Hokejové přátelství, které přerostlo v něco víc…

On


Autor: Sarina Bowen, Elle Kennedy

Série: On 1.

Originální název: Him

Žánr: New Adult, román, erotická literatura

Počet stran: 328

Vydavatelství: Baronet

Oficiální anotace: Jamie a Ryan bývali nejlepší přátelé. Léto, které spolu strávili na hokejovém táboře, patřilo k nejzábavnějším, jaké kdy zažili. A pak Ryan svého kamaráda bez vysvětlení odstřihl. No a co, že se poslední noc opili a uzavřeli sázku? Nic se přece nestalo, tak proč z toho dělat vědu?
Ryan Wesley té hloupé sázky, z níž se stala zkouška jejich přátelství, i po čtyřech letech lituje. Uzavřel ji jenom proto, že byl do Jamieho zamilovaný. Když proti sobě budou jejich univerzitní týmy hrát, má konečně šanci se kamarádovi omluvit.
Stačí však jeden jediný pohled na Jamieho a Wes po něm touží víc než kdy dřív. A teď spolu ještě mají trénovat mladé hokejisty. Během šesti týdnů na hokejovém táboře se Jamie o dávném kamarádovi dozví několik věcí… a jednu významnou zjistí i sám o sobě.

"„Nesnáším léto.“
„Proč to?“
„Protože léto vždycky skončí.“"

Bylo mi 14, když jsem se zamiloval. A bylo mi 18, když jsem s tím člověkem zpřetrhal veškeré kontakty. Od té doby už myslím jen na hokej. Hraju za vysokoškolský tým a mám dost dobrý výhled do budoucna. Příštím rokem bych už dokonce mohl krát za NHL. Nic mi nestojí v cestě. Kvůli pověsti se sice budu muset vzdát jakýchkoli vztahů, ale přiznejme si to… Vždy šlo jen o jednorázovky, takže to hold budu muset nějak vydržel. Alespoň první rok.

Jenže pak mě minulost dožene a já zjišťuji, že mé čtyři roky staré city vůbec nevymizely. Znovu je tu on. Jamie, kluk, který byl mým nejlepším přítelem a já to zvoral. Potřebuju se mu po těch letech omluvit. Třeba bychom zase mohli být přátelé. Jenže dokážu se "jen" přátelit s mužem, kterého miluju?

"Kristepane. Dobře, že se nedal na dráhu dopravního poldy, protože vysílá tolik smíšených signálů, že by to způsobilo hromadnou bouračku."

Další z mnoha erotických románů z hokejového prostředí, kterých podle mě není nikdy dost! Ovšem tentokrát tu nemáme hokejistu a jeho fanynku, ale dva hokejisty. Osvědčená dvojice autorek, Sarina Bowen a Elle Kennedy, se totiž pustila do vcelku netradičního formátu erotické literatury. Představily nám LGBT román, kterému ani tentokrát nechybí pořádná dávka žhavých scén. Tento příběh se odehrává před sérií WAGs, která byla v Čechách vydaná již minulý rok a kniha On je prvním dílem ze stejnojmenné dilogie On.

Sarina Bowen a Elle Kennedy
Ve vypravování děje se střídá Wes s Jamiem, kterým nechybí smysl pro humor. Díky jejich vypravování je příběh někdy až trochu moc praštěný, ale takovým tím správným způsobem, kterému nechybí čtivost. Oba dva jsou naprosto sympatičtí, takže v okamžiku, kdy se začtete, nebudete chtít knihu odložit. Což může být hravě už od první kapitoly, jejíž konec je tak roztomilý, že z něj málem dostanete tu pravou romantickou cukrovku. Doufám, že se chápeme. :) Příběh je zajímavý už jen tím, že zde autorky dost reálně, i když vcelku až moc jednoduše, popsaly uvědomování si své vlastní sexuální orientace. Sice to působilo až přehnaně snadně a moc nezabíhaly hluboko do lidské psychiky, ale aspoň něco sem daly.

Kniha by byla krásně něžná, ale dost ji kazilo slovo "nadržený". Chvílemi to totiž působilo tak, že jiné slovo autorky ve slovníku nemají, ale co už… I tak se příběhu skvěle ujaly a líbilo se mi, že do děje vložily i předsudky lidí vůči gayům, což nejspíš bude ještě více hlavním tématem v druhé knize. Ta vychází 30.10. a pokud si postavy zamilujete stejně jako já, nesmí vám kniha My chybět! Určitě to totiž bude stejně čtivé, milé, jednoduché a odpočinkové, jako byl tento první díl.

Obálka odpovídá ději. Máme tu vypracované tělo, hokejku v ruce a stručně jednoduchý název On už asi nemůže být výstižnější. Jsem moc ráda, že tady Baronet ponechal původní přebal, který se ke knize hodí. Navíc jsem i ráda, že tu není žádný obličej, jelikož je daleko lepší, když si čtenář může danou postavu sám vymyslet ve své hlavě.

A jaký je můj názor? Když bylo zveřejněno, že vůbec tato série bude vycházet, skákala jsem v duchu dva metry do vzduchu. No, a když jsem tu knihu konečně držela v rukou, málem jsem samou radostí vyskočila z vozíku. Po přečtení jsem byla z knihy ještě nadšenější. Autorky mě nezklamaly. Sice bych se obešla bez tolika detailních popisů postelových scén, ale ten zbytek knihy byl jednoduše dokonalý. Veškeré hokejové románky od těchto autorek jsou mým Guilty Pleasure, takže mě asi nejde moc prát jako nezaujatého kritika. Ovšem, pokud zbožňujete hokej a rádi si pro odpočinek přečtete oddechové románky s kapkou erotiky, tak na tom s touto knihou budete stejně jako já. Budete ji zkrátka milovat!

Příběh On doporučuji každému, kdo zbožňuje hokej a nevadí mu trochu jiný erotický román, v němž hrají hlavní roli dva muži. A pokud jste navíc četli sérii WAGs, ve které jste si závěr této dilogie sice vyzradili, ale to nevadí, tak tato kniha je pro vás zkrátka povinnost!

A teď už hodnocení!

    83%

Znáte tuto knihu? Četli jste ji nebo se na ni chystáte? Pokud jste ji četli, co na ní říkáte? Znáte nějaké jiné LGBT erotické romány?
Budu moc ráda, když mi jakékoli vaše tipy a názory napíšete do komentářů. :)

Za poskytnutí tohoto recenzního výtisku moc poděkuji nakladatelství Baronet, u kterých si knihu On můžete také pořídit.


Komentáře

Okomentovat

Budu moc ráda za každý váš komentář. :)

Oblíbené články...