Babylon z nás udělal vraždící stroje, co bude následovat?

Nyxia Nespoutaná


Autor: Scott Reintgen

Série: Nyxia 2.

Originální název: Nyxia Unleashed

Žánr: YA, sci-fi

Počet stran: 404

Vydavatelství: King Cool

Oficiální anotace: Zpočátku si Emmett Atwater říkal, že to bude snadná výhra. Posbírat body. Shrábnout prachy. Vrátit se domů. Ale netrvalo dlouho a zjistil, že Babylon nehraje čistě.
Jejich plané sliby vystřídaly temné vyhlídky. Teď si spolu s dalšími členy posádky Genesis musí poradit v neznámém a nebezpečném světě. I tato mise měla být jasně daná: těžit nyxii, nejcennější surovinu vesmíru, a dobře vycházet s původními obyvateli Adamity.
Ale Emmett a ostatní si záhy uvědomí, že se ocitli uprostřed bitvy mezi silami Babylonu a Adamitů, jejichž zájmy jsou podstatně odlišné. Podaří se Genesis uniknout z planety včas, nebo už je pozdě?

"Našim slovům narůstají křídla schopná překonat vesmír."

Vše vypadalo tak jednoduše. Chtěl jsem vyhrát, sebrat peníze a vrátit se domů. Jenže ten můj výlet do vesmíru se změnil v boj o holý život. Jsem sice mezi těmi, kterým Babylon umožní těžit nyxii, tu nejcennější surovinu vesmíru, ale za jakou cenu? Museli jsme bojovat a zabít naše přátele, abychom se dostali na planetu, kde se nyxie těží.

Musíme ale žít dál. Co se stalo, stalo se. Teď musíme nějak žít s původními obyvateli Adamity. Jenže jak? Ocitli jsme se uprostřed tiché války mezi nimi a Babylonem, která by mohla každou chvíli propuknout. My, tým Genesis, bychom měli stát na straně Babylonu. Jenže po všech těch nečestných hrách, které s námi hráli, jim už nikdy nemůžeme začít věřit. A to, co nás donutili udělat, se neodpouští…

"Jsme zbraně. To oni je z nás udělali. A jdeme si pro ně."

Nová planeta s původními obyvateli, které okamžitě zatoužíte poznat. Přesně toho se dočkáte v druhém dílu trilogie Nyxia. Kniha Nespoutaná nám tentokrát nepoodhaluje žádné další putování vesmírem a náročný výcvik hlavních hrdinů. Dočkáváme se zde nesmírně poutavého vypravování z nového a originálního světa, který nás svou divokou přírodou dokonale upoutá. Zaujmou nás zde nejen poutavé popisy, ale také tajné plánování týmu Genesis, a především tu nalezneme akci, která nás naprosto zvedne ze židle.

Scott Reintgen (zdroj)
Většinu děje vypráví hlavní postava Emmett. Nalezneme zde však pár kapitol, které jsou vyprávěny i jinými postavami a zavedou nás na úplně jiné místo, než kde se Emmett se svými přáteli nachází. Nevyskytuje se zde moc nových postav, ale to ději vůbec nevadí. Těch pár postav, které se tu objevují poprvé, jsou totiž natolik zajímavé, že další ani nejsou potřeba. Navíc by tím autor svým čtenářům nejspíše v hlavě rozpoutal ještě větší zmatek. Z počátku je totiž dost obtížné se ve všech starých postavách začít orientovat. Zvlášť pokud je to už nějaký ten pátek, kdy jste četli první díl.

Kniha v sobě neukrývá jen nádherně živé a záživné popisy, ale také překvapující zvraty, které rozhodně nečekáte. Děj je nádherně čtivý a je skvělé moct v rukou držet knihu, ve které si autor dal práci nejen s barvitými popisy, ale hlavně nezapomněl ani na akci. Scott Reintgen zkrátka umí psát a opět potvrdil, že konci svých knih rád přivádí čtenáře k šílenství. Závěr tohoto příběhu je totiž tak napínavý, akční, překvapující, a navíc končí stylem, po kterém budete nutně vyžadovat závěrečný díl z této trilogie.

Obálka knihy je nádherná. Nečekaně se mi líbí mnohem více než první díl. Tento přebal totiž skvěle odpovídá světu, v něm se příběh nachází a perfektně vystihuje jeho atmosféru. Je to zkrátka jedna z knížek, která nádherně ozdobí vaši knihovnu.

A co na tuto knihu říkám já? Ze začátku jsem měla dost velký problém se ve všech postavách opět vyznat. Absolutně jsem si totiž nevybavovala, kdo je kdo a s jistotou jsem poznávala jen Emmetta. Ovšem v okamžiku, kdy jsem se začínala v postavách už dobře orientovat, tak to byla taková jízda, že ten příběh nešel odložit. Kniha mě moc překvapila a jejímu světu jsem okamžitě podlehla. Od prvního dílu této série jsem očekávala trochu víc a byla jsem z něj lehce zklamaná, ale Nespoutaná mě bavila daleko více. Bylo zde o krapet více romantiky než v předešlém díle, což mi vůbec nevadilo. Sedlo mi, že si autor v některých závažnějších a akčnějších scénách nebral servítky. Díky tomu už i chápu, proč knihu doporučuje Jay Kristoff. Scott Reintgen je totiž taková jeho o krapet jemnější varianta a díky tomu jeho příběhy začínám zbožňovat. Teď už jen co nejrychleji potřebuji třetí díl, abych konečně věděla, jak celá Nyxia dopadne.

Nyxii doporučuji všem milovníkům YA sci-fi, kteří hledají originální svět, do něhož se budou schopni naplno ponořit. A pokud jste četli první díl a nezaujal vás tolik, jak jste doufali, tak do Nespoutané i tak jděte. Je totiž daleko lepší a akčnější než ten předchozí!

A teď už hodnocení!

    90%

Znáte tuto knihu? Četli jste ji nebo se na ni chystáte? Pokud jste ji četli, jak se vám líbila? Co říkáte na tento díl v porovnání s jedničkou? Která kniha vás zaujala víc?
Budu moc ráda, když mi to napíšete do komentáře. :)


Za knihu bych chtěla moc poděkovat e-shopu Knihy Dobrovský,
u kterých si můžete knihu Nyxia Nespoutaná také pořídit.

Komentáře

  1. Zatím jsem četla jen jedničku a ta byla něco <3 Dvojku ale mám koupenou (eh, tu jsem si pořídila ještě než jsem začala číst první díl, ale nelituju toho). Trochu se mi do čtení nechce, protože vím, že budu potřebovat třetí díl a ten je kde? Ještě není, no :/ :D

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Budu moc ráda za každý váš komentář. :)

Oblíbené články...