Tajemné kroniky pozůstalých…

Falešný polibek, Zrádné srdce,

Temná krása


Autor: Mary E. Pearson


Originální název série: The Remnant Chronicles (The Kiss of Deception, The Heart of Betrayal, The Beauty of Darkness)

Žánr: Young Adult, román, fantasy

Celkový počet stran: 1 240

Vydavatelství: CooBoo

Rok vydání: 2017-2018

O čem knihy vypráví?

Některé tradice by se měly dodržovat, ale jiné… Dohodnutý sňatek už je zkrátka moc! Jakožto první dcera krále Morrighanu si mám vzít prince Dalbrecku. Mělo by mezi našimi zeměmi vzniknout spojenectví, ale jak po mě můžou chtít, abych si vzala někoho, koho jsem v životě neviděla? Nemiluji ho a já chci poznat lásku. Jenže to se nestane, pokud svůj osud trochu nepozměním sama.

Rozhodnu se utéct. Společně s mou nejlepší přítelkyní Pauline prcháme do Terravinu, kde si najdeme práci v jednom hostinci. Život snad nikdy nebyl lepší. Ta volnost je k nezaplacení. Život v přepychu mi vůbec nechybí. Dokonce tu potkám i dva okouzlující muže, díky kterým mi už vůbec nepřipadá obtížné se zamilovat.

Kdybych však už tehdy tušila jejich pravou totožnost. Jeden z nich je totiž onen princ, kterého jsem si měla vzít. A ten druhý? Tak to je nájemný vrah z království Venda, jehož úkolem je mě zabít…


Kroniky pozůstalých, trilogie, která je plná romantiky s příchutí fantasy. Právě tato série pochází z pera Mary E. Pearson, která dorazí do Prahy na letošní HumbookFest. Tuto její trilogii si oblíbí především romantické duše, které hledají něco odpočinkového s fantasy světem. Rozhodně tu ale neočekávejte nějaké krvavé bitvy a boje, které jsou pro podobné knihy vcelku typické. I tak nám tu však autorka přichystala něco málo z válečné strategie a krom všelijakých románků tu máme i politické intriky…

Všechny tři knihy jsou nesmírně čtivé. Na začátku sice může chvilku trvat, než se do příběhu začtete, ale samotný závěr je prostě skvělý. Děj je vyprávěn ich-formou, a to především Liou. Máme tu však i kapitoly vyprávěné vrahem, princem, a dokonce i Liinou kamarádkou Pauline. Kapitoly, které Lia nevypráví, jsou příjemnou změnou a děj krásně oživí. Postavy jsou sympatické, ale čím dál více děj postupuje, tím méně může na některé působit příjemně Lia. Mě například v druhém díle tak vytáčela, že jsem měla chuť knihu okamžitě odložit a už nepokračovat ve čtení… Celý děj navíc i oživují krátké verše či texty z různých svazků, které Lia objevila v knihovně a jsou nepostradatelnou součástí celého příběhu.

Krom závěrečného a skvěle představitelného boje je však na celém příběhu nejlepší tajemství, které poodhalujeme v první díle. Autorka nám totiž představuje vraha a prince tak, že čtenář absolutně netuší, kdo je kdo. Já to například neodhadla, a to jsem si byla jistá, že jsem autorčiny záměry uhodla. No, hold mě přechytračila, ale to je na tomto příběhu právě to kouzlené. Autorka nás navíc nedokáže překvapit pouze tím, kdo je vrah a kdo princ, ale má tu pro nás i pár dalších překvapivých momentů. Příběh je sice jednoduchý a dost věcí se dá uhodnout, ale některými zvraty nás dokáže autorka vážně příjemně překvapit.

Jako jedno velké mínus této trilogie však považuji druhý díl. Takhle vycpávkovou knihu jsem už dlouho nečetla. Navíc se tu autorka i naplno pustila do romantického trojúhelníku, který nakonec ještě rozšířila o jednoho muže, a to už bylo chvílemi vážně moc. I kvůli tomu tu Lia dokáže působit nesympaticky, absolutně nerozhodně a dost ufňukaně. Hravě by stačilo, kdyby autorka z této knihy použila posledních 100 stran, které mohla přidat v prvnímu dílu a udělat z Kronik pozůstalých pouze duologii. To by bylo mnohem lepší!

Co se týká obálek, tak ty se moc povedly. Krásně k sobě pasují, a i když dívka na Falešném polibku moc neodpovídá Lie, ani mi to popravdě nevadí. Jsem moc ráda, že CooBoo použilo tyto originální obálky, které jsou nádhernou ozdobou každé knihovny. Jen se tedy popravdě vcelku špatně fotí, jelikož ten název často zaniká…

Abych to už ale déle neprodlužovala, pojďme se podívat postupně na jednotlivé díly!

Falešný polibek

Krásný milý příběh, který dokáže chvílemi působit až pohádkově. Tento díl má sice pomalejší rozjezd, ale autorka nás pozvolně seznamuje se světem. Nechává nás poznávat hlavní postavy, na které postupně nabaluje další. Děj se však postupně rozjíždí a dočkáváme se zde i pár překvapivých momentů. Navíc po tom konci zkrátka budete chtít pokračovat a hned jít číst druhý díl!

"Ať od kopyt tvého koně odlétají kameny do zubů tvých nepřátel."

Můj názor: Mě tento díl mile překvapil. Bála jsem se, že mě knížka zklame, ale to se vůbec nestalo. Nebylo tu sice moc fantasy prvků, ale ta romantická linka mě tu moc bavila. Bylo to zkrátka takové průměrné, ovšem kdybych to četla tak v šestnácti, věřím, že bych z toho byla nadšená.

Zrádné srdce

Nuda, nesmyslný romantický trojúhelník a naprosto vycpávkový díl. Tak přesně to je bohužel Zrádné srdce. K téhle knize nejde říct nic moc pozitivního. No, vlastně ano. Posledních sto stran bylo, jak kdybych se ocitla v jiném příběhu. To bylo totiž skvělé a už to připomínalo kvalitu předchozího dílu, ale stále tu je těch 260 stran, které byly vážně špatné…

"Začali jsme tak hrozně – ale to neznamená, že nemůžeme skončit líp."

Můj názor: Proč? Vážně, proč se rozhodla autorka své čtenáře tak trestat?! Hrozně mě mrzí, že se mi tento díl vůbec dostal do rukou. Průměrně to totiž o dost procent snížilo celkové hodnocení Kronik pozůstalých a mrzí mě to. Ovšem ten romantický trojúhelník a Lia mě tak štvali, že to bohužel jinak nejde.

Temná krása

Akce, zvraty a nádherné popisy. Tohle bylo úplně něco jiného než Zrádné srdce, a dokonce i lepší něž Falešný polibek. Příběh konečně dostal nějaký spád. Bylo tu více intrik, politických strategií a konečně se příběh stával fantasy. Tento závěrečný díl se Mary prostě povedl!

"Tráva na louce se vlnila ve větru. Další den už bude podupaná. Sežehnutá. Zakrvácená."

Můj názor: Ještěže jsem to s touto sérií nevzdala! Tohle byl nádherně propracovaný závěr se skvělými popisy a já to zkrátka hltala, jak nejrychleji to šlo. Autorka mě tu dokázala překvapovat, veškeré ty intriky a zvraty mě moc bavily. No a pak tu samozřejmě byla ta závěrečná bitvy, kterou autorka tak výstižně popsala, že jsem si ten závěr vážně užila.


A teď už by to chtělo nějak ten můj názor shrnout… No, já si sérii užila. Sice to procentuální hodnocení tak nevypadá, ale hold je to takový průměrný a milý příběh, který pohladí po duši, ale mohlo to být lepší. Já jsem se do čtení pustila v té správné náladě, takže mi tu ani nevadilo, že tu nebyly mé milované boje a akční scény. Naplno jsem si tu užívala tu lehkou romantiku, tedy pokud opomenu Zrádné srdce, tam jsem měla chuť vraždit. I tak jsem však ráda, že jsem se k sérii dostala. Styl psaní autorky mi sedl a já už se i docela těším, až se pustím do její nejnovější knihy Zlodějský tanec, která by snad měla být dokonce lepší!

A teď už mé finální hodnocení celé série!


Kroniky pozůstalých doporučuji především mladším čtenářkám tak od čtrnácti let, které mají rádi romantické příběhy okořeněné kapkou fantasy. A jestli hledáte nějakou milou sérii, u které si odpočinete, tak tohle bude přesně pro vás!

Znáte tuto sérii? Četli jste ji nebo se na ni chystáte? Kolik dílů už máte přečtených? Jak se vám příběh líbil a která kniha je vaše nejoblíbenější? Odhadli jste správně, kdo je princ a kdo vrah?
Budu moc ráda, když mi to napíšete do komentáře. :)

Mějte se krásně,
vaše knihomolka Šárka


Komentáře

  1. Co se mi moc líbí, jsou ty povedené obálky! Každý chválí 1 díl a ostatní díly se mi už nelíbí, tak furt nevím, zda se mám do té série vrhnout. :)


    All about Candys life

    OdpovědětVymazat
  2. Praktické shrnutí tvého názoru, i když mě mrzí, že tě série nezaujala víc. Já se do ní naprosto zamilovala...
    Marky (Books are my life...)

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Budu moc ráda za každý váš komentář. :)

Oblíbené články...