetánky…

"Jméno ‚Voldemort‘ je jen proto tak strašné, protože si nikdo netroufá ho vyslovit. Přesně tak je to s ‚tlustá‘, přitom je to stejný popis jako ‚štíhlá‘ nebo ‚hubená‘. Je to jenom slovo a není vůbec negativní."

Nová série od Mony Kasten, která se do srdcí čtenářů zapsala svou volně navazující pentalogií Začít znovu, je tu! Tentokrát nás autorka zavede na prestižní anglickou univerzitu Maxton Hall, podle které se i celá tato nová trilogie jmenuje. První díl Zachraň mě (vychází 7. června 2021) nás tak přivádí do nového prostředí, jiné země, a především ke dvou postavám, o kterých má celá série pojednávat. Tentokrát tu tedy máme příběh na pokračování s jednou ústřední dvojicí, který je však opět stejně čtivý, romantický a dokáže nás upoutat.

Vypravěče tu pro změnu máme dva, kteří se mezi sebou střídají. Jako první tu máme Ruby. Dívku, která mezi bohatou smetánkou vcelku vyčnívá svou obyčejností. Už od prvního momentu dokáže zaujmout všechny, kteří se se stejnou pečlivostí zabývají plánováním svých diářů a vyškrtávání v to do listech. Je velmi ambiciózní a z poměrně obyčejné, ale milující rodiny, která se na školu dostala díky stipendiu. Na druhé straně tu poté máme Jacksona. Ten je poměrně zdařilou ukázkou toxického bad boye, který se vyžívá v párty a střídá dívky častěji než ponožky. V okamžiku, kdy však nahlédneme pod jeho povrchnost, zjišťujeme více o jeho rodině a osudu, který sám nenávidí.

Děj v sobě má spoustu ohraných kýčů, které bijí do očí. Ovšem autorka celý příběh vystavila tak, že to funguje. Sice tu jsou situace, u nichž protáčíte oči předvídatelností, ale zároveň vás v jiných okamžicích dokáže příběh natolik upoutat, že zapomenete na vše kolem sebe. První část knihy je poměrně vleklá. Tentokrát se totiž jedná překvapivě o hodně slow-burn romanci s výraznou hate-to-love linkou, a to si troufám tvrdit, že děj zaujme především fanoušky Mariany Zapata. A s tím koncem, který nám zde autorka připravila, budete hned chtít sáhnout po dalším dílu. 

Obálky této série bohužel nešlo ponechat v originálu. Což mě z počátku dost mrzelo. Ovšem když se mi do rukou dostalo to české vydání, jsem z něj nadšená. Obálky mi lehce připomínají dilogii Strmý pád, ale tyto jsou o trochu více zářivé a osobně mě dost baví ta kombinace fontů písma.

Co se pak týká mého názoru, tak mě kniha bavila. Naštěstí jsem počítala s tím, že to bude jiné, než byly autorčiny knihy doteď, takže ani nejsem zklamaná ze všech ohraných témat. Co mě však mrzí, je chybějící play list, který jsem v jejích románech vždy ocenila. Docela mi zde trvalo, než jsem se do knihy pořádně vžila. Hlavní postava Ruby mi však okamžitě sedla a stejně tak i její kamarádka a pár dalších postav. S kým jsem však bojovala byl Jackson, který přesně seděl na svého jmenovce v seriálu Teen Wolf a já je v hlavě od sebe nedokázala moc oddělit. Navíc mě tu dost vytáčela ta jeho toxicita. Celkově to tedy za mě bylo horší než romány z předchozí série, ale věřím, že se v dalších dílech už autorka pustí do děje trochu hlouběji a ukáže nám, jak dobře umí psát.

Zachraň mě doporučuji všem čtenářům slow-burn a hate-to-love romancí, kteří hledají příběh, u něhož si odpočinou, zasmějí se a dojmou. A samozřejmě také všem fanouškům Mony Kasten a ostatních německých autorek NA románů.

A teď už hodnocení!

    78 %

Znáte tuto autorku? Četli jste od ní už nějakou knihu? Pokud ano, jaká to byla a který její příběh vás doposud zaujal nejvíce? Chystáte se i na tuto novou sérii?
Budu moc ráda, když mi to napíšete do komentářů. :)


Za knihu bych chtěla moc poděkovat e-shopu Knihy Dobrovský,
u kterých si můžete příběh Zachraň mě již předobjednat.

Komentáře

  1. Ještě ji koupenou nemám, ale chystám se. :)
    Vítejte u Mišky

    OdpovědětVymazat
  2. Knížku již mám připravenou na stolku a díky tvému článku se na ni vrhnu co nejdříve :) vypadá to, že přesně tohle bude to pravé pro dnešní horký den :)

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Budu moc ráda za každý váš komentář. :)

Oblíbené články...