#1 Z knih na filmová plátna

Pět kroků od sebe


Zdravím, knihomolové!

Dneska vás vítám u úplně nového formátu článků, který tu na blogu zatím nebyl. Už dlouho jsem chtěla začít psát články, ve kterých bych porovnávala knižní a filmovou adaptaci, ale zatím nějak nebyla energie s tím začít. Ovšem teď už je! Ráda bych tímto prokládala klasické recenze, tak snad se vám to bude líbit… A jako první se budeme bavit o příběhu Pět kroků od sebe!


O čem příběh vypráví?

Cystická fibróza… Nemoc, která postupně zabíjí vaše plíce. Jste náchylní na jakékoli infekce. Velkou část svého života trávíte v nemocnici. Musíte dávat pozor na to, abyste nebyli s ostatními s touto nemocí od sebe blíže než šest kroků. Nosíte roušky, rukavice a neustále musíte dávat pozor na veškeré bakterie, které vaše už tak chatrné zdraví můžou ještě více ohrozit… To je můj život! Jmenuji se Stella Grantová a právě se opět zabydluji v nemocnici. Svůj život ale jen tak zbytečně neprožívám. Ukazuji totiž světu na mém YouTube kanálu, jaké to je žít s cystickou fibrózou…

Nikdy mi nedělalo problém řídit se všemi pravidly, které tato nemoc má. Neztrácím naději na transplantaci plic. Snažím se být plná optimismu a pomalu nic mě nedokáže rozhodit. Jenže pak v nemocnici poznám Willa Newmana, kluka, který se na jakoukoli léčbu vykašlal a čeká jen na okamžik, kdy oslaví své osmnácté narozeniny, bude moct nemocnici opustit a přestat poslouchat příkazy matky. Ale já ho nemůžu nechat, aby svůj život takhle vzdal. Navíc čím více se s Willem bavím tím víc se sbližujeme a mně najednou připadá vzdálenost šesti kroků jako bezedná propast. Co kdybychom si jeden krok ukradli pro sebe a snížili vzdálenost na pět kroků od sebe?

"Od člověka, kterého milujeme, ten dotek potřebujeme skoro stejně, jako potřebujeme vzduch, abychom žili. Nikdy jsem nerozuměla důležitosti doteku – jeho doteku – dokud jsem o něj nepřišla."


Informace o knize

Autor: Rachael lippincott, Mikki Daughtry, Tobias Ialonis

Originální název: Five Feet Apart

Rok vydání v originále: 2018

Žánr: YA román

Vydavatelství: Yoli

Počet stran: 256

Hlavní postavy: Stella Grantová, Will Newman, Poe (nejlepší kamarád Stelly), Barb (zdravotní sestra v nemocnici)

Způsob vyprávění: ich-forma z pohledu Stelly a Willa


"Nikdy mě nenapadlo, že dokážu žárlit na špičku kulečníkového tága, ale neuvěřitelně moc bych chtěl cítit dotek její pokožky na mé."


(zdroj)
Informace o filmu

Režie: Justin Baldoni

Scénář: Tobias Iaconis, Mikki Daughtry

Kamera: Frank G. DeMarco

Hudba: Brian Tyler, Breton Vivian

Uvedení do kin v Americe: 15.3.2019

Herecké obsazení: Haley Lu Richardson (Stella), Cole Sprouse (Will), Moisés Arias (Poe), Kimberly Hebert Gregory (zdravotní sestra Barb), Claire Forlani (matka Willa), Parminder Nagra (Dr. Hamid), Emily Baldoni (matka Stelly), Gary Weeks (otec Stelly), Ariana Guerra, Jim Gleason, Cynthia Evans, Evangeline Hill, Ivy Dubreuil, Cecilia Leal, Todd Terry, Phillip Mullings Jr.



"Pokud lidské tělo ze šedesáti procent tvoří voda, já se rozhodla, že v mém případě bude zbývajících čtyřicet procent zabírat pudink."

Rozdíly mezi knihou a filmem

Dalo by se napsat, že rozdíl tu není pomalu žádný. Ano, je zde pár scén, které ve filmu chyběly nebo byly lehce poupravené pro kameru, ale není to nic zásadního. Ovšem až na jednu věc a tou je samotný závěr. V knize totiž máme část "O osm měsíců později…". Právě těch pár kapitol dodá čtenáři takový duševní klid po dočtení celé knihy, ale ve filmu to není. Proč? To mě trošku naštvalo, ale když se podíváte na YouTube, najdete tam nějaké vystřižené scény, a i upravenou scénu právě s tím odstupem času… Jenže stále tu mám tu otázku: Proč těch necelých, a pro mě osobně dost důležitých minut, nedali do filmu?


Celkový názor a shrnutí

Sama za sebe jsem ohromně ráda, že takovýto příběh o cystické fibróze vznikl a rozhodně si zasloužil jak knihu, tak i film. Kniha je nádherně a čtivě napsaná a stejně jako u filmu u ní s lehkostí propuknete v pláč. Film má zas perfektní obsazení a skvělé herecké výkony. Hlavním představitelům uvěříte veškeré emoce a rozhodně obě verze tohoto příběhu stojí za pozornost. Hlavně z důvodu toho samotného závěru vám doporučuji obojí, abyste ten zážitek měli kompletní. Kdyby totiž ten konec byl i ve filmu, tak bych i díky dokonalým soundtrackům s klidným srdcem dala filmu pět hvězdiček z pěti a možná bych tu prohodila i větu: "Tentokrát je film lepší než kniha", ale takhle to bohužel nejde. :)

Příběh Pět kroků od sebe doporučuji všem romantickým duším, které si rádi popláčou a nebojí se projevit u knihy/filmu své pocity. Navíc to rozšíří vaše obzory o jedné z genetických nemocí, se kterou se v České republice ročně narodí kolem 35-45 dětí.

Znáte tento příběh? Četli jste tuto knihu nebo viděli film? Pokud ano, jak se vám příběh líbí? Co říkáte na tento formát článku? Mám v budoucnu opět přijít s dalším porovnáním knihy a filmu?
Budu moc ráda, když mi vaše názory napíšete do komentáře. :)

Mějte se krásně,
vaše knihomolka Šárka

(zdroj)


Komentáře

  1. Knihu mám doma, ale ještě jsem se k ní nedostala. I když je námět zajímavý, tak já jsem si ještě úplně nenašla cestu ke knihám s tématem nějaké nemoci. :) Ale těší mě, že existuje i film. K němu se pravděpodobně dostanu dříve. :D

    Gabux | Poslední článek

    OdpovědětVymazat
  2. Skvělý koncep článku! Budu se těšit na další ❤️ Já jsem četla i viděla film. Film u mě vede :)

    All about Candys life

    OdpovědětVymazat
  3. Knihu ani film neznám, ale nevypadají vůbec špatně. :) Nad tímto druhem článků už také nějakou dobu uvažuji, zatím jsem se k tomu ale nedostala. Určitě je ale zajímavé srovnat, jak moc odlišné dvě verze mohou být. :)

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Budu moc ráda za každý váš komentář. :)

Oblíbené články...