10 románů, které si zaslouží vaši pozornost

Zdravím, knihomolové!

Vítám vás zde dnes u trochu jiného článku, než u mě můžete být zvyklí. Řekla jsem si, že si blog zaslouží nějaký ten článek na odlehčení od všech těch recenzí, které tu pro vás vždy mám. Napadlo mě tedy, že bych vám sem alespoň jednou do měsíce mohla přinášet nějaké tipy na čtení. A to jsem tentokrát zároveň spojila s mým žebříčkem TOP 10 románů…



Za nápad dát vám sem takto napoprvé svých 10 nejoblíbenějších románů, může kniha, kterou jsem nedávno přečetla a z toho důvodu se zde i zaslouženě objeví. Mám tu pro vás tedy své srdcové romány, které by si podle mě měl každý přečíst. Nejsou to vždy příběhy s happyendem, ale všechny romány mají neuvěřitelnou hloubku. Nejsou to příběhy vyloženě o lásce, ale každá v sobě nese hlubší či závažnější téma, které si zkrátka zaslouží vaši pozornost. Už to tedy nebudu déle prodlužovat a můžeme se do tohoto žebříčku pustit!

10. místo

Petr a Lucie – Romain Rolland

Tato kniha patří mezi mou nejoblíbenější klasiku, kterou jsem četla k maturitě. Jedná se o protiválečný román, který se odehrává v roce 1918 ve Francii. Ukazuje nám lásku, která vzkvétá i za těch nejhorších dob. Tato knížka si vaši pozornost jednoznačně zaslouží.

Anotace: Milostná novela, jemně kreslený příběh tragické lásky mladých milenců zahalený stínem válečného utrpení a hrůzy první světové války. Oba mladí lidé žili svou bezmeznou láskou a svými romantickými sny a ve velikonočním týdnu se měli zcela oddat jeden druhému...

9. místo

Tamařino souhvězdí – Anna Musilová

Právě tato kniha může za to, že jsem se do tohoto článku pustila. Anna Musilová je mladou českou autorkou, která v sobě ukrývá neskutečný talent, jenž nám touto svou druhou knihou potvrzuje. Děj této knihy vypráví o tom, jaké to je, když ztratíte své cíle a váš život najednou poztrácí jakýkoli směr. Zároveň tu však nalezneme lásku, důležitost přátelství a ukázku toho, jak může být obtížné najít své pravé já…

Má anotace: Věděla jsem, co chci v životě dělat a kam se chci posunout. Dokonce jsem se i v nesouhlasu rodičů přihlásila na mou vysněnou fotografickou školu. Jenže mě nevzali. Všechny mé plány ztroskotaly. Nastoupila jsem tedy nakonec na práva. Můj milovaný fotoaparát jsem odložila a už dlouhou dobu jsem ho nebyla schopná vzít do rukou.
Jenže pak se ve mně něco zlomí. Ona to zlomí. Po dlouhé době jsem schopná fotit a na prvním snímku je právě ona. Záhadná dívka, která chodí do kavárny, ve které pracuji. Vždy si objedná tu samou kávu, sedne si ke stolu a čte si. Už delší dobu ji chci oslovit, jenže na to nikdy neseberu odvahu. Až v moment, kdy ji vyfotím, se naše oči poprvé střetnou. A ten okamžik mi změnil život…   POKRAČOVÁNÍ RECENZE

8. místo

Na obtíž – Colleen Hoover

Téma depresí hodně lidí zlehčuje, ale přesto je to závažná porucha psychiky, o které by se mělo mluvit. A právě knihu založenou na depresi nám zde autorka poodkrývá. Colleen Hoover dokáže ve svých knihách otevřeně hovořit ke čtenáři a otevřít mu svými příběhy oči. Z toho důvodu by tato kniha neměla chybět na TBR listech všech dospívajících čtenářů.

Má anotace: Vždy jsem v koutu mysli věděla, že si mě někdo splete s mou sestrou. Ono to totiž vůbec není těžké. Jsem totiž jednovaječná dvojčata a každý můj pokus odlišit se zevnějškem skončil naprostým nezdarem… Když si ale jeden den povídám chvíli s klukem, který mě po pár minutách políbí, úplně na sestru zapomenu. Jenže rázem mě polije studená sprcha. On si totiž myslel, že jsem ona. Ach ne! Právě jsem políbila sestřina kluka. To se nikdy nesmí dozvědět!
Počítala jsem, že onoho neznámého už nikdy neuvidím. Sestra si totiž kluky domů nikdy nevodí. Jenže on je u nás od té doby pomalu furt! Nemůžu na ten polibek přestat myslet, ale ani mu to nemůžu říct. Naše rodina je už tak dost komplikovaná. Jako by nestačilo, že žijeme v bývalém kostele společně s otcem, jeho novou manželkou, ale i s naší matkou, která bydlí ve sklepě a nikdy nevychází ven. Ani ten dokonalý bílý laťkový plot naší rodině k normálnosti nepomůže…   POKRAČOVÁNÍ RECENZE

7. místo

Velký Gatsby – Francis Scott Fitzgerald

Divoké zobrazení jazzové podoby amerického snu plné bujarých párty, kde samozřejmě nesmí chybět romantická zápletka. Právě takový příběh se ukrývá v nestárnoucí klasice, kterou ocení každá duše toužící po naplnění pravé lásky.

Má anotace: Když jsem se přestěhoval do Západního Vejce, netušil jsem, jakého příběhu se stanu svědkem. Vše to mělo spojitost s mou vzdálenou sestřenicí Daisy, která teď bydlela naproti přes řeku. Nikdy jsme se pořádně neznali, ale jak se ukázalo, naše životy spojí můj soused, pan Gatsby. Muž, který je pro všechny velkou záhadou. Pořádá ve svém domě bujaré večírky plné jazzové hudby a šampaňského, ale nikdo ho pořádně nezná.
Já jsem zatím žádný jeho večírek nenavštívil, ale jednoho dne mi je doručena pozvánka, kterou by byla drzost odmítnout. A právě v den onoho večírku se stávám nevědomky součástí velkého plánu. Plánu, který dala dohromady jedna osamělá duše, která již velkou řádku let miluje jednu a tu samou ženu…   POKRAČOVÁNÍ RECENZE

6. místo

Líbali jsme se – David Levithan

Kniha, ve které se ukrývá mnohem víc než jen jeden pouhý příběh. V této knize s originálními vypravěči se ukrývá nejen příběh jednoho páru, ale máme jich tu mnohem víc. Autor se v knize snaží poukázat na jednoduchý fakt, který však stále některá skupina lidí nechápe a to je to, že láska mezi osobami stejného pohlaví je naprosto normální.

Má anotace: Vše začalo díky jednomu polibku. Polibku, který má být ten nejdelší, jaký člověk kdy prožil. Polibek, který má být zapsán v knize rekordů.
Tento polibek započal díky Tarqovi, tedy hlavně kvůli tomu, co se mu stalo. Napadli ho. A kvůli čemu? Jen proto, že je gay. Jen proto, že se liší. Jen proto, že se banda pitomců rozhodla, že on zkrátka nemá na světě co pohledávat. Ovšem co se stalo Tarqovi, se dozví jeho známí, Craig a Harry. Creiga už štve, jak na homosexuály lidé nahlíží, a tak se rozhodne něco udělat. Zúčastní se líbajícího maratonu, spolu se svým bývalým přítelem Harrym, ke kterému ovšem Craig stále něco cítí. Chtějí tím vším upozornit na předsudky, které vůči gayům lidé mají. V tom, aby to udělali, a ještě navíc mohli být zapsáni v Guinessově knize rekordů, jim stojí v cestě už jen jedna překážka. Třicet dva hodin, dvanáct minut a deset vteřin…   POKRAČOVÁNÍ RECENZE

5. místo

Zakázané ovoce – Jojo Moyes

Jojo Moyes je dokonalou autorkou románů. Vše ve svých knihách dopodrobna popíše, procítí a nabízí zde čtenáři neuvěřitelný zážitek. Tento její příběh se odehrává ve dvou časových pásmech. Začíná v 50. letech a přesouvá se do přítomnosti. Máme tu příběhy hned několika párů, mnoho tajemství a pravidel doby, která k pravé lásce nebyla vždy přívětivá.

Má anotace: Život v přímořském městečku Merham je tím nejlepším místem, ve kterém jsem kdy bydlela. Už se nikdy nechci vrátit do Londýna. Nejraději bych celý život strávila zde. Je tu klid a nic vás tu nepřekvapí. Ovšem nyní se zde věci dali do pohybu díky novým obyvatelům domu Arcadie a všichni rázem nemluví o ničem jiném. Jak zjišťuji, v Arcadii se člověk nikdy nenudí. Neustále jsou zde nějaké návštěvy a majitelé si žijí jako bohémové. Což není zrovna styl života, který obyvatelé Merhamu vítají s otevřenou náručí.
Jenže mě a kamarádce Celii celý dům nesmírně přitahuje a jeho obyvatelé ještě víc. Mluví se zde neustále o umění a společenská pravidla jako by neexistovala. Je to tu jak v jiném světě. Ve světě, kde vás nechají ochutnat zakázané ovoce, ale společnost vás ho donutí vyplivnout. A to, co jste tehdy udělali, vás bude pronásledovat ještě po padesáti letech…   POKRAČOVÁNÍ RECENZE


4. místo

Všechny malé zázraky – Jennifer Niven

Tento příběh je jedním z mých prvních YA románů, které jsem kdy četla, a asi navždy si ho budu pamatovat. Kniha v sobě ukrývá téma bipolární poruchy, život po ztrátě někoho blízkého, a také pocit samoty a vyřazení z kolektivu. Je to nádherně procítěný příběh, který by rozhodně nikdo neměl přehlédnout.

Anotace: Strhující příběh o hledání a (ne)nalézání, o lidských předsudcích, přátelství a první lásce.
Theodora Finche fascinuje smrt. Neustále přemýšlí nad způsoby, jak by se mohl zabít. Ale pokaždé ho něco - bez ohledu na to, jak je to zdánlivě bezvýznamné - nakonec zastaví.
Violet Markeyová zase žije pro budoucnost – upírá se k dokončení střední školy a k momentu, kdy bude moct opustit rodné městečko v Indianě. To jí totiž až příliš bolestně připomíná nedávnou tragickou smrt její sestry.
Když se ti dva potkají na římse školní zvonice, není ale docela jasné, kdo koho vlastně bude zachraňovat.
Finch je obyčejný kluk, až na to, že trpí bipolární poruchou. Violet je obyčejná holka, až na to, že Finchovi přijde úplně neobyčejná. Ty dva svede dohromady školní projekt, jehož cílem je objevovat "krásy Indiany", a oba přitom učiní zajímavé objevy. Finch zjišťuje, že jen s Violet může být sám sebou – podivínským, přemýšlivým, ale zároveň zábavným a originálním; a že není až takový blázen, za jakého ho ostatní považují. Violet zase zapomene počítat dny do konce školy a konečně začíná znovu žít. Jenže zatímco Violetin svět se rozrůstá a získává nové barvy, Finch se propadá do temnoty deprese...

3. místo

Námi to končí – Colleen Hoover

Závažné téma domácího násilí, o kterém se moc nemluví. Tato kniha si mě od Colleen Hoover získala nejvíc. Děj ve vás vyvolá nepřeberné množství emocí a dojme vás k slzám. Zároveň ve vás vyvolá otázky zamyšlením nad tím, co byste dělali v situaci hlavní hrdinky vy a donutí vás to lepe vnímat své okolí…

Má anotace: Přestěhovala jsem se do Bostonu z jednoho prostého důvodu. Kdysi mi můj přítel řekl, že zde je všechno lepší. A tak jsem tady. Po mém nejlepším příteli se sice slehla zem, ale já jeho slovům věřím. Hodlám zapomenout na minulost, a především zapomenout na násilí, kterého jsem byla svědkem celé své dětství a dospívání. Je mi už 23 let a já se konečně cítím volná, jelikož vím, že mé matce už nehrozí nebezpečí…
Jednou na střeše neznámého bostonského bytu, kam jsem se tak trochu vkradla, jsem potkala Ryleho. Bylo to po pohřbu mého otce. Potřebovala jsem na vzduch a být sama. Ovšem jak se tehdy ukázalo, bylo lepší mít společnost. Sice to byl úplně neznámí muž, ale naše hra na "nahou pravdu" byla tím nejlepším způsobem, jak ze sebe dostat všechny věci, které nás trápily. To se stalo před půl rokem, od té doby se naše cesty nezkřížili. Až doteď. Stále nás to k sobě táhne, ale naše priority jsou někde jinde. Jde mít vztah s někým, kdo o něj nestojí? A dokázala bych být s někým tak nevypočitatelným jako je právě Ryle?   POKRAČOVÁNÍ RECENZE

2. místo

Než jsem tě poznala – Jojo Moyes

Jak jedné dívce změní život péče o muže s kvadruplegií, mezi nimiž postupem času vzniká ještě něco víc? Právě toto je nádherně napsané v knize Než jsem tě poznala. Celý příběh navíc bez jakéhokoli přikrášlování čtenáři ukáže pravdivé pocity a bezmoc, která je ukotvena v mysli snad každého vozíčkáře plně odkázaného na invalidní vozík. To, jak zde autorka dokázala bez problémů vše naplno procítit, si zaslouží velké uznání!

Anotace: Louisa Clarková je obyčejná dívka žijící mimořádně obyčejným životem. Má ráda svou práci v bistru, svého dlouholetého přítele a svět, který končí s hranicemi malého rodného městečka. Svůj život by za nic nevyměnila. Když však bistro zavřou, Louise měnit musí. Svět Willa Traynora naopak žádné hranice nemá. Je to svět adrenalinu, velkých obchodů i peněz, svět možností bez omezení. Will svůj život miluje. Když ho však nehoda upoutá na kolečkové křeslo, ví, že už ho nebude moci žít jako doposud.
Jen těžko si lze představit více nesourodou dvojici než náladového a depresivního Willa a jeho novou optimistickou a upovídanou ošetřovatelku Louise…
Romantický příběh o dvou lidech, kteří nemají nic společného, dokud jim láska k nohám nepoloží celý svět. S ním však i otázku, jak vysokou cenu je člověk ochoten zaplatit za štěstí toho, koho miluje.

1. místo

Dej mi své jméno – André Aciman

Kniha, o které je pro mě i po roce a půl po dočtení neuvěřitelně těžké mluvit. Děj se mě ohromně dotkl a já tak v sobě stále pociťuji otřesy pocitů, které ve mně autor dokázal vyvolat. Na první pohled se může zdát, že se jedná o obyčejný příběh o první velké lásce. Jenže v knize se toho ukrývá mnohem víc a je na každém, co si z knihy odnese právě on…

Má anotace: A je to tu zas. Další léto a já opět musím dát sbohem svému pokoji a na dva měsíce se přestěhovat do mrňavého pokoji po dědečkovi. Ten můj totiž obsadí další mladý akademik, který se bude celé dny věnovat svému rukopisu a k tomu přeci potřebuje pohodlí. Mí rodiče si každým rokem vyberou někoho, kdo potřebuje na léto azyl a klid na práci. Tento rok můj pokoj dostal 24letý Američan, Oliver.
Mohl by mi být ukradený, ale to jeho "zatím" místo pozdravu mi nedává spát. Stejně jako ta jeho rozhalená košile, ve které přijel, a plavky, jenž mění podle nálady, a tak poznáte, jak se bude ten den chovat. I když to je možná jen má bájná teorie. Měl bych se zas pustit do obyčejných aktivit svých vrstevníků, jenže mé neutuchající myšlenky na Olivera mě nenechají v klidu…   POKRAČOVÁNÍ RECENZE


Tak, to by bylo z dnešního článku vše. Já doufám, že se vám mé tipy a zároveň žebříček oblíbených románů líbil a třeba se do knihy pustíte. Každá kniha v sobě neukrývá pouze romantickou zápletku, ale mnohem víc, a to jsou právě ty pravé romány, které si zaslouží být čtené. Já věřím, že tento můj žebříček není konečný a že se po několika letech určitě změní, ale je tu pár knih, které mi k srdci přirostli navždy. Jaké romány přirostli nejvíc vašemu srdci?

Znáte knihy, které jsem vám zde ukázala? Četli jste některou? Kterou a jak se vám líbila? Který román byste mi doporučili vy?
Budu moc ráda, když mi to napíšete do komentáře. :)

Mějte se krásně,
vaše knihomolka Šárka

Komentáře

  1. Petr a Lucie. Krásné vzpomínky na čtení k maturitě a pořád je to pro mě topka :)

    Já se chystám na obě knihy od Hoover, které tu máš, takže jsem moc zvedavá. Pro mě jeden z nejlepších románů je Černobílý svět a Me before you :)

    OdpovědětVymazat
  2. Četla jsem 2., 3., 4. a 10. a naprosto souhlasím, že se jedná o knihy, které stojí za přečtení a ve čtenáři zanechají hlubší pocity. :)
    Na ostatní se určitě podívám, protože pokud jsou ve společnosti těchto knih, budou stát za to. :)

    OdpovědětVymazat
  3. Četla jsem jen Než jsem tě poznala a tato kniha mě rozhodně hodně zasáhla. Jen jsem musela uznat, že to nemám moc ráda, když mě nějaká kniha takhle položí :/

    Gabux | Poslední článek

    OdpovědětVymazat
  4. I pro mě je Petr a Lucie mou nejoblíbenější klasikou! Mám ráda i Tamařino souhvězdí, Než jsem tě poznala a Námi to končí! :)

    OdpovědětVymazat
  5. Jsi dobrá, že to dokážeš takhle seřadit - to já bych nedovedla :D
    Z tvého seznamu mám jednoznačně nejradši Tamařino souhvězdí, to se mi opravdu líbilo!
    Marky (Books are my life...)

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Budu moc ráda za každý váš komentář. :)

Oblíbené články...