Našla jsi mě v souhvězdí…

Eliza a její nestvůry


Autor: Francesca Zappia

Originální název: Eliza and Her Monsters

Žánr: YA, román

Počet stran: 352

Vydavatelství: CooBoo

Oficiální anotace: Eliza je stydlivá a trochu divná holka, ale na internetu se z ní stává anonymní tvůrkyně populárního komiksu Nestvůrné moře. Vůbec si neumí představit, že by se jí ve skutečném světě mohlo líbit tolik jako ve virtuálním. Tedy do chvíle, než do školy nastoupí fanoušek její tvorby Wallace. Rozumí si a Eliza začne přemýšlet, jestli by život offline nestál za zkoušku. Jenže pak vyjde její identita najevo a všechno, co vybudovala, se začne rozpadat.

"Naše příběhy si žijí vlastními životy – a je na nás, abychom jim dodali nějaký význam."

Jsem slavná, a přesto mě nikdo nezná. Možná si říkáte, jak je to možné? Úplně jednoduše. Už před několika lety jsem začala na internetu anonymně vydávat svůj komiks Nestvůrné moře, který teď znají lidé ze všech koutů země. Pro všechny jsem LadySouhvězí. Velká záhada, jejíž pravé jméno nikdo nezná. A přesně to mi vyhovuje…

Nikdy mi nedělalo problém toto své tajemství skrývat. S nikým se pomalu nebavím. Buď svůj čas věnuju komiksu, nebo si chatuju se svými dvěma nejlepšími příteli. Jenže pak ke mně na školu přijde Wallace. Velký fanoušek Nestvůrného moře, který na nej dokonce píše fanfikce. Zajímá mě. Asi poprvé se toužím s někým bavit přímo a nejen přes internet. Ráda bych ho poznala víc, ale podaří se mi v tom případě před ním udržet své největší tajemství?

"Občas je předtucha, že se něco stane, horší než samotná událost, protože víš, že to přijde, a nemůžeš to nijak zastavit."

Otevřete své oči dokořán a doopravdy vnímejte své blízké… I to, co může vypadat jako maličkost, dokáže mít obrovský dosah… Nepodlehněte depresím a mějte rádi sami sebe… To, co jsem zde právě sepsala, je jen malá část věcí, které se autorka pomocí Elizy a jejích nestvůr snaží svým čtenářům předat. Kniha vypadá na první pohled hodně nenáročně a jednoduše, a taková i je. Jenže v sobě navíc ukrývá nádhernou hloubku a dokonalé myšlenky, které vás chytnou za srdce.

Francesca Zappia (zdroj)
Děj je vyprávěn hlavní hrdinkou Elizou a od první kapitoly je nesmírně čtivý. Eliza je hodně introvertní, nerada se s někým baví v tváří v tvář a nejraději by celý život strávila tvorbou Moře nestvůr. Autorka do ní vložila obrovskou kreativní duši, díky které budete mít chuť kreslit i vy. Každého do detailů nádherně propracovala, a to tak reálně, až budete mít pocit, že doopravdy žijí. Hlavní postavy nejde nemilovat a stejně jako oni, tak i vy se stanete závislí na Moři nestvůr a budete chtít, abyste měli tu možnost si celý komiks přečíst.

Příběh je milý, čtivý, nádherně romantický, a přesto nepůsobí nijak kýčovitě. Závěr působí možná nečekaně až trochu depresivně, ale k životu patří chvíle, které nejsou vždy růžové, takže to příběhu jen prospívá. Knize nesmírně prospívají ty ilustrace uvnitř. Najdeme tu pár stran komiksu, nějaké ty přípravné skici a to celé text skvěle obohatí. Navíc právě ony ilustrace upoutají i nijak náruživé čtenáře, takže si díky nim příběh získá více lidí.

Obálka knížky je nádherná! Jsem ráda, že zde CooBoo převzalo originální přebal, který k příběhu skvěle sedí a navíc má nádherně sladěné barvy, které přilákají oči mnohých čtenářů.

Teď přichází na řadu můj názor… Knihy jsem se popravdě dost bála. Ten "boom" kolem ní mě totiž dost odrazoval, ale nakonec jsem ráda, že jsem si příběh přečetla. Nejsem nijak zklamaná. Eliza mi sedla od samého začátku a díky ní jsem tak neměla problém se do děje vžít. Příběh jsem si tedy užila a ty ilustrace mě ohromně bavily, ale za sebe musím říct, že autorčina předchozí kniha Uvnitř mé hlavy mě okouzlila daleko víc. Přišlo mi, že se tam více řeší mentalita postav a tady mi to trochu chybělo. I tak však můžu knihu jako milé čtení se skvělými úvahami doporučit!

Elizu a její nestvůry by si měl přečíst každý, kdo se rád zamyslí i u jednoduchého textu, hledá příběh, který ho bude bavit a v jeho duši dřímá kreativní stvoření.

A teď už hodnocení!

    85%

Znáte tuto knihu? Četli jste ji nebo se na ni chystáte? Pokud jste ji četli, jak se vám líbila? Když příběh porovnáte s autorčinou předchozí knihou, která se vám líbila víc?
Budu moc ráda, když mi to napíšete do komentáře. :)


Za tuto knížku bych mockrát chtěla poděkovat internetovému knihkupectví Megaknihy, které bylo tak hodné a ze své nesmírné nabídky knih mi poslalo tento recenzní výtisk podle mého výběru. Děkuji. :)
Pokud máte o knihu Eliza a její nestvůry zájem, najdete ji ZDE.

Komentáře

  1. Uvnitř mé hlavy byla skvěle napsaná knížka, ve které jsem sama kolikrát nevěděla, co jr skutečné a co ne. A proto se těším, až si přečtu od autorky i Elizu. :)

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Budu moc ráda za každý váš komentář. :)

Oblíbené články...