Klíč zapadlý v podlaze a dopis, který vše změnil…

Klíč

Autor:
Kathryn Hughes

Originální název: The Key

Žánr: Román pro ženy

Počet stran: 344

Vydavatelství: Cosmopolis

Oficiální anotace: Zdravotní sestra Ellen Crosbyová nastoupí do nemocnice pro duševně choré. Přestože netuší, co ji zde čeká, je plná energie a naděje, že bude pomáhat potřebným. Když pozná mladou ženu, kterou do ústavu přivezl její otec, netuší, že již brzy ji čeká rozhodnutí, které jim navždy změní život.
Sarah je zvláštně přitahována opuštěnou nemocnicí pro psychicky nemocné. Při jedné obhlídce objeví kufr pacientky, která zde pobývala před padesáti lety. Šokující obsah kufru, kterého se půl století nikdo ani nedotkl, jí pomůže rozmotat zapomenutý příběh o velké tragédii a ztracené lásce a dá jí příležitost napravit dávnou křivdu.

"Na cestě pravé lásky je mnoho odboček."

Žena, kterou nedávno opustil manžel, zemřela jí matka a aktuálně tráví veškerý svůj volný čas v bývalé nemocnici pro duševně choré. Ano, pod tímto vyčerpávajícím popisem se ukrývám já. Svobodná žena toužící po úspěchu. Ten čas, který však trávím v opuštěné a polorozpadlé nemocnici má svůj důvod. Jsem totiž spisovatelka a tato budova bude hlavní téma mé nové knihy.

Lidé, kteří zde pracovali a léčili se, si zaslouží, aby se o nich další generace dozvídaly. A přesně to je můj hlavní cíl. Sdělit lidem pravdu o tom, co se za těmito zdmi skutečně dělo. Najít pravdu však není vůbec jednoduché a nebýt dopisu ukrytém v jednom zapomenutém kufru, tento příběh by nikdy nenašel svůj konec…

"Klíč k vaší svobodě se nenachází na svazku hlavní sestry.
Je tady, ve vaší hlavě."

Kathryn Hughes, autorka, která se českým čtenářům představila už před několika lety svým románem Dopis. Jednalo se o dechberoucí příběh, který se odehrával ve dvou časových linkách a zavedl nás i do hrůz 2. světové války. A autorka je zpět! Tentokrát se nám do rukou dostává Klíč. Její nová kniha, která se nese na podobné vlně, jako ta předchozí, ovšem přitom je úplně jiná. Opět se nám tedy do rukou dostává dojemný román s poutavou linkou, který jen stěží odložíme.

Děj je vyprávěn er-formou, stejně jako tomu bylo u první autorčiny knihy. Opět se nám zde prolínají dvě časové linky, které nás tentokrát zavedou do roků 1956 a 2006. Máme tu tedy rozdíl padesáti let, který poukazuje na markantní změny ve zdravotnictví, které nám doslova vyrazí dech. Oproti minulé knize, kde se příběh točil kolem dvou ústředních dvojic, tak tady nalézáme rovnou tři. Když ovšem přihlédněme na rozsah knihy, je jasné, že tu jednotlivé postavy nedostávají tolik prostoru, aby je autorka dokázala pořádně rozvinout. To poměrně kazí dopad jednotlivých příběhů na čtenáře, který pak není tak hluboký, ale stále tu máme čtivý příběh, jenž zůstává svižný.

I přestože zde často skáčeme v čase, stále se při čtení dobře orientujeme. Autorka sem nezapomíná vkládat na začátky kapitol jednotlivé letopočty, takže pokaždé, když se vyskytujeme v jiném roce, je to dobře poznačené. Román zůstává až do svého závěru podmanivý a dojemný, ale stále se jedná o odpočinkovou knihu, která je v mnohých ohledech předvídatelná. Chvílemi je však až nečekaně náročná na psychiku. Je totiž až šokující, jak dřívější zařízení pro duševně choré zacházeli s pacienty…

Obálka… Tady nějak nemám slov. Je jednoduše nádherná a neskutečně se nakladatelství Cosmopolis povedla. Osobně nejsem moc fanda jejich obálek, ale tato je zkrátka dokonalá!

Když jsem se dozvěděla, že vychází nová kniha od této autorky, musela jsem ji mít. Dopis by pro mě totiž prvním románem, ve kterém se prolínalo více časových linek a já si i díky němu tuto formu textu oblíbila. A kniha mě nezklamala. Příběh byl opět nesmírně čtivý, dojemný a měl v sobě i kapku originality. Nebylo to sice dokonalé čtení a za mě byl příběh bohužel horší než v předchozí autorčině knize, ale splnilo to svůj účel. Navíc hodně oceňuji fakt, že tu nepoužila opět téma 2. světové války, ale šla do něčeho nového.

Klíč doporučuji všem čtenářkám, které hledají dojemný román o nezapomenutelné lásce s více časovými linkami.

A teď už hodnocení!

    72 %

Znáte tuto autorku? Četli jste od ní už něco? Pokud jste už četli obě její knihy, která vás zaujala více?
Budu moc ráda, kdy mi to napíšete do komentářů. :)


Mé velké díky patří nakladatelství Cosmopolis za poskytnutí výtisku pro tuto recenzi.
Pokud o tuto knihu máte zájem, můžete si ji pořídit přímo na stránkách Grady.

Komentáře

  1. Klíč jsem nedávno dočetla a byla jsme nadšená. Vůbec jsem nečekala, že mě kniha tolik zasáhne. :) Co se týče druhé autorčiny knihy, tu jsem nečetla, ale mám ji doma připravenou. :)

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Budu moc ráda za každý váš komentář. :)

Oblíbené články...