Zámek v oblacích… Hotel, ve kterém se nenudíte!

Zámek v oblacích


Autor: Kerstin Gier

Originální název: Wolkenschloss

Žánr: YA, román

Počet stran: 376

Vydavatelství: CooBoo

Oficiální anotace: Ve švýcarských Alpách leží hotel, který má nejlepší časy za sebou. Ale když se na přelomu roku koná velkolepá oslava a přicházejí hosté z celého světa, sedmnáctiletá Fanny má plné ruce práce. Avšak jak postupně poznává, nic není takové, jak se zdá. Co se skrývá za sametovými závěsy? Vlastní žena ruského oligarchy skutečně legendární diamant? A proč ten hezký Tristan raději vylezl po fasádě, než aby šel po schodech? Fanny se ocitá uprostřed život ohrožujícího dobrodružství, v němž může ztratit nejen srdce.


"Kouzelné místo vysoko v horách.
Hrdinka, která je trochu zvědavá.
A největší dobrodružství jejího života."

Zámek v oblacích. Tak se jmenuje luxusní starodávný hotel v Alpách, který se stal od září mým útočištěm na celý rok. Ne že by to patřilo do nějakého extra promyšleného plánu o mé budoucnosti, ale odešla jsem ze školy. A to nejlákavější bylo najít si práci daleko od domova. Takže teď jsem zde, a to už pár měsíců.

Začaly zimní prázdniny. Hotel se pomalu plní a mně dali na starost hlídání dětí. Zrovna mě. Člověku, který to s nimi vůbec neumí. No a nemůžu ani říct, že bych je měla dvakrát v lásce. Hlavně teď, když mi dvojčata, která hlídám, div neskočí pod kola auta. A to auto samozřejmě neřídí nikdo jiný než syn jednoho z majitelů hotelu. No, vypadá to, že nadcházejících pár týdnů bude hodně zajímavých…

"Mít ráda děti, to tak! Děti jsou jak morová rána."

Milý a pohádkový příběh s detektivní zápletkou. To je nová kniha Zámek v oblacích od Kerstin Gier, autorky úspěšné série Drahokamy a Stříbrné knihy snů. Tentokrát se nám však nedostává do rukou začátek její další série, ale samostatný příběh z hotelu obklopeného pověstmi a záhadami. Právě tento hotel dodává knize nádhernou a kouzelnou atmosféru, jak vystřiženou z nějaké pohádky.

Kerstin Gier (zdroj)
Knihu nám vypráví hlavní hrdinka Fanny, která svou zvědavostí předčí leckterého detektiva. Je vtipná, miluje zvířata a nebojí se žádné práce. Pokud to tedy není hlídání dětí. Ty tedy zrovna moc v lásce nemá. A aby zažila Fanny také nějaký ten románek, vložila sem autorka rovnou dva nápadníky, kteří v příběhu vytvořili menší romantický trojúhelník. Ale naštěstí není až tak přehnaný, takže se dá přežít. V hotelu je spousty dalších lidí v podobě personálu a hostů. Pomalu každý svým způsobem zasahuje do děje a aby se v nich čtenář vyznal, vložila autorka na konec knihy soupisku všech i s krátkým představením. Což je milé a vzhledem k jedné velké rodině i dost nápomocné. Bez toho by totiž bylo hodně těžké se ve všech vyznat.

Na konci je krom soupisky postav také krátký glosář. Ten je tam sice trochu zbytečný, ale pro upřesnění významu některých slov těm, kteří nevědí, může být užitečný. Bohužel je trochu škoda, že se děj z počátku vcelku táhne. Akce na konci to sice vynahradí, ale autorka ho mohl napsat zajímavěji. Například je škoda, že autorka nezabrouzdala více mezi duchy a pověsti o tak starém hotelu. Příběh by pak byl hned lepší a záživnější. I tak byl ale vtipný a velmi dobře se četl, což je přesně to, co autorka skvěle umí.

Kniha má nádhernou, takřka kouzlenou obálku. To vyobrazení hotelu s hosty v jednotlivých pokojích je neuvěřitelně výstižné. Z popisu tak jde přesně nalézt jednotlivé hosty, což je skvělé. Krom krásné vnější grafiky na obálce jsou i milé detaily v podobě střapců od okenních závěsů na začátku každé kapitoly. To dodává knize tu správnou atmosféru po celou dobu čtení.

A jaký je můj názor na knihu? No, bohužel musím napsat, že jsem očekávala od autorky trochu víc. Její Drahokamy mě totiž nadchly, a tak jsem doufala, že i sem vloží trochu více fantasy prvků. Ale to se nestalo. Z této knihy udělala na konci hlavně detektivku, díky které se závěr vydařeně rozjel. Ovšem ten začátek se táhl, a to byla hrozná škoda. Právě kvůli tomu mě kniha z počátku zas tak nebavila, ale jakmile se zde začalo něco dít, v tu ránu mě příběh vtrhl do děje a moc mě bavil. Bylo to milé, pohádkové a já se díky hlavní hrdince bavila, takže se mi celkově kniha líbila…

Zámek v oblacích doporučuji každému, kdo hledá pohádkový a vtipný příběh ze zasněžených Alp, u kterého si odpočine. Navíc je to vhodné čtení právě do zimního období, takže pokud hledáte knihu, která se odehrává v období Vánoc, ale není to klasický vánoční příběh, tak tato kniha skvělou volbou.

A teď už hodnocení!

    73%

Znáte tento příběh? Četli jste ho nebo se na knihu zatím chystáte? Pokud jste ji už četli, jak se vám líbila? Četli jste i jinou knihu od této autorky? Ano? Která se vám líbila nejvíc?
Budu moc ráda, když mi to napíšete do komentáře. :)


Za tuto knížku bych mockrát chtěla poděkovat internetovému knihkupectví Megaknihy, které bylo tak hodné a ze své nesmírné nabídky knih mi poslalo tento recenzní výtisk podle mého výběru. Děkuji. :)
Pokud máte o knihu Zámek v oblacích zájem, najdete ji ZDE.

Komentáře

  1. Pěkná recenze, kniha vypadá vážně dobře. Od autorky jsem četla její sérii Drahokamy, ze které jsem byla překvapivě velmi nadšená a jak vidím, tahle kniha nebude nic jiného. :))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji. :) Pokud se do knihy pustíš, přeji hezké čtení a ať se ti líbí! :))

      Vymazat

Okomentovat

Budu moc ráda za každý váš komentář. :)

Oblíbené články...