Zvířecí duše, které jsou pouhým vedlejším efektem tajného experimentu…

Město duší


Autor: Martina Čekalová

Série: Město duší 1.

Žánr: YA, fantasy, román

Počet stran: 327

Vydavatelství: Fragment

Oficiální anotace: Dovedete si představit, že ve světě, kde vládne přetvářka a faleš, existuje společnost, ve které je zakázáno skrývat své emoce? Kde nemůžete zatajit své pravé já?
Přísně střežený vládní experiment, jehož cílem bylo lépe pochopit lidský imunitní systém, se zvrtnul. Proto bylo postaveno město, které není na žádné mapě, řídí se jinými zákony než venkovní svět a opustit jeho pomyslné hranice je pro jeho obyvatele mnohem těžší, než se na první pohled zdá. Mé jméno je Raven a v tom městě žiju. Jsem součástí komunity, která měla zůstat celému světu utajena. Ale tenhle plán nevyšel…

"S člověkem, o kterém víš, že se s ním ještě shledáš, se nemusíš loučit. Stačí jen počkat, až tě znovu pozdraví."

Tajný vědecký projekt, který měl za úkol zdokonalit lidskou imunitu. Měli přestat existovat jakékoli nemoci a ono se to povedlo. Jenže tento projekt od základů změnil genetickou šroubovici. Z toho důvodu se perfektní imunity dočkalo jen několik desítek lidí a celý výzkum je nyní přísně střežen. Dokonce pro nás bylo postaveno město Soulcity, které nenaleznete na žádných mapách. A teď by to vlastně ještě chtělo vysvětlit ten hlavní důvod, proč se musíme schovávat. Ten tajný projekt měl totiž vedlejší účinek…

Krom dokonalé imunity mají obyvatelé Soulcity svou zvířecí duši. Mou neustálou součástí je Rox. Černá vlčice, jejíž žlutě zářící oči ohraničené zlatou jsou stejné jako ty mé. Zvířecí duše můžeme na nějaký čas uzamknout v sobě, ale nejdete to nadlouho. Potřebují mít svou volnost a tu potřebuji i já. Soulcity mi chvílemi připadá jako vězení. Když se však dozvím, že se s otcem můžeme odstěhovat, jsem šťastná jako už dlouho ne. Jenže to bych nebyla já, kdybych se nedokázala vyvarovat problémům. Jak dlouho dokážu dodržovat veškerá pravidla, které mi umožňují žít mimo Soulcity?

"Kdybych někdy poslechla svůj vnitřní hlas, možná bych nebyla tolikrát v maléru, jenže bylo pozdě."

Město duší je prvním dílem z duologie od mladé začínající české spisovatelky Martiny Čekalové, kterou můžeme znát z Wattpadu jako Rádoby spisovatelku. Tento příběh je letošním HumbookStartem a slibuje nám děj, který se odehrává na hranici mezi fantasy a dystopií. Kniha vychází 26. září a ukrývá v sobě nádherný svět s krásnými prvky originality. Jsou tu vystihující popisy, které se dají skvěle představit a autorka si v některých momentech tak pěkně hraje se slovy, že si její věty chcete zapamatovat.

Martina Čekalová
Příběh vypráví Raven, mladá dívka, která žije v Soulcity, ovšem od ostatních obyvatelů se přeci jen o dost liší. Z toho důvodu ji chce mít rada pod kontrolou, což zcela pochopitelně Raven dusí. Z počátku se s ní dá krásně sžít, ovšem v druhé polovině knihy je popravdě na ránu. V některých momentech se chová dost přehnaně a nelogicky, ale zas to není něco, co by se nedalo přežit. Autorka zde dobře zvolila jména všech postav, kterých je tady poměrně hodně, ale jména jsou tak lehce zapamatovatelná, že není problém přiřadit si k němu charaktery. Navíc se dá pomalu většina ještě spojit s jejich zvířecími dušemi, a i to dost pomůže v orientaci.

Kniha je milá, krásně čtivá a určitě potěší i romantické duše. Máme tu totiž takou zakázanou lásku a té například já od prvního přečtení Romea a Julie nemám nikdy dost… Některé části děje však můžou na některé lehce působit jako klišé. Ovšem pokud nemáte načtených moc fantasy knih, tak vás příběh dokáže i překvapit. Autorka se však toho chvílemi pokoušela do děje zasadit až moc. Kdyby v některých částech ubrala, jen by to pomohlo k tomu, aby čtenář knihu lépe procítil. Působí to tedy někdy až překombinovaně, ale zas tu máme strhující konec, který vás zvedne ze židle.

Obálka se Fragmentu moc povedla. Sice to možná může působit přeplácaně, ale k příběhu se to nádherně hodí. Tím, jak je výrazná, navíc určitě upoutá na pultech knihkupectví spoustu čtenářů. A uvnitř knihy ještě na začátku každé kapitoly najdeme obrys města, který obzvláštní jinak obyčejný text uvnitř.

A co na knihu říkám já? Jelikož už jsem začátek četla podruhé, neměl na mě tentokrát takový ten "wow" efekt jako prvně. Ovšem když se příběh začal rozjíždět, nechtěla jsem ho odložit. Nesmírně mě tu baví ta myšlenka zvířecích duší. Navíc zbožňuji vlky a psy, takže Raven mi už jen díky Rox okamžitě sedla. Sice jsem s ní chvílemi měla problém, a některé části na mě působily trochu krkolomně, ale bavilo mě to. Tajných a nepovedených vědeckých experimentů už v YA literatuře je sice spousty, ale zatím žádný autor to nepropojil tak krásně se zvířaty. Jsem ráda, že jsme s ostatními ambasadorkami vybrali tuto knížku jako letošní HumbookStart. Příběh totiž nepůsobí jako kopie něčeho amerického, a navíc se vsadím, že Martina Čekalová nám toho v budoucnu může ještě spoustu předvést!

Knihu doporučuji především čtenářům mezi 14 a 19 lety, kteří mají rádi romantické fantasy, milují zvířata a přáli by si mít také svou zvířecí duši, která jim bude na každém kroku dělat společnost.

A teď už hodnocení!

    74%

Už jste tuto knížku zaregistrovali? Chystáte se si ji přečíst? Jaká by podle vás, byla vaše zvířecí duše?
Budu moc ráda, když mi to napíšete do komentářů. :)


Komentáře

  1. Kniha me taky zaujala, i kdyz si nejsem jista, za me to kvuli romanci a tak bude bavit... No uvidim :-)

    OdpovědětVymazat
  2. Na tohle jsem moc zvědavá! Ráda objevuju české autorky, tak se těším, až kniha vyjde :-)

    OdpovědětVymazat
  3. Já nevím. Knihu číst nebudu. Nápad zní fajn, ale nevím proč, ale přijde mi to jako něco, co už jsem v nějaké formě někdy četla. :)

    Gabux | Poslední článek

    OdpovědětVymazat
  4. Děkuji za pěknou recenzi, konečně jsem se o knize dozvěděla o dost víc. Ale i tak knihu asi vynechám :-)

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Budu moc ráda za každý váš komentář. :)

Oblíbené články...