Zimní dobrodružství započaté ve vlaku při sněhové bouři…

Láska a jiná vykolejení


Autor: Leah Konen

Originální název: Love and Other Train Wrecks

Žánr: YA, román

Počet stran: 280

Vydavatelství: YOLI

Oficiální anotace: Jedna cesta vlakem. Dva cizinci.
Noah je beznadějný romantik a právě se vrací domů, aby se usmířil se svou osudovou dívkou. Ammy cestuje za svým otcem a na pravou lásku nevěří, protože jí rodiče byli špatným příkladem. Když jejich vlak uvízne ve sněhové bouři, Ammy a Noah, nemají jinou možnost, než pokračovat v cestě společně. Co se zpočátku zdá jako drobná zajížďka, se změní v jedinečné dobrodružství a dva naprostí cizinci se do sebe během jediné noci zamilují. Ráno ale všechno změní a jejich cesta nabere nečekaný směr…


"Oči jsou okno do duše, jak praví ono nadužívané úsloví, ale mně se vždycky víc líbila verze lorda Alfreda Tennysona:
„Její oči jsou domovem tichých modliteb.“"

Sedím ve vlaku na cestě za otcem a lámu tím matce srdce. Ale musela jsem to udělat. Nemůžu být jako ona. Už déle nesnesu to utápění se ve stezku a minulosti. Proto jsem zde. V kupé plném cizích lidí a na klíně s Murakamiho Norským dřevem…

Vypadá to na klidnou jízdu strávenou s knihou. Jenže pak se vedle mě posadí kluk, Noah. Na první pohled beznadějný romantik s kyticí otřepaných růží, který jede získat svou přítelkyni zpět. Dříve by mě to možná dojalo, ale teď už na lásku nevěřím. Už aby byl vlak na místě a já mohla vystoupit. Jenže vlak uvízne ve sněhové bouři. To se mi snad zdá?! Ale Noah přijde s řešením. Co kdybychom se vydali na kilometr a půl vzdálenou autobusovou zastávku pěšky? Zní to dost šíleně. Ovšem já se k otci musím dostat včas, a tak s Noahovým bláznivým nápadem souhlasím.

"Někdy je potřeba potkat někoho cizího ve vlaku, abyste sebrali odvahu a konečně se přestali ptát sami sebe… co kdyby."

Příběh o cestě, při níž se hlavní hrdinové vyrovnávají se svými chybami z minulosti. To je kniha Láska a jiná vykolejení od Leah Konen, autorky příběhu Jsem romantik, ale léčím se. Tato novinka nás zavede do mrazivého zimního počasí, ve kterém se postupně stále blíže seznamují hlavní hrdinové se společným cílem cesty. Autorka zde předvedla skvělý a vcelku originální nápad na zápletku, která je jak stvořená na čtení v zimním období. Ovšem nejen, že měla autorka skvělý nápad, ale také se jí ho povedlo velmi dobře zpracovat.

Leah Konen (zdroj)
Děj je vyprávěn hlavními hrdiny Noahem a Ammy, kteří se po krátkých kapitolách střídají v popisu příběhu. Právě díky krátkým kapitolám kniha získává svižnost, příběh tak utíká a než se nadějete, jste na konci. Oba hlavní hrdinové jsou navíc nesmírně sympatičtí a dovoluji si tvrdit, že si je každý čtenář oblíbí. Další kapku originality v knize tvoří nezviklá charakteristika hlavních postav. V příběhu totiž nenalezneme dívku, která je beznadějná romantička toužící po lásce, a kluka, který na lásku nevěří. Zde je to naprostý opak a příjemná změna od ostatních odpočinkových YA románků.

I když je příběh románem, není až tak přehnaně romantický jako ostatní zimní knihy, například Polibek v New Yorku, Polibek v Paříži či Vánoční zázrak. Nejvíce mi příběh připomíná knihu Po tvém boku od Kasie West. Láska a jiná vykolejení je však stejně o trochu lepší, a hlavně více nápaditější. Autorka si zde pro čtenáře dokonce připravila pár nečekaných zvratů, kterými krásně oživuje děj. To nejdůležitější však je, že si u knihy skvěle odpočinete, zasmějete se z plných plic a necháte se zahřát u srdce tou dokonalou romantickou linkou…

Obálka skvěle vystihuje příběh a její barevné ladění dodává knize trochu nevšednosti. I přesto však k sobě barvy jdou, jen mě bohužel až tolik neoslovili. Co se mi však hodně líbí, tak to je ten detail miniaturních růžových růží, které Noah na obálce drží. Ty jsou totiž přesné jako v příběhu. :)

A jaký je můj názor? Knihy jsem se trochu bála. Pomalu nikdy nejsem nijak extra nadšená ze zimních/vánočních příběhů a do tohoto jsem původně ani nechtěla jít. Jenže pak knihu neuvěřitelně vychválila Kája (Penny and books) a já jsem ráda, že mě její slova donutila si knihu pořídit. Dost věřím, že jsem Lásku a jiná vykolejení nečetla naposledy. Ráda po příběhu sáhnu i další zimu, jelikož tento příběh je perfektní volbou pro čtení na Vánoce. Sice to u mě stále v tomto žebříčku nepřevýšilo Simona Spiera, ale i tak mě děj velmi okouzlil!

Lásku a jiná vykolejení doporučuji každému kdo hledá odpočinkovou romanci ideální na čtení v období Vánoc a mrazivých zimních dnů.

A teď už hodnocení!

    86%

Znáte tuto knihu? Četli jste ji nebo se na ni chystáte? Pokud jste ji četli, jak se vám líbila? Jakou knihu nejraději čtete přes vánoční svátky?
Budu moc ráda, když napíšete nějaké své tipy na vánoční příběhy do komentářů. :)


Komentáře

  1. Tak tahle kniha vypadá zajímavě, asi si ji přidám na svůj dlouhý wishlist. :D Pěkná recenze. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Knížku ti moc doporučuji, rozhodně si ji na wishlist přidej. :)) A děkuji... :)

      Vymazat
  2. Jsem zvědavá, jestli knihu najdu pod stromečkem ^_^ Pěkná recenze, na knihu jsi mě navnadila ještě víc:))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jsem ráda, že jsem tě tak nalákala. XD Držím palce, abys ji tam našla. :)

      Vymazat

Okomentovat

Budu moc ráda za každý váš komentář. :)

Oblíbené články...