#32 Přečteno za měsíc - srpen 2019

Zdravím, knihomolové!

Po dlouhé době vás vítám u Přečtena, ve kterém bych vám ráda ukázala veškeré knížky přečtené v srpnu. Byl to hodně vydařený měsíc, ale na začátku se mi do rukou bohužel dostala i kniha, které jsem dala pouze jednu hvězdičku a už teď má našlápnuto na největší zklamání roku. I tak tu však mám kousky, které vás snad inspirují a zaujmou…


Jedenáct knih. Tak dopadlo mé srpnové skóre, v němž se ukrývá spoustu románků, ale také pokračováních mých oblíbených fantasy, které jsem s vypětím očekávala. Srpen byl však také konečně začátkem mé přípravy na Humbook, takže tu mám i nějaké tipy na knihy autorů, kteří se tento rok na HumbookFestu ukáží. Můžeme tedy jít na to!



Na začátku srpna se mi do rukou dostala kniha Láska a tetování od J. D. Hawkinse. Jedná se o erotický román psaný mužem a bohužel… Příběh mě vcelku zklamal a připadalo mi, že si zde autor chvílemi akorát zvětšuje ego. Těšila jsem se, že zde bude nějak rozvinuto téma tetování, ale ani toho se autor nijak zvlášť nechytl. Zkrátka se jedná o takový průměrný román, u kterého můžete naprosto vypnout a odpočinete si u něj…

Knížku jsem ohodnotila…     57%

Pokud vás zajímá celá recenze, najdete ji ZDE.



A teď ten propadák… Na Vlčí horu od Ivany Ondriové jsem se nesmírně těšila. Jedná se prý o uznávanou slovenskou autorku románů, a tak jsem byla hodně zvědavá na její debutový thriller. Celé to však na mě působilo jako hodně špatná parodie nějakého krváku. Bohužel mi příběh vůbec nesedl. Postavy máte chuť zabít už od druhé kapitoly a ta dobrá myšlenka o Vlčí hoře, zde byla naprosto zašlapaná do země.

Za ten nápad jsem knize dala…     31%

Celou recenzi této knížky najdete ZDE.



Teď přichází ta spása. Poslední díl Skleněného trůnu. Asi ta nejočekávanější knížka tohoto roku. Království popela od Sarah J. Maas… Bože, tohle bylo dokonalé! Kniha byla skvělým závěrem tak dlouhé série. Autorka zde opět vyprávěla příběh svými sáhodlouhými a živými popisy, díky nimž se do příběhu skvěle vžijete. Ty zvraty v některých momentech až rvaly srdce, ovšem také dokázaly působit nesmírně dojemně. Tato série se podle mě autorce prostě povedla!

Tady to nešlo jinak než…     100%



Na Spoutávače od Sebastiena de Castella jsem se moc těšila. Zatím byl totiž každý díl Divotvůrce jen lepší a lepší. Tento mě však trochu zklamal. Připadalo mi, že se děj nikam neposouvá. Sice zde bylo pár nečekaných a srdceryvných momentů, ovšem ty to za mě nezachránily. Ale užila jsem si to. Jen to nebylo tak skvělé, jak jsem doufala…

Mé hodnocení…     78%

Pokud vás zajímá celá recenze, najdete ji ZDE.



Léto je jak stvořené na odpočinkové románky. Proto jsem tedy sáhla po Mé první lásce od německé autorky Tanjy Voosen. A bylo to zkrátka milé. Je to taková knížka, která není ničím výjimečná, ale přitom vás bude bavit a vy si její čtení užijete. Navíc je zde spoustu narážek na populární seriály a různé herce, díky kterým vám o dost více sedne hlavní hrdinka. Sice příběh tedy není žádný zázrak, ale mladší čtenářky si ho rozhodně užijí.

Knihu jsem ohodnotila…     75%

Jestli si chcete přečíst mou recenzi, najdete ji ZDE.



Nedělat si na srpen TBR seznam, asi bych se do této knihy nepustila, ale jsem ráda, že už ji mám za sebou. Temnota od Kiersten White je prvním dílem z Dobyvatelské ságy. Já jsem dlouho nevěděla, zda si tuto knížku pořizovat, ale nakonec mě k tomu přesvědčila jedna recenze. A jsem moc ráda, že jsem se do příběhu pouštěla. Jedná se o takou zvláštní historickou fikci, která podle mě v YA žánru nemá obdoby. Rozhodně tu není děj, který sedne každému. Ovšem pokud knize dáte šanci a přežijete ten pomalý rozjezd, možná budete závěrem z příběhu stejně překvapeni jako já…

Mé hodnocení…     79%



Ten, kdo stojí v koutě od Stephena Chboskyho byl velký rest, který mě sledoval z knihovny. Když jsem se do příběhu pouštěla, bála jsem se, že budu jedna z těch, kterým příběh nesedl. Jenže to bylo něco tak neuvěřitelného a citlivého, že jsem se do příběhu zkrátka zamilovala. Děj je hodně svůj a na některé může působit i dost zvláštně, ale pokud se do něj vžijete a pohltí vás, dlouho na něj nezapomenete. Autor navíc dokáže dát do jedené věty tolik myšlenek, významů a citu, že pokud budete číst mezi řádky, dokáže vám to i zlomit srdce…

Příběhu jsem dala…     95%

Pokud vás zajímá mé porovnání této knihy s její filmovou podobou, článek najdete ZDE.



A příprava na Humbook začíná, aneb dostalo se mi do rukou konečně celé Město duší od Martiny Čekalové. Tento příběh je letošním HumbookStartem a mě už od začátku zaujal svou myšlenkou zvířecích duší. Příběh je hodně čtivý a je to takové odpočinkové fantasy/dystopie. Na ději je přeci jen vidět, že knihu autorka napsala už v šestnácti letech a některé části jsou krapet krkolomnější. I tak vás však příběh dokáže pohltit a pokud podporujete české autory, tak rozhodně podpořte i Marťu, která toho má do budoucna určitě dost, co nabídnout.

Městu duší jsem dala…     74%

Celou recenzi této knížky najdete ZDE.



Smrtka od Neala Shustermana je hodně vychvalovanou dystopií minulého roku. Já z ní však zas tak okouzlená nebyla. Ovšem druhý díl Nimbus? Tohle byla jízda! Příběh mě bavil mnohem víc. Příběh nepostrádal akci, napětí a ty zvraty na konci byly neskutečné! Konečně jsem tedy podlehla i já kouzlu Smrtky a nemůžu se dočkat závěrečného dílu, jelikož tohle byl masakr.

A jak jsem knihu ohodnotila?     94%

Pokud vás zajímá má recenze, najdete ji ZDE.



Vcelku ráda si dávám maraton doposud nepřečtených sérii a tentokrát jsem se rozhodla, že si tak přečtu Kroniky pozůstalých. První díl pojmenovaný Falešný polibek se Mary E. Pearson povedl. Není to sice nic výjimečného, ale jako milá odpočinková kniha s nádechem fantasy to bylo fajn. Bylo to nesmírně čtivé, odpočinkové a především romantické…

Mé hodnocení…     71%

Recenzi celé série najdete ZDE.



Pohroma na závěr měsíce… Tak bych jednoduše nazvala Zrádné srdce od Mary E. Pearson. Druhý díl Kronik pozůstalých mi absolutně nesedl. Připadalo mi to jako typický vycpávkový díl. Hlavní hrdinka mi tu navíc začala připadat strašně nesympaticky a spíše, než aby bojovala, Tak stále nad něčím skuhrala. Navíc ten romantický trojúhelník, který se zde rozjel. Fuj! Bohužel tohle dost zkazilo můj celkový dojem z této série…

Knize jsem po delším uvažováním dala…     48%

Recenzi celé série najdete ZDE.


Tak a jsme na konci dnešního článku. Já doufám, že vás některá kniha zaujala a třeba si ji i přečtete. Sice začátek a konec srpna nebyl zas tak extra pozitivní, ale ty krásky uprostřed byly perfektní. Za září už mám prozatím přečtených devět knih, jejichž hodnocení už víckrát dosáhlo na pět hvězdiček, takže se máte na co těšit. Když se však ještě vrátím k srpnu, tak tou úplně nejlepší knížkou bylo rozhodně Království popela od Sarah J. Maas. Ten závěr se zkrátka povedl!

Jaký byl váš srpen? Měli jste šťastnou ruku na příběhy, nebo jste byli spíše zklamaní. Který příběh za srpen byste každému doporučili? Četli jste některou knihu, o níž jsem vám tu dnes psala. Kterou a jak se vám líbila?
Budu moc ráda, když mi to napíšete do komentáře. :)

Mějte se krásně,
vaše knihomolka Šárka


Komentáře

  1. Četla jsem Spoutávače a stejně jako tebe i mě moc nenadchl. Falešný polibek se mi líbil, ale na druhý díl jsem se ještě nevrhla. Smrtkou jsem byla ohromena, ale Nimbuse jsme ještě nečetla. Mám takových restů, že nevím, který číst dříve :D

    OdpovědětVymazat
  2. Přečetla jsi toho vážně hodně :) Mám co dohánět, na Nimbus, Království Popela, Moji první lásku a Spoutávače se teprve chystám :D

    OdpovědětVymazat
  3. Město duší mě láká, ale na DK nic moc hodnocení... :-(

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Budu moc ráda za každý váš komentář. :)

Oblíbené články...