Vzrušující hra jménem život…

Tvůrce osudu


Autor: Alice Shy

Série: Tvůrce osudu 1.

Žánr: Fantasy

Počet stran: 304

Vydavatelství: Knihy Fénix

Oficiální anotace: Fantasy román Tvůrce osudu sleduje život chlapce, který je nadaný přesně takovouto schopností. Bohužel však velmi brzy zjistí, že umět lidem nahlédnout do mysli není ani úžasné, ani vzrušující, ale jednoduše děsivé. Člověku se totiž v hlavě ne vždy ukrývají zrovna hezké věci. A pokud navíc máte smůlu a narážíte na lidi s neveselou minulostí, může vám takováto schopnost dost znepříjemnit život, zvláště když nikdo jiný kolem vás žádný nadpřirozený talent nemá. Ale aby náš hlavní hrdina neměl problémů už tak dost, navštíví ho podivný cizinec, který o sobě tvrdí, že pochází ze země, o jejíž existenci nemají tušení ani ty nejpodrobnější mapy na světě. A tento neznámý po chlapci požaduje, aby s ním odešel právě do oné země, která by se podle jeho slov měla nacházet kdesi za oceánem. A odejít prý musí.
Opustí chlapec svou milovanou rodinu a vydá se do zámoří s neodbytným cizincem, který se pomalu mění v jeho noční můru? A Jak žít ve světě, kde kromě vás nikdo žádné nadpřirozené schopnosti nemá? Jak se vyhnout nechtěným vpádům do cizích myslí?
První díl fantasy ságy Tvůrce osudu je tady pro všechny milovníky temných příběhů plných nečekaných zvratů, zrady, posedlosti, bezmoci, ale i naděje na nové lepší zítřky, na nový osud.

"V tu chvíli mi připadalo, že život už nemůže být horší.
Mýlil jsem se.
Vždycky může být hůř."

Poprvé se mi to stalo v devíti letech. Byl jsem se starším bratrem venku. Dotkl jsem se jednoho kluka a odpadl jsem. Moje myšlenky zmizely a nahradily je ty jeho. Ovládl mě jeho strach, jeho pocity, ale rázem jsem to byl zase já. Dokážu číst lidem myšlenky. Chvíli mi trvalo, než jsem zjistil, že to dokážu jen já. Ale je to skvělý pocit!

Tedy byl… Nedávno se tu objevil jeden cizinec. Věděl, co dokážu. Chtěl, abych s ním odjel, ale já nemůžu. Nemůžu tu nechat své rodiče, a bratra. Jenže zjišťuji, že mi nic jiného nezbývá. Pro lidi, jako jsem já, tady není místo. Musím s tajemným cizincem opustit pevninu a vydat se na moře. Na pouť, o níž se mi v životě nesnilo…

"Byla mi zima.
Byl jsem sám.
A tehdy mi došlo, že na troskách se nejspíš nic nového vybudovat nedá."

Překvapivý začátek nové české fantasy ságy. To je Tvůrce osudu od mladé autorky vystupující pod pseudonymem Alice Shy. Dostává se nám zde do rukou kniha, která konečně není založená především na romantice, ale na celém světě, který nás dokáže v mnohém překvapit. Děj se tu postupně rozjíždí, je nesmírně čtivý a závěr tohoto dílu vás naprosto dostane. Po tak strhujícím konci budete zkrátka doufat, že pokračování autorce vyjde co nejdříve.

Alice Shy (zdroj)
Příběh je vyprávěn hlavním hrdinou, který si na nic nehraje. Vše vám vyloží tak jak je a čím dál děj z počátku pokračuje, tím více si jeho postavu oblíbíte. Jenže pak přichází zvrat, ve kterém zjistíte, že nevíte, čemu máte věřit… Krom vypravěče tu máme další postavy, ze kterých je však tou nejzajímavější záhadný cizinec, který hodně zahýbe celým příběhem. Právě postava onoho cizince je asi tou nejpozoruhodnější. Chvíli ho zbožňujete, pak ho nenávidíte a zase naopak. Je to s jeho vývojem jak na houpačce, ale díky němu příběh získal zvraty, které mnohé dokáží překvapit.

Když se do knihy pustíte, můžete mít problém určit v jaké době se děj odehrává. Je to náš svět, nebo autorka vložila děj do minulosti? Já vám popravdě na tom začátku vůbec netušila, co si představit. Ovšem po ocitnutí na lodi a v dalším vývoji příběhu se prostředí příběhu představuje lehce. Na začátek to však chtělo prostředí nějak lépe popsat, aby se čtenář dokázal do děje lépe vžít. Chvílemi působí kniha až nečekaně násilně a krutě, to však vůbec nevadí, spíše je tomu naopak… Kniha je však celkově takový lepší průměr, který má sice perfektní závěr slibující v následujících dílech skvělý příběh, ale nejde tomu upřít, že v některých momentech působí krapet překombinovaně.

Obálka je krásná. Mě zaujala na první pohled a moc se mi líbí. Jen se musím přiznat, že mi moc nesedí k příběhu. Grafika je sice nádherná, ale ať se snažím, jak chci, děj v tom zkrátka nevidím…

Teď přišel na řadu můj názor… Příběh na mě měl podobný nástup jako Temnota. Začátek byl zajímavý, střed se trochu táhl a čtenáři toho moc nepředal, ale ten závěr byl dokonalý! Kniha se mi četla až nečekaně dobře. Bála jsem se, že mi možná nesedne styl autorčina psaní, ale příběh jsem přečetla za jedno odpoledne. Až mě ta čtivost překvapila, ale v jednu chvíli jsem tu knihu zkrátka nemohla odložit. Ovšem za ten moment, kdy nám sem autorka dala náznak incestu, jsem měla chuť vraždit. Vážně, co to s těmi autory od Hry o trůny je? Sice s toho autorka pak vybruslila, ale pro mě to byl takový ten moment, kdy byste knihu nejraději navždy odložili a nikdy se k ní nevraceli… Z knihy mám tedy celkově stále takové smíšené pocity, ale ráda se pustím do jejího pokračování.

Knihu doporučuji těm, kteří chtějí prozkoumat českou fantastiku pohledem nové začínající spisovatelky.

A teď už hodnocení!

    68%

Zaujala vás tato kniha? Četli jste ji nebo se do ní chcete pustit? Pokud jste ji už četli, co na ní říkáte?
Budu moc ráda, když mi vaše názory napíšete do komentáře. :)


Za knihu ohromně děkuji malému nakladatelství Fénix,
u nichž si knihu Tvůrce osudu může pořídit.

Komentáře

  1. O knize jsem neslyšela, ale Tvá recenze mě dost navnadila. Třeba se k ní někdy dostanu :)

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Budu moc ráda za každý váš komentář. :)

Oblíbené články...