Hledání světla v temnotě…

Nejtemnější úsvit


Autor: Aly Martinez

Série: Nejtemnější úsvit 1.

Originální název: The Darkest Sunrise

Žánr: Román pro ženy, erotická literatura

Počet stran: 240

Vydavatelství: Ikar

Oficiální anotace: Charlotte se stalo to nejhorší, co se může matce přihodit – když se na vteřinu podívala jinam, kočárek s jejím půlročním synem zmizel. I po deseti letech je chlapec stále pohřešovaný a zdrcená Charlotte se plně soustředí na svou práci. Stala se z ní úspěšná pneumoložka, která však odmítá léčit děti, protože nesnese pobyt v jejich blízkosti. Nic nedokáže zaplnit to prázdné místo, které v ní zanechala ztráta dítěte…
Jenže pak potká Portera Reese, mladého a okouzlujícího podnikatele, který si v životě taky prošel peklem. Mají jeden pro druhého pochopení a Charlotte má najednou dojem, že konečně něco cítí. Něco vzrušujícího, co už dlouho necítila… naději. Naději na budoucnost, která nebude mít podobu noční můry. Naději, že by mohla zase někoho milovat…
Porter je ale otcem dvou dětí a jeho nemocný syn zoufale potřebuje Charlottinu pomoc.

"Žádné otázky.
Žádné soudy.
Žádná přetvářka.
Jen trochu společnosti v temnotě."

Stačila jen chvíle nepozornosti. Chtěla jsem jen pomoct a také jsem pomohla. Zachránila jsem jednomu dítěti život. Jenže když jsem ho zachraňovala, nechala jsem svého chlapečka bez dozoru a když jsem se pak otočila, byl pryč. Nikde ani stopa. Někdo mi vzal mého chlapečka. Odvezl mi ho za zády v jeho vlastním kočárku. Ten den mi změnil celý můj život…

Už je to deset let. Deset let utrpení a zároveň i naděje, ale nic se nezměnilo. Stále se mi Lukas nevrátil. Já se za tu dobu stala úspěšnou doktorkou. Každou volnou chvíli trávím v práci. Dělám všechno pro to, abych svou mysl zaměstnala. Ovšem do mého života vkročí Porter Rees. Konečně najdu člověka, který mě chápe. To jsem ale netušila, o co mu jde. Je otcem dvou dětí a jeho syn potřebuje mou pomoc. Jenže já děti neléčím. Prostě nemůžu…

"Už byla skoro pryč. Ztrácel jsem ji v temnotě. A ne v té, kterou jsme spolu sdíleli. Z téhle už se nevrátí – alespoň ne ke mně."

Jedna útlá kniha, ve které najdete složité osudy, romantickou linku, kapku erotiky a závěrem i kriminální zápletku. To je příběh Nejtemnější úsvit, který je prvním dílem ze stejnojmenné dilogie od Aly Martinez. Tato kniha v sobě nese krásné myšlenky a zároveň si u ní skvěle odpočinete. Autorka se navíc i pustila do lehkého filosofování o temnotě v lidské duší, čímž dodává příběhu zas o trochu větší hloubku.

Aly Martinez (zdroj)
Ve vypravování děje se střídají oba hlavní hrdinové. Můžeme tedy z první ruky vědět, jak se cítí Charlotte a Porter. Krom nich tu však máme i část psanou v er-formě, která nás zavede k policejnímu vyšetřovateli. Veškeré postavy tu jsou naprosto sympatické, a jejich ne vždy nejlepší rozhodnutí lze chápat. Častěji než jejich jednání totiž budete proklínat osud, že na ně byl tak krutý. Příběh hlavních postav vás totiž chytí za srdce, a to obzvlášť pokud ve vás dřímá romantická a citlivá duše, která dokáže s každým lehce soucítit.

Kniha je milá jednohubka, která ve vás však otevře studnici citů. Pokud se totiž do děje začtete a budete soucítit s hlavními postavami, lehce podlehnete jejich příběhu, který s největší pravděpodobností i propláčete. Takže si připravte kapesníky! A pokud možno rovnou i druhý díl, který po závěru Nejtemnějšího úsvitu budete zkrátka potřebovat… Děj však není úplně perfektní a bez chybičky. Tím největším mínusem je zde rozhodně zápletka. Ta se dá totiž lehce uhodnout, ale přitom některé dokáže i překvapit. Takže držím palce, ať jste vy těmi překvapenými.

Obálka knihy se k příběhu hodí. Je jednoduchá, postavy odpovídají popisu Charlotte a Reese, takže proč ne. Navíc se mi i líbí, že postavy tu jsou stejné jako na přebalu druhého dílu, ale to už předbíhám…

A jaký je můj názor na knihu? Mně se příběh hodně líbil. Sedl mi akorát do nálady, kdy jsem neměla chuť na nic složitého, takže jsem si čtení užívala. Sice jsem odhadla už pomalu na samém začátku, jak to skončí, ale i tak v sobě měl příběh takovou tu překvapující část, po které si řeknete: „Páni, okamžitě potřebuju pokračování!“ A to jsem si řekla i já. Ta, která klasické romány pro ženy vůbec nemusí, ale tohle mě vážně zaujalo! Bylo to totiž něco mezi klasickým románem pro ženy a těmi New Adult příběhy, které tak často čtu. Navíc v tom byla i kapka již zmíněné detektivní zápletky, takže já si to moc užila.

Příběh doporučuji každé romantické duši, která si ráda přečte dojemný příběh o nelehkých lidských osudech.

A teď už hodnocení!

    87%

Znáte tuto knihu? Četli jste ji nebo se na ni chystáte? Pokud jste ji četli, co na ní říkáte?
Budu moc ráda, když mi to napíšete do komentáře. :)


Komentáře

  1. Zbožňuji Tvé recenze Šárko. Jsou obsahově tak bohaté, ale zároveň neprozrazují mnoho :-) Nejtemnější úsvit do našeho knihkupectví objednám, protože mě samotnou zaujal. A třeba ho budu moci doporučovat i dále :-)

    OdpovědětVymazat
  2. Knihu mám doma a nemůžu se dočkat jak se do ní vrhnu! Krásná recenze jako vždy :)

    All about Candys life

    OdpovědětVymazat
  3. Skvělá recenze! Nejtemnější úsvit je skvělá kniha a já se v brzkých dnech chystám na druhý díl.. doufám, že bude stejně skvělý jako ten první.

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Budu moc ráda za každý váš komentář. :)

Oblíbené články...