Dávné proroctví, které se začíná naplňovat…

Proroctví


Autor: Kristina Hlaváčková

Série: Dračí oči 1.

Žánr: YA, fantasy, česká literatura

Počet stran: 344

Vydavatelství: Cosmopolis, Grada

Oficiální anotace: Po vítězném boji vládne v Kefetu povznesená nálada. Chystá se svatba členky královské rodiny. Země Západu se semkly, aby opravily svou ochrannou baštu magické město Kefet. Zdá se, že věci nemohou být lepší a nikoho ani nenapadne, že by se pod posvátnou horou mohlo stále skrývat zlo. Obrovské množství energie použité na opravy města probudí temná stvoření, která začínají vylézat z podzemí. Tvorové, o to temnější a nebezpečnější, že se zrodili z té nejčernější magie a krve živého pramene. S trpaslíky přicházejí i hroziví pozemní draci a navíc zmizela berberská princezna… První útok na sebe nenechá dlouho čekat. Strážci magických pramenů jsou neklidní. Pradávné proroctví jim nedá spát. A nedá spát ani dítěti čtyř národů, protože z uznávané válečnice se přes noc stává lovná zvěř… Skvělé a strhující pokračování příběhu o přátelství lidí a draků, volně navazující na úspěšnou trilogii Dračí oči, odhaluje další střípky dávného proroctví a tajemství dračí magie!

"Sníh, led a mráz. Byly to jen protipóly ohně. Byla to čistá energie. Čistá, Morlonu prostá. A v jisté podobě smrtící."

Měli jsme pocit, že vše špatné skončilo. Zvítězili jsme. Vypadá to, že boje v Kefetu jsou u konce. Teď nás čeká jen radost. Měly to být dny veselí. Čekala nás oslava svazku členky královské rodiny. Jenže v ten den se to zvrtlo.

Zlo na sebe nenechalo dlouho čekat. Energie, která pomáhala k obnově města, probudila temná stvoření, která byla doposud uvězněna v podzemí. Černá magie se opět probudila a s ní i děsiví pozemní draci. A aby toho nebylo málo, ztratila se berberská princezna…

"Tváří v tvář tajemstvím byla Elena, mírně řečeno, ostražitá. A velmi nedůvěřivá. Protože tajemství mívala blbou tendenci kousnout ji do zadku."

Originální svět plný draků a magických bytostí, jejichž příběh je opředen pradávným proroctvím. To je kniha z nakladatelství Cosmopolis, která nese název Proroctví a je prvním dílem z nové série Dračí oheň od Kristiny Hlaváčkové. Tento příběh postavami a světem navazuje na autorčinu předchozí trilogii Dračí oči. Podle samotné spisovatelky nevadí, když jste Dračí oči nečetli. Ovšem z mé zkušenosti vám musím napsat, že když se do Proroctví pustíte, dokáže vás kniha dost zmást a zamotat vám hlavu. Po prvních sto stranách se to však zlepší a příběh vás dokáže neskutečně pohltit.

Kristina Hlaváčková (zdroj)
Děj je vyprávěn er-formou a zavede nás v podstatě na všechna důležitá místa. Někdy tedy i na ta méně důležitá, jejichž výskyt se snad vysvětlí v dalším dílu z této série. Tedy doufám… Největším mínusem na této knize je, že pokud jste nečetli Dračí oči, je tu dost složité najít si k postavám této knihy nějaký vztah. Nejsou zde totiž pořádně představeny čtenáři. Například třeba ta nejhlavnější ženská postava Elena. S tou strávíte v příběhu spoustu času, ale na konci vlastně nevíte, co si o ní máte vlastně myslet. Něco takového bych třeba očekávala u psycho thrilleru, ale ne u fantasy pro čtenáře od 13 let.

Jak už jsem psala, pokud jste nečetli trilogii Dračí oči, můžete být z Proroctví dost zmatení. Chyběla tu nějaká berlička, o kterou by se mohli opřít ti, kteří tu předchozí sérii nečetli. V knize bylo až nečekaně moc akce. Kdyby z ní autorka trochu ubrala a přidala více popisů světa, příběhu by to jen prospělo. Knize ovšem nejde odepřít to, že je nesmírně čtivá. Děj rychle utíká pod rukama a je to zkrátka příběh, u něhož vypnete a odpočinete si. Vše navíc provází pár autorčiných ilustrací, které vše nádherně doplňují.

Obálka se Cosmopolisu neskutečně povedla. Nebojím se ani napsat, že je to ten nejhezčí přebal, který kdy autorka na svých příbězích měla. Strašně se mi líbí ty barvy, velké dračí oko a vše na sebe krásně navazuje. Jen mi tak trochu nejde do hlavy, proč je to paperback…

A jaký je můj názor? Po dočtení se ve mně mísily dost rozporuplné pocity a ty jsou ve mně vlastně stále. Samotný začátek mě totiž dost vyvedl z rovnováhy. Vůbec jsem se v příběhu nedokázala orientovat a celé to bylo nesmírně zmatené. Ovšem už od samého začátku mě to nesmírně bavilo. Nedokážu posoudit, co na knihu budou říkat ti, kteří četli trilogii Dračí oči. Hádám jen, že ti nebudou mít takový problém pochopit začátek plný akce, který šel naprosto mimo mě. Kniha se mi líbila, ale nebylo to hold něco, co by mě dokázalo zasáhnout natolik, jako autorčina kniha Artefakt a Ohnivé ostří. Čekala jsem zkrátka víc…

Tuto novou sérii Kristiny Hlaváčkové doporučuji určitě všem čtenářům série Dračí oči, které zajímá, jak to bude s jejich oblíbenými postavami dál. Pokud jste však Dračí oči nečetli, ale Proroctví vás zaujalo, tak se do knihy pusťte. Jen se připravte na to, že z celého světa můžete být na počátku dost zmatení.

A teď už hodnocení!

    73%

Znáte tuto knihu? Četli jste ji nebo se na ni chystáte? Pokud jste ji četli, jak se vám líbila? Četli jste některou jinou knihu od Kristiny Hlaváčkové?
Budu moc ráda, když mi to napíšete do komentáře. :)


Mé velké díky patří nakladatelství Cosmopolis za poskytnutí výtisku pro tuto recenzi.
Pokud o tuto knihu máte zájem, můžete si ji pořídit přímo na stránkách Grady.

Komentáře

  1. Moc pěkná recenze :) Po jsem taky pokukovala, ale protože nemám dočtené Dračí oči, tak nejdříve musím zdolat je a na Dračí oheň snad jednou taky dojde :D

    OdpovědětVymazat
  2. Nevěděla jsem, že to navazuje na autorčinu předchozí sérii. Přemýšlela jsem, jestli knihu číst, ale asi nebudu. Už je to teda dávno, co jsem první díl Dračích očí četla, ale nelíbil se mi, ani jsem ho nedočetla. Takže asi nehrozí, že bych se pustila do tohoto a dopadlo to lépe 🙃 Každopádně díky za recenzi, aspoň v tom mám jasno :D

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Budu moc ráda za každý váš komentář. :)

Oblíbené články...