Vánoční chvástačka...

Zdravím, knihomolové!

Vítám vás u nového článku. Doufám, že jste si užili včerejší Štědrý den se svými blízkými co nejpohodověji. Stále nás ještě čeká pár volných dnů plných pohádek, cukrový a návštěv, které jsem se rozhodla zpestřit takovou menší "chvástačkou". Mám tu pro vás mého Knižíška! :) Ráda bych vám ukázala knížky, které jsem buďto našla pod stromečkem nebo jsem si je ještě před Vánoci koupila a nadělila jsem si je sama.


Těch knih, které jsem si nadělila sama, je zde trochu víc. Nechtěla jsem článek zbytečně dělit na Knižíška a Nákupy za prosinec. Přišlo mi to zbytečné, zvlášť když těch knih tu není tolik, takže ani dnešní článek by neměl být tak dlouhý. Doufám, že zde najdete třeba nějakou inspiraci na čtení. Mám tu nějaký ten román, a dokonce i vánoční, pak samozřejmě nějaké to fantasy, bez kterého by to nešlo. A na závěr ještě jednu knihu, která vás u mě možná překvapí, ale pokud mě sledujete na Instagramu, tak už o ní víte. Musela jsem se s ní hned pochlubit. Až tak velkou radost jsem z ní totiž měla. Nebudu to tedy už déle prodlužovat a pojďme se na jednotlivé knížky podívat…


Jako první tu mám ten jeden vánoční příběh, který jsem si pořídila díky Káje z Penny and books, Láska a jiná vykolejení od Leah Konen. Myslela jsem si, že do této knížky nepůjdu. Jeden vánoční příběh jsem už četla, a tak jsem ani na jiný ani neměla náladu. Ale tento příběh je podle Káji úplně jiný než klasické vánoční románky. A co si o knížce po přečtení myslím já? To si můžete už teď přečíst v recenzi


Anotace: Jedna cesta vlakem. Dva cizinci.
Noah je beznadějný romantik a právě se vrací domů, aby se usmířil se svou osudovou dívkou. Ammy cestuje za svým otcem a na pravou lásku nevěří, protože jí rodiče byli špatným příkladem. Když jejich vlak uvízne ve sněhové bouři, Ammy a Noah, nemají jinou možnost, než pokračovat v cestě společně. Co se zpočátku zdá jako drobná zajížďka, se změní v jedinečné dobrodružství a dva naprostí cizinci se do sebe během jediné noci zamilují. Ráno ale všechno změní a jejich cesta nabere nečekaný směr…


Odpočinkový román. To přesně jsem očekávala od knihy Růže pro Charlotte od Elizabeth Craft a Sheay Olsen. Původně jsem ani neměla v plánu si knížku pořizovat, ale když jsem ji viděla cca za 90,- v Knižním klubu, samozřejmě jsem ji přihodila do košíku. Tuto knížku už jsem také stihla přečíst, ale recenzi na ni nechystám. Je to jeden z takových těch klasických románků, u kterých vypnete, ale není to nic převratného. Očekávala jsem od knihy trochu víc…


Anotace: Osmnáctiletá Charlotte Reedová si život dokonale naplánovala. Výborně se učí, po škole pracuje v květinářství a chodí na praxi do univerzitní vědecké laboratoře, po maturitě doufá získat prospěchové stipendium na Stanfordu a posléze vystudovat medicínu. Odmítá pozvání na večírky a klukům se vyhýbá obloukem. Nechce totiž dopadnout jako její babička, matka i sestra, které otěhotněly příliš mladé a tím pro ně všechno skončilo. Charlotte je velmi cílevědomá a zodpovědná, její život se však zdá dokonale nudný. To se ovšem změní, když se jednoho dne objeví v květinářství hezký a okouzlující Tate. Zprvu Charlotte jeho snahy o seznámení odmítá, nakonec však podlehne. Teprve když je po společné večeři na ulici obstoupí dav fanoušků, zjišťuje, že její nový přítel není nikdo jiný než slavný zpěvák Tate Collins. Přestože se na něj Charlotte zlobí, nakonec poruší své zásady a začne s Tatem chodit, záhy však zjišťuje, že vztah se světoznámou celebritou není vůbec jednoduchý, zvlášť když před ní Tate cosi tají. Zůstat s ním znamená riskovat vše, oč kdy usilovala. Je však otázka, jestli je vůbec možné takovou bitvu vyhrát.


Abych uzavřela romány, tak tu mám nejnovější příběh od Jojo Moyes, Sama sebou. Tato knížka mi nemohla uniknout a já už nad ní pomalu slintala v každém knihkupectví, kde jsem ji před Vánoci zahlédla. Příběh je pokračováním ze série Než jsem tě poznala a já už se nemůžu dočkat, až se do knihy pustím a zjistím, jak život Louisy Clark bude pokračovat. Do knížky bych se ráda pustila 1. ledna, tak jsem zvědavá, zda to vydržím a nezačnu ji číst dřív. :)


Anotace: Louisa Clarková z bestellerů Než jsem tě poznala a Život po tobě se vrací v novém románu Jojo Moyesové! A hodně toho ví… Tak například ví, jak daleko je z jejího nového domova v New Yorku do Londýna, kde žije její přítel Sam. Ví také, že její nový zaměstnavatel je dobrý člověk a že před ním jeho manželka skrývá tajemství. Co ovšem Louisa ještě netuší, je to, že nová práce v novém městě jí rozhodně nezaručí idylický život, ve který tolik doufala, a že bude její vztah se Samem z obou stran podroben zkoušce ohněm. A neví také, že lidé, s nimiž se ve své nové životní etapě setká, ji možná postrčí dost nečekaným směrem…


Dále tu mám knížku od Andrewa Hodgese o Alanu Turingovi a Enigmě. Pokud je něco z 2. světové války, o čem musím vědět pomalu vše a co mě opravdu zajímá, tak je to operace Antropoid, a právě Enigma a Alan Turing. Ta kniha zatím vypadá nádherně. Je to předloha k filmu Kód Enigma, ukrývá se v ní pár fotografií Turinga, jeho rodiny a přátel, a samozřejmě je v knize i spoustu informací a já nemám slov. Tohle je doslova ozdoba mé knihovny a já už se chci pustit do čtení!


Anotace: Alan Turing se zapsal do historie jako vynikající matematik a zakladatel moderní informatiky, jehož práce na prolomení německých kódů rozhodujícím způsobem ovlivnila průběh druhé světové války. Ještě před válkou přišel s konceptem univerzálního stroje, jenž se v roce 1945 zhmotnil do prvního návrhu programovatelného počítače. Turingův smělý rozlet na prahu počítačové éry však v roce 1952 zastavilo odhalení jeho homosexuality, které z něj učinilo kriminálního odsouzence a vystavilo ho ponižujícímu zacházení. Turing, ostudně zavržený okolím, svůj život o dva roky později dobrovolně ukončil a Velká Británie tak ztratila jednoho ze svých největších vědců a myslitelů. Obsáhlá, zevrubná biografie se opírá o bohatý poznámkový aparát, text doplňuje fotografická příloha.


A jsme u poslední knížky, kterou jsem si koupila sama, a to je pokračování Příběhů z nového světa. Knihu Bojovnice slunce, která je závěrem duologie od P. C. Cast, jsem si dokonce i předobjednávala. Ráda bych knihu stihla přečíst do konce roku, ale uvidím, jak se mi to podaří. Příběh slibuje další napínavá dobrodružství obklopená přírodou a zvířaty, především tedy psy, a na to se moc těším.


Anotace: Mari z klanu Poutníků a Nik z Lesního kmene stáli ještě nedávno jako členové soupeřících klanů proti sobě. Teď však bojují bok po boku, i se svými psími kumpány, aby zachránili nejen jeden druhého, ale i svou nově vytvořenou smečku.
Lovec Thaddeus zradil vlastní lid a přispěl k jeho zhoubě způsobené lesním požárem. To mu však nestačí. Touží po vládě nad kmenem a viní Mari ze všeho zlého, co jeho kmen i jej samotného postihlo. Udělá všechno, aby získal moc, i kdyby tím měl zničit vše, co mu stojí v cestě.
V otráveném a zpustošeném městě se mezitím Mrtvý zrak stává ochotnou nádobou pro probuzeného Boha Smrti. Ten má své vlastní plány a využije kohokoli, včetně šíleného Thaddea, aby je naplnil.
P. C. Cast se v Bojovnici slunce vrací do postapokalyptického magického světa, kde se země drasticky změnila, do světa plného krásy a lásky, nebezpečí i krutosti.


Tak a na konec tu mám poslední tři knihy v jednom boxu, který jsem nalezla pod stromečkem. Série Skleněný trůn od Sarah J. Maas je moje srdcovka. Mám ráda hlavní hrdiny a styl psaní Sarah J. Maas jsem si oblíbila od první věty. Právě box Skleněného trůnu jsem dostala před dvěma lety k Vánocům a tento rok na mě čekal box Dvoru trnů a růží. Mám z něj nesmírnou radost, ale zároveň i ohromný strach, jaké to bude. Připadá mi totiž, že ti, co milují Sklenění trůn, nenávidí Dvory. Takže doufám, že tomu tak nebude i u mě a já si už tak dost "profláklý" příběh Feyre užiji.


Anotace: Když devatenáctiletá lovkyně Feyre zabije v lese vlka, zaútočí na ni podivný tvor. Odvleče ji do svého doupěte, které se ukáže být jiným světem. Tam zjišťuje, že tajemným únoscem je jedna z nesmrtelných bytostí, které kdysi vládly světu. Nenávist se postupně mění v lásku. Feyre čeká těžký úkol – musí přijít na způsob, jak zachránit tajuplný svět i svého únosce.


To by bylo z dnešního článku vše. Já doufám, že se vám líbil a třeba jste i našli nějakou tu inspiraci na čtení. Já jsem ze všech knih nadšená. Ano, pomalu o všech jsem věděla, jelikož jsem si je pořídila sama, ale i tak to nekazí mou radost. Teď tak trochu nevím, co mám číst dřív, ale jak tak na to koukám, asi si urovnám myšlenky Harry Potterem a princem dvojí krve a až poté se pustím do některé z knih, které jsem zatím nečetla… Vám přeji, abyste si užívali pohodový čas vánočních svátků, pořádně oslavili závěr roku 2018 a začátek toho Nového roku. Pokud si navíc tyto dny chcete zpříjemnit soutěží, tak u mě na Instagramu jedna probíhá. Budu moc ráda, když se jí zúčastníte. :)

Jaké byly vaše Vánoce? Jaké knihy jste našli pod stromečkem vy? Také jste si nějaké knihy nadělili sami? Jaké to byly? Ze které knihy máte největší radost? Inspirovala vám některá z mých knih ke koupi? Nebo už jste některou četli?
Budu moc ráda, když mi to napíšete to komentářů. :)

Mějte se krásně,
vaše knihomolka Šárka



Komentáře

  1. krasna hromadka, budu se tesit na recenzi na Enigmu, cekam na ni vic jak rok, ale zatim nevim, jestli do ni nakonec jit, co jsem koukala, tak to nebude uplne jako pribeh, ale spis literatura faktu...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji... Zrovna jsem přemýšlela, zda na Enigmu psát recenzi a díky tobě znám odpověď. XD A co se týká stylu, tak rozhodně je to spíš literatura faktu. Klasickou beletrii bych spíš hledala v knize Enigma od Roberta Harrise...

      Vymazat

Okomentovat

Budu moc ráda za každý váš komentář. :)

Oblíbené články...