Podcast, který může zachránit život…

Hodná holka, zlá krev

Autor:
Holly Jackson

Série: Návod na vraždu pro hodné holky 2.

Originální název: Good Girl, Bad Blood

Žánr: YA, thriller

Počet stran: 352

Vydavatelství: Cosmopolis; Grada

Oficiální anotace: Zmizel Jamie Reynolds. Policie nic nedělá. Ani Pipa se nechce do případu zaplést, není přeci žádný profík. Jamieho rodina se k ní ale obrátí o pomoc. Je jejich jedinou nadějí. Všichni poslouchají její detektivní podcast, sledují vyšetřování, ale mluvit nechce nikdo.
Kolik temných tajemství může městečko skrývat? Jak postupně vyplouvají na povrch, Little Kilton začíná vřít. S každou další stopou je mezi sousedy víc a víc zlé krve. Sama Pipa se ocitá v ohrožení života. Dokáže propojit všechny souvislosti a najít Jamieho dřív, než bude pozdě?

"Jo, jsem to já. Příčina všech potíží v Kiltonu od roku 2017."

Po tom, co se stalo minule, jsem už chtěla se vším skoncovat. Jenže nemůžu. Zmizel Jamie Reynolds. Po vzpomínkové akci se už nevrátil domů. Nikdo neví, kde je. Jeho rodina už dokonce podala oznámení na policii. Ti však nemají dostatek volných lidí a pohřešovanému Jamiemu se tak vůbec nevěnují…

Proto jeho matka a mladší bratr poprosili o pomoc mě. Pokud někdo zmizí, může mu dojít čas. Záleží tedy na rychlosti. Plakáty o pohřešovaném nestačí. Je potřeba rozjet to ve velkém, takže využíváme i můj podcast. Pomůžou však sociální média v nalezení Jamieho dřív, než bude pozdě?

"Některý lidé dokážou velmi dobře skrývat, kým jsou."

Thriller pro mládež, který nemá v Čechách konkurenci. Tak přesně to je kniha Hodná holka, zlá krev od Holly Jackson. Jedná se o druhý díl ze série Návod na vraždu pro hodné holky, která odstartovala napínavý případ, který byl na počátku pouhým školním projektem. Nejenže zde máme příběh, na kterém si lze jednoduše vypěstovat závislost, ale především tu objevujeme YA thriller, kterému nechybí originální zpracování. A přesně to do děje vložila sama autorka, na jejíž knihy platí do 31. května 2021 na e-shopu Grady s kódem "HODNAHOLKA" 25% sleva.

Jak už můžeme vědět z prvního dílu, tak ani tentokrát tu nemáme jen obyčejné vypravování. Mimo er-formy tu tak nalézáme i přepisy různých nahrávek, podcastů, chatů, důkazní fotografie, mapy a další detaily, které děj neskutečně oživí. Právě na tomto ozvláštnění si autorka tentokrát dala ještě více záležet a tím doladila nedokonalosti ukrývající se v prvním dílu. Veškeré postavy tu mají skvělou charakteristiku a působí věrohodně. Co se týká hlavní hrdinky Pipi, tak je úžasné, že z ní autorka nedělala přehnanou hrdinku, která jde do všeho naplno, aniž by si uvědomovala následky. Můžeme zde tak sledovat její vnitřní boj s touhou pomáhat lidem, ale zároveň strachem z následků, který může ublížit nejen jí, ale především její rodině.

Knize nechybí čtivost, díky které plyne ještě rychleji, než bychom si přáli. Máme tu také napínavé části a skvěle zpracované zvraty, které nám dokážou nahnat husí kůži. Z počátku tu autorka hodně řeší ještě minulý případ, takže pokud si nechcete nic vyzradit, rozhodně tuto knížku nečtěte před NNVPHH. Navíc se tu i dokončují nějaké soudní záležitosti, takže je kniha s předchozím dílem hodně spjatá. Nový případ tu má však dostatek prostoru a autorka si se vším zas dokonale pohrála tak, že její záměry jen tak neodhadnete. V závěru knihy máme pak perfektní gradaci, která nás zvedne ze židle a mi budeme chtít víc. Proto se tu nabízí otázka… Kdy vyjde v nakladatelství Cosmopolis třetí díl?

Co se týká obálky tak já jsem spokojená. Moc se mi tyto české verze, které jsou jen lehce poupravené oproti originálu, líbí. Jsou jednoduché, zároveň detailní a oba díly k sobě skvěle sedí. Jak se líbí obálky vám?

K mému názoru asi není potřeba moc co dodávat. Čekala jsem, že mě příběh bude hodně bavit, ale že to bude až tak skvělé, mě nenapadlo. Kniha mě bavila od samého začátku. Start byl sice lehce pomalejší a já se nemohla dočkat, až se zde rozjede nový případ. Ale pak se tak stalo a já knihu nedokázala odložit dřív, než když jsem byla u konce. Na to, že se jedná o thriller pro mládež, tak si troufám tvrdit, že hravě konkuruje i detektivkám pro dospělé. Autorka vše drží v utajení, zároveň nám poskytuje spoustu vodítek a knize nechybí věrohodnost. Takže já jsem spokojená a doufám, že se do roka dočkáme v Čechách pokračování!

Hodnou holku, zlou krev a její první díl doporučuji všem čtenářům hledající napětí, akci a příběh, který až do samotného konce nedokážou odložit.

A teď už hodnocení!

    98 %

Znáte tuto knihu? Četli jste ji nebo se na ni chystáte? Pokud jste ji četli, co na ni říkáte? Jaký díl vás zaujal více?
Budu ráda, když mi to napíšete do komentáře. :)


Mé velké díky patří nakladatelství Cosmopolis za poskytnutí výtisku pro tuto recenzi.
Pokud o tuto knihu máte zájem, můžete si ji pořídit přímo na stránkách Grady.

Komentáře

Oblíbené články...