Když ve Vietnamu zuřila válka, do městečka Hawkins se přistěhovalo zlo…

Temný experiment


Autor: Gwenda Bond

Série: Stranger Things 1.

Originální název: Suspicious Minds

Žánr: Sci-fi

Počet stran: 320

Vydavatelství: Fabos

Oficiální anotace: Tajemná laboratoř. Ďábelský vědec bez minulosti. Jestli si myslíte, že znáte pravdu o matce Jedenáctky, připravte se, že s ní tenhle prequel veleúspěšného seriálu Stranger Things pořádně zahýbe.
Je léto roku 1969 a Amerikou zmítají hrůzné zprávy o válce ve Vietnamu. Terry Ivesová bydlí na univerzitní koleji v Indianě a zdá se, že válečná vřava i bouřlivé protesty v hlavním městě jsou jí na hony vzdálené.
Jenže svět se mění a Terry nehodlá jen zpovzdálí přihlížet. Když se doslechne, že se v nedalekém městečku Hawkins uskuteční důležitý vládní experiment, okamžitě se přihlásí. Ocit¬ne se v laboratoři hluboko v lesích, kde jí přísní výzkumníci podávají psychedelické látky… Terry začíná tušit tajemství a je rozhodnutá ho odhalit.
Jenže za zdmi Státní laboratoře v Hawkinsu, pod ostrým dohledem ředitele Martina Brennera, číhá spiknutí mnohem monstróznější, než si Terry dokáže představit. Potřebuje proto pomoc ostatních pokusných subjektů – včetně jednoho, který je tak tajný, že svět o jeho existenci nemá nejmenší tušení. Je jím malá holčička s nevysvětlitelnými nadlidskými schopnostmi, která má místo jména číslo: 008…

"Malá vítězství se v tak velkých válkách snadno ztratí."

Když jsem se doslechla, že v nedalekém městě Hawkins hledá vláda dobrovolníky na tajný vědecký experiment, rozhodla jsem se do toho jít. Sice mě má spolubydlící varovala, ale já si to nenechala vymluvit. Navíc je to dobře placené, takže proč to nezkusit. I ředitel laboratoře Martin Brenner se tváří mile, takže to přeci nemůže být nic zlého…

To mě ale nenapadlo, jak šeredně jsem se spletla. Testy, které na mě a ostatních dobrovolnících provádějí, jsou čím dál horší. A objevím ještě něco mnohem závažnějšího. Když se tajně porozhlédnu v jiném křídle laboratoře, narazím na dívku. Malou čtyřletou holčičku, která má na zápěstí vytetované číslo 008. Co se tady vlastně všechno děje?

"Má už v mozku od kyseliny díry jako ementál?"

Seriál Stranger Things je asi tím aktuálně nejpopulárnějším z produkce Netflixu. Jedná se o strhující příběh o partě kluků, ale i jejich starších sourozenců, rodičů a záhadné dívce s neobvyklými schopnostmi. V podstatě je to seriál pro všechny věkové kategorie, ale chvílemi i s dost děsivými scénami, takže pokud se bojíte, asi to není nic pro vás. Celý příběh je opředen jedním velkým tajemstvím ukrytým v laboratoři Hawkins, ale jak výzkumy v této laboratoři vznikaly? Tyto informace nám poskytne kniha Temný experiment, která nás zavede o třináct let zpátky, a to nejen k samotnému doktoru Brennerovi, ale především k matce Eleven, která je ústřední postavou celého seriálu.

Gwenda Bond (zdroj)
Příběh Temného experimentu je vyprávěn er-formou. Děj je až neskutečně čtivý a příběh se tak dá přečíst během pár volných večerů. Co se týká postav, tak tou hlavní je zde Terry, kterou tu máme možnost potkat v úplně jiném světle než v seriálu. Setkáváme se zde i s pár dalšími postavami, které máme možnost znát ze seriálu, ale je tu i spoustu nových charakterů, které si s jistotou oblíbíte. Bylo by skvělé, kdybychom na některé mohli třeba narazit v nových řadách seriálu…

Pokud sledujete seriál, tak samozřejmě víte, jak celá kniha skončí. Ovšem i tak je to ohromně zajímavé, jelikož se zde nedozvíte jen o projektu Indigo, ale i o dalším experimentu doktora Brennera. Hlavně zde máme skvělou možnost poznat blíže matku El a to je podle mě na knize úplně to nejlepší. Moc akce se tu v příběhu nedělo, ale autorka vás i tak dokáže pohltit a zaujmout. Vše se navíc skvěle shoduje se seriálem. Autorka si naštěstí nic nepoupravovala a konec nechala otevřený, aby případní čtenáři, kteří nesledují seriál, měli důvod s tím začít.

Obálka knihy je skvělá! Byl zde ponechán původní přebal a v tomto případě je jen dobře, že nebyl pozměněn. Fanoušky Stranger Things totiž hned přiláká a tvář doktora Brennera za dveřmi v mnohých vyvolá jistě spoustu otázek.

A jaký je můj názor na knihu? Já jsem z ní nadšená! Ano, nebylo to dokonalé, ale pokud zbožňujete seriál, tak tuto knihu zkrátka potřebujete. Rozhodně je to milé zpestření mezi čekáním na novou řadu. Já tyto prequely moc nemusím, jelikož mi to vždy zkazí celkový dojem z hlavního příběhu, ale tohle se mi s Temným experimentem nestalo. Bylo to skvělé, čtivé, poutavé a já si příběh užívala, jak jen to šlo. Navíc se mi líbí, že každý prequel napsal jiný autor. O to víc jsem tedy zvědavá na pokračování. Už aby vyšel další díl! Ten by snad měl být o Hopperovi a třetí o Max. :))

Tato knížka je nutností nejen pro všechny fanoušky Stranger Things, ale i pro ty, kteří stále váhají, zda do seriálu jít či ne. Temný experiment ve vás totiž vyvolá tolik otázek, že si seriál už budete muset pustit!

A teď už hodnocení!

    82%

Znáte tuto knihu? Četli jste ji nebo se na ni chystáte? Pokud jste ji četli, jak se vám líbila?
Budu moc ráda, když mi vaše názory napíšete do komentáře. :)


Za knihu bych chtěla moc poděkovat e-shopu Knihy Dobrovský,
u kterých si můžete příběh Temný experiment také pořídit.

Komentáře

Okomentovat

Budu moc ráda za každý váš komentář. :)

Oblíbené články...