Vnitrozemí. Smyšlená zem nebo děsivá realita?

Lískový les


Autor: Melissa Albert

Série: Lískový les 1.

Originální název: The Hazel Wood

Žánr: YA, fantasy, dobrodružné

Počet stran: 429

Vydavatelství: Omega

Oficiální anotace: Sedmnáctiletá Alice a její máma strávily většinu Alicina života na cestě, s neobyčejnou smůlou vždy v patách.
Když však Alicina babička, podivínská spisovatelka temných pohádek, zemře o samotě na svém pozemku—Lískovém háji—tu teprv Alice pozná, jak velkou smůlu může mít.
Její máma je unesena bytostí, která tvrdí, že pochází z drsného nadpřirozeného světa babiččiných pohádek.
Jediným vodítkem je vzkaz, který máma Alici zanechala: DRŽ SE DÁL OD LÍSKOVÉHO HÁJE. Aby Alice získala mámu zpět, musí se nejdřív vydat do Lískového háje, a poté do světa, kde babiččiny pohádky začaly...

"Rozhlížej se, dokud listy nezčervenají a potom světy sešij nití. Pokud svoji cestu nedokončíš, střez se rána, až slunce vycházet uvidíš."

Celý život na cestách. Mám pocit, že si z dětství nepamatuji nic jiného než neustále se klikatící silnice vedoucí do nekonečna. S mamkou jsme se pořád stěhovali. Vždy se totiž něco zvrtlo a my museli pryč. Nedávno nám však přišel dopis se zprávou o úmrtí mé babičky, kterou jsem nikdy nepotkala. Slavnou spisovatelku Altheu Proserpinovou žijící v Lískovém lese. Od tohoto dopisu se vše změnilo…

Přestali jsme se stěhovat. Matka si dokonce našla přítele, kterého si už i vzala a my tak žijeme s ním a jeho dcerou. Život zapadl do stálých kolejí. Jenže opět přišel zvrat. Má matka zmizela. Tedy spíše ji někdo unesl a já ji musím najít. Indicie mě vedou do Lískového lesa a tam se také chystám vyrazit. Ovšem ještě předtím, než odjedu, začnu na ulicích potkávat záhadné lidi. Vypadá to, jako by babiččiny příběhy ožily. Ale to přeci nemůže být pravda. Její Příběhy z dalekého Vnitrozemí přeci nemůžou být reálné?!

"Stále jsem měla neodbytný pocit, že vstupuju do nejhorší noční můry Rona Weasleyho, která je plná lidožravých pavouků, a dříve nebo později budu někde viset zamotaná do kokonu a čekat, až mě zhltne nějaké rozverné pavouče."

Fantasy pohádkový příběh s nádechem hororu. To je jedou větou kniha Lískový les od Melissy Albert, která u nás tento rok vyšla v edici knihy Omega. Kniha nám slibuje děj podobný Sirotčinci slečny Peregrinové pro podivné děti a Alence v říši divů. A to přesně nám příběh dává. Děj vás dokáže pohltit, rozesmát a překvapit svými strhujícími zvraty, což celou knihu dělá krásně čtivou. Navíc začátek každé kapitoly zdobí malé ilustrace, které vždy sedí k příběhu a vnitřek knihy tak perfektně oživí.

Melissa Albert (zdroj)
Knihou nás provází netradiční hlavní hrdinka Alice. Ta příběh svým vyprávěním udělala z počátku trochu chaotický. Vrací se v něm totiž do svého dětství a trochu rychle skáče z přítomnosti do minulosti a nazpátek. Když se to však uklidní, děj se začne odehrávat v přítomnosti a začne se v něm vyvíjet nějaká zápletka, hned je příběh chytlavější a lépe se v něm dá orientovat. Dále je v knize ukrytých i pár Příběhů z dalekého Vnitrozemí, které děj skvěle oživí a dají knize krásný nádech pohádek.

Lískový les v sobě ukrývá nesmírně zajímavý nápad na příběh, jenže zde bohužel chyběla větší dávka akce a napětí. Také je velká škoda, že v některých zajímavých částí autorka nerozvinula více svůj popis. Hlavně tedy v samotném závěru, který byl až příliš uspěchaný. Konec je však trochu otevřený pro pokračování, které by snad mělo v budoucnu být, takže alespoň že tak…

Obálka knihy je nádherná. Ty detaily jednotlivých příběhů, Alice která prochází tajemnou branou… To vše dokonale pasuje k ději! Co se týká originálního přebalu, tak ten má nejrůznějších detailů ještě o trochu více než ten český, ale jinak si jsou oba hodně podobné. V tomhle případě mi vůbec nevadí, že Omega zvolila trochu jinou obálku. K příběhu to totiž stále pasuje a hodí se to k němu.

A jaký je můj názor na knihu? Nesmírně jsem se na ní těšila, ale jak už jsem psala v unboxingu, bála jsem se té podobnosti s Alenkou v říši divů, kterou moc nemusím. A právě to je nejspíš ten důvod, proč mi kniha zas tolik nesedla. Příběh se mi sice líbil, ale díky té temné atmosféře skloubené s pohádkovou pro mě bylo čtení celé této knihy hlavně zvláštní. Navíc mi chvílemi i příběh strachy naháněl husí kůži. Ovšem byly zde kapitoly, které mě nesmírně bavily a moc se mi líbilo, jak je autorka podávala. A to byly právě ty Příběhy z dalekého Vnitrozemí. Pokud by byla možnost, nejraději bych si přečetla celou sbírku těch příběhů, ale i samotný děj v knize nebyl špatný a přečtení Lískového lesa rozhodně nelituji.

Tuto knihu doporučuji především dospívajícím čtenářům, kteří hledají neobvyklé fantasy s nádechem temné pohádkové atmosféry podobné Alence v říši divů…

A teď už hodnocení!

    78%

Znáte tuto knihu? Četli jste ji nebo se na ni chystáte? Pokud jste ji četli, jak se vám líbila?
Budu moc ráda, když mi vaše názory napíšete do komentářů. :)


Za knihu bych chtěla moc poděkovat e-shopu Knihy Dobrovský,
u kterých si můžete Lískový les také pořídit.

Komentáře

  1. Moc pěkná recenze :) Tahle knížka mě hodně láká, navíc mám ted v zimě chuť na něco pohádkového :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji. :) Také mám teď přes zimu chuť na pohádkové příběhy. :)) Pokud se do knížky pustíš, přeji hezké čtení! :)

      Vymazat
  2. Pěkná recenze. :) Na první pohled mě kniha zaujala. Najednou mám přímo chuť si něco pohádkového přečíst.:)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji! Pokud se do knihy pustíš, přeji hezké čtení! :)

      Vymazat

Okomentovat

Budu moc ráda za každý váš komentář. :)

Oblíbené články...