Oběti ukryté v kořenech stromu…

Dokonalá vražda


Autor: Jude Deveraux

Série: A Meldar Mystery 1.

Originální název: A Willing Murder

Žánr: Detektivka pro ženy

Počet stran: 368

Vydavatelství: Baronet

Oficiální anotace: Sara Medlarová je královnou romancí, s miliony prodanými výtisky. Po odchodu na odpočinek se však začíná nudit, a tak se vrací do svého rodného městečka Lachlanu na Floridě a pustí se do přestavby starého sídla, jež obdivovala už jako dítě. Pro ni samotnou je příliš velké, ale raději by umřela, než by to někomu přiznala.
Pak však v Lachlanu získá práci Sařina neteř Kate, která chce prorazit jako realitní agentka. Kate tedy osloví tetu, jestli by nemohla zůstat u ní, než si najde něco vlastního. Když však dorazí k Saře domů, zjistí, že není jediným dlouhodobým hostem. V domě má už svůj pokoj i Jackson Wyatt, a ačkoliv se nedá popřít, že je to okouzlující fešák – je jasné, že má její tetu omotanou kolem prstu – ještě nikdy nepotkala nikoho, kdo by ji rozčiloval tolik jako Jack.
Poté co jsou v městečku náhodou objeveny dvě lidské kostry, toto nepravděpodobné trio se spojí pod společným cílem: vyřešit záhadu, kterou zřejmě chtějí všichni uchovat pod pokličkou. Sara, Kate a Jack, spojeni smyslem pro spravedlnost a touhou napravit staré křivdy, se budou muset pustit do temných tajemství městečka a přivést na světlo ošklivou pravdu.

"Řekl bych, že snažit se nějakého spisovatele přimět, aby šel na odpočinek, je jako přesvědčovat lvici, aby předstírala, že je roztomilé koťátko."

Dozvědět se něco o svém otci. To by můj počáteční cíl, když jsem se odstěhovala do jeho rodného městečka. Mám bydlet u tety, kterou jsem v životě nepotkala a má matka na ní má dost ucelený názor. Pozitiva v něm nehledejte. Zjišťuji však, že je teta Sara úplně jiná, než jsem si myslela. Perfektně jsme si sedly do noty. Sice u ní bydlí jeden protiva, Jackson, ale i ten se dá snést…

Myslela jsem si, že jediná tajemství, která zde budu v Lachtanu poodhalovat, jsou ta rodinná, ale to jsem se spletla. Ve městě jsou nalezeny ostatky dvou těl. Místní policie je s případem rychle hotová. Ovšem já, Sara a Jackson toužíme zjistit pravdu. Ta je však ukrytá někde mezi obyvateli Lachtanu. Kolik tajemství v sobě může ukrývat tak malé městečko?

"Každý má problémy, Jacku. Rozdíl je v tom, co s nimi uděláš."

Kriminální debut od Jude Deveraux, úspěšné autorky románů pro ženy, která se rozhodla pustit do jiného žánru než obvykle. Dokonalá vražda se dá zařadit mezi klasické odpočinkové detektivky pro ženy. Autorka zde krom vražd neřeší pouze samotný případ, ale hodně se zaobírá i osobními příběhy hlavních hrdinů.

Jude Deveraux (zdroj)
Děj je vyprávěn er-formou a dostáváme se zde jak do přítomnosti, tak do minulosti. Díky střídání času se někdy můžete lehce ztratit, ale není to nic hrozného. V příběhu najdeme spoustu jmen, ve kterých je trochu složité se vyznat. Hlavní charaktery se liší nejen věkem, ale i svými zájmy, a tak si zde každý může najít svého oblíbence. Ať už je to mladá neteř Sary, nebo sama Sara, která je úspěšnou spisovatelkou a ve svém důchodu se začíná dost nudit.

Jsou zde hodně dlouhé kapitoly, kvůli kterým se čtenářům může zdát, že se děj vůbec neposouvá a působí lehce utahaně. První polovina knihy dokonce i utahaná je. Příběhu trvá docela dlouhou dobu, než se zde rozjede nějaká akce. Pořádně se tedy do tohoto děje začíst není moc jednoduché, zvlášť pokud máte rádi akčnější detektivky. Závěr se však autorce celkem povedl. Jen to rozuzlení celé vraždy bylo dost ohrané a předvídatelné.

Obálka kniha je vydařená. Působí vcelku jednoduše a je na ní to hlavní z příběhu, což je strom. Já ale přeci jen o trochu více preferuji tu originální, na které dali tvůrci ještě větší důraz na onen strom…

A jaký je můj názor na tuto knihu? No, doufala jsem v něco lepšího, co si budeme nalhávat. Ovšem vzhledem k tomu, že autorka obyčejně píše klasické romány pro ženy, které já vůbec nemusím, to také mohlo být horší. Do první poloviny jsem se tedy nemohla vůbec začíst a celé to na mě působilo dost plytce, ale v okamžiku, kdy jsem více poznala ty postavy, tak mě to i začalo bavit. Jen to zkrátka nebylo přesně to, co mám ráda. Dost mě totiž mrzí, že mě děj nedokázal překvapit.

Knihu doporučuji především ženám, které hledají detektivní thriller na pomezí románu, u kterého si chtějí především odpočinout.

A teď už hodnocení!

    67%

Znáte tuto knihu? Četli jste ji nebo se na ní chystáte? Pokud jste ji četli, co na ní říkáte?
Budu moc ráda, když mi to napíšete do komentáře. :)

Za poskytnutí této knihy moc děkuji nakladatelství Baronet, u kterých si Dokonalá vražda můžete pořídit.


Komentáře

Oblíbené články...