Stále tě slýchám, jak ke mně hovoříš a říkáš: „Najdi mě…“

Najdi mě


Autor: André Aciman

Série: Dej mi své jméno 2.

Originální název: Find Me

Žánr: Román, světová literatura

Počet stran: 224

Vydavatelství: Slovart, #BOOKLAB

Oficiální anotace: Autor světového bestselleru Dej mi své jméno znovu oživuje své postavy, aby si položil otázku: může opravdová láska uvadnout? V novém románu zachycuje Eliova otce Samuela na cestě z Florencie do Říma, kam jede navštívit svého syna, nadaného koncertního klavíristu. Náhodné setkání s krásnou mladou ženou však Samiho plány obrátí vzhůru nohama a navždy změní jeho život. Elio se brzy přestěhuje do Paříže, kde i on naváže milostný vztah, zatímco Oliver, nyní ženatý vysokoškolský profesor v Nové Anglii, začne znenadání uvažovat o návratu do Evropy. Nezapomenutelný román Andrého Acimana Dej mi své jméno svým líčením podstaty lásky dnešní čtenáře oslovil jako žádné dílo z nedávné doby. Jeho pokračování Najdi mě zve čtenáře, aby si nepřestal klást otázky o tom, co láska je.

"Láska je snadná. Záleží na odvaze milovat a důvěřovat, a všichni obojí nemáme."

Příběh touhy, vášně a oddanosti. Takový je život tří mužů, kteří se před několika lety potkali v prosluněné Itálii. Ono léto každého z nich změnilo. Pro jednoho bylo nostalgickou vzpomínkou na své vlastní mládí. Vzpomínkou na to, jak prožíval svou první velkou lásku stejně oddaně, jako právě tehdy jeho syn.

Právě Elio v to léto získal část sebe sama, která pro něj doposud zůstávala skryta. Ovšem také ztratil část svého srdce. A stejně jako on na tom byl i onen třetí muž, který tehdy přijel jen na pouhou stáž… Jak se jejich životy dále vyvíjely? Potkali se ještě někdy? Nebo budou žít navždy své vlastní životy bez toho druhého?

"Osud, pokud vůbec existuje, nás dokáže zvláštním způsobem škádlit vzorci, které ani vzorci být nemusí, které však naznačují střípky významu, na který teprve musíme přijít."

Jak pokračovaly životy hlavních postav knihy Dej mi své jméno? To se dozvíte v nové knize Najdi mě, která je otevřenou zpovědí Samuela, Elia a Olivera. Mužů, kteří ve svém osobním životě zapomněli na lásku a je jen na nich, zda si dovolí znovu naplno milovat. Opět máme vše opředeno kouzlem architektury, klasické hudby a uměním. Celý děj je nádherně čtivý a romantický přesně tím nenásilným způsobem, jak to umí jen André Aciman. Pro každého fanouška jeho příběhu Dej mi své jméno, a to ať jeho knižní nebo filmové podoby, je toto skvělý návrat do nezapomenutelných životů hlavních postav.

André Aciman (zdroj)
Děj je vyprávěn třemi vypravěči a je rozdělen na čtyři části. První část lze považovat jako samostatný příběh Samuela. To možná některé zklame, jelikož asi každý od knihy očekává především příběh zbylých dvou mužů. Ovšem i tato první část do knihy skvěle zapadá a autor tak alespoň napíná nedočkavého čtenáře, který touží především po Eliovi a Oliverovi. Tato kniha plynule nenavazuje na předchozí příběh. Velká část se totiž odehrává před závěrečnou částí knihy Dej mi své jméno, takže to čtenáře chvíli muže zmást… Najdeme zde i nové postavy, ale naštěstí jich není příliš, což je jen dobře. Alespoň nás tu nic nerozptyluje od prožití příběhu, na nějž se každý tak těšil.

Od Najdi mě nejde rozhodně očekávat další Dej mi své jméno. Pokud do knihy s takovými předpoklady půjdete, můžete být dost zklamaní. Tato knížka je zkrátka takovým volným pokračováním, které původně ani nebylo v plánu. Někdo tak může tvrdit, že autor měl první knihou skončit, jenže i toto neplánované pokračování má své neuvěřitelné kouzlo, o které by byla škoda ochudit čtenáře. Děj je nádherně procítěný, nostalgický, plný touhy, vášně a oddanosti. Stejně tak na tom byl i první díl. Ovšem tady máme vše podáno s odstupem času, který hlavní postavy potřebovaly k načerpání životních zkušeností, které především Eliovi pomohly dospět.

Obálka knihy je krásná! Musím tedy přiznat, že mě krapet mrzí nevydání tohoto pokračování v malém formátu jako první vydání Dej mi své jméno, ale co se dá dělat. Líbí se mi však, že Slovart počítal s tím, že čtenáři budou chtít mít celou dilogii vedle sebe, a tak nyní znovu vydal Dej mi své jméno ve stejném formátu jako druhý díl. Obálky k sobě tak krásně ladí, a to nejen přední stranou, ale i hřbetem, který je ve stejných barvách.

A co na celý příběh říkám já? Dej mi své jméno je mým nejoblíbenějším románem, který jsem kdy četla, proto jsem se na Najdi mě neskutečně těšila. Raději jsem ale od knihy nic neočekávala. Doufala jsem především ve shledání s mými oblíbenými postavami, a to se mi splnilo. Najdeme zde nádherné myšlenky a momenty, které vás chytnou za srdce a dojmou k slzám. Příběh se dá hravě přečíst za jedno odpoledne, ale já si knížku raději dávkovala po menších částech. Sice jsem na jednu stranu chtěla mít příběh co nejrychleji za sebou, ale zároveň jsem toužila po tom, aby se mnou co nejdéle vydržel. Bála jsem se, že mě děj emočně rozebere, a to se mu taky povedlo. Ovšem zároveň mi vykouzlil neskutečný úsměv na tváři díky znovushledání s postavami, které jsem si natolik zamilovala. Děj rozhodně není lepší než předešlá kniha, ale i přesto tu najdeme nádherně procítěný a poetický příběh, na který jen tak nezapomeneme.

Pro fanoušky příběhu Elia a Olivera je tato knížka nutnost. Sice to není stejně dokonalé, ale ten nostalgický návrat k postavám a do známého prostředí si nemůžete odepřít! Navíc si v knize najde každý to své nehledě na věk, a to vám každá kniha nenabídne.

A teď už hodnocení!

    94%

Už jste o této knize slyšeli? Četli jste ji nebo se na ni chystáte? Pokud jste ji četli, jak se vám líbila? Taky patří Dej mi své jméno mezi vaše nejoblíbenější romány?
Budu moc ráda, když mi to napíšete do komentářů. :)


Za zaslání tohoto nádherného vydání dilogie Dej mi své jméno bych chtěla moc poděkovat nakladatelství Slovart,
u nichž si knihy André Acimana můžete pořídit i vy.

Komentáře

  1. No budu muset prvně konečně přečíst Dej mi své jméno :D

    OdpovědětVymazat
  2. Strašně se na ni těším :D Dostala jsem ji v originále pod stromeček, tak snad si na ni brzo udělám čas. Mám teď ještě větší chuť na Acimanovy popisy ♥

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Přeji hezké čtení! :) Věřím, že se bude líbit ♥

      Vymazat
  3. Ještě jsem nečetla ani první díl, ale tahle recenze mě docela nalákala na to, si to přečíst. Mylsím tím samozřejmě oba díly :D

    Gabux | Poslední článek

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Budu moc ráda za každý váš komentář. :)

Oblíbené články...