Definuj slovo normální…

Na obtíž

Autor: Colleen Hoover

Originální název: Without Merit

Žánr: YA, román

Počet stran: 312

Vydavatelství: YOLI

Oficiální anotace: Vossovy byste jen stěží označili za „normální“ rodinu. Žijí ve zrekonstruovaném kostele, máma, která se ještě nedávno léčila z rakoviny, bydlí v suterénu a otec je ženatý s její bývalou ošetřovatelkou. A pak je tu Merit.
Merit Vossová sbírá trofeje, které nevyhrála. Je to podivný koníček, pro ni má ale zvláštní význam. Když se vydá na garážový výprodej, aby pátrala po svém novém úlovku, místo trofeje tam narazí na Sagana. Jeho osobnost, humor a odzbrojující optimismus jí okamžitě učarují. Dalo by se skoro říct, že je to láska na první pohled. Dokud Merit nezjistí, že Sagan je tak trochu… zadaný.
Samotářská Merit se po tomhle zjištění uzavře ještě víc do sebe. Jako by svůj život i svou podivínskou rodinu sledovala zdálky. Dokud neodhalí tajemství, které jí žádná trofej nikdy nevynahradí…

"Každá chyba si nezaslouží následek. Některé si zaslouží jen odpuštění."

Vždy jsem v koutu mysli věděla, že si mě někdo splete s mou sestrou. Ono to totiž vůbec není těžké. Jsem totiž jednovaječná dvojčata a každý můj pokus odlišit se zevnějškem skončil naprostým nezdarem… Když si ale jeden den povídám chvíli s klukem, který mě po pár minutách políbí, úplně na sestru zapomenu. Jenže rázem mě polije studená sprcha. On si totiž myslel, že jsem ona. Ach ne! Právě jsem políbila sestřina kluka. To se nikdy nesmí dozvědět!

Počítala jsem, že onoho neznámého už nikdy neuvidím. Sestra si totiž kluky domů nikdy nevodí. Jenže on je u nás od té doby pomalu furt! Nemůžu na ten polibek přestat myslet, ale ani mu to nemůžu říct. Naše rodina je už tak dost komplikovaná. Jako by nestačilo, že žijeme v bývalém kostele společně s otcem, jeho novou manželkou, ale i s naší matkou, která bydlí ve sklepě a nikdy nevychází ven. Ani ten dokonalý bílý laťkový plot naší rodině k normálnosti nepomůže…

"Zasmála jsem se, ale byl to ubohý nucený smích. Pak jsem se zamračila, protože smích je chabí lék na melancholii. Což bylo v poslední době moje obvyklé duševní rozpoložení."

Kniha Na obtíž, která se v originále jmenuje Without Merit, vypadá z počátku na obyčejný příběh. Ale nenechte se zmást! Sice ze začátku nemusí svou anotací působit nijak zajímavě, ovšem tato kniha vás dostane! Napsala ji totiž Colleen Hoover, která to se slovy umí fantasticky! Autorka se zde nebála pustit do složitého tématu deprese. Mnozí si depresi ani nejsou schopni přiznat, a právě tím se autorka v tomto příběhu zaobírá.

Colleen Hoover (zdroj)
Děj vypráví hlavní hrdinka Merit, která je tak nedokonalá, že už ani nemůže působit sympatičtěji. Je správně potrhlá, vtipná a snaží se působit jako neviditelná šedá myška, která však umí vystrčit drápky. Dá se do ní krásně vžít a čtenář lehce pochopí její jednání. Ovšem i ostatní postavy vás dokáží naprosto upoutat. A to jak její sourozenci, ostatní členové její neobvyklé rodiny, tak i Sagan. Kluk, který vše ještě více zamotá a jehož kresby krásně doplňují celou knihu. Každý si zde tedy najde svého oblíbence a autorka celým příběhem dokáže svým čtenářů předat důležitost psychického zdraví.

Colleen Hoover má ohromný talent zaujmout své čtenáře natolik, že se u poslední věty její knihy pokaždé rozpláčete. Je jedno jestli smutkem, nebo radostí… Každopádně ani tento příběh není výjimkou a vy ho po dočtení budete ještě nějakou tu dobu vstřebávat. V jeden moment se příběh tak zamotá, že nebudeme mít tu sílu ji až do jejího konce odložit. Příběh hravě přečtete za jeden volný den, ale ve vaší hlavě dokáže ještě nějaký ten týden vydržet. Je až neuvěřitelné, jak může z počátku obyčejný příběh na čtenáře zapůsobit, ale Colleen to prostě dokáže.

Obálka knihy je nádherná a krásně pasuje k autorčiným předešlým příběhům. Jsem moc ráda, že v tomto případě Yoli opět odkoupilo práva na originální přebal. Ten se totiž k příběhu skvěle hodí.

A jaký je můj názor na knihu? Miluji to! Stačí vám to takhle? :) Colleen je pro mě jednou z nejlepších spisovatelek YA/NA contemporary a já doufám, že to v listopadu vyjde a já ji budu moct potkat naživo. Přijede totiž do Prahy a já jsem za to nesmírně ráda. Každý její příběh jsem si totiž naprosto zamilovala… Knihy Na obtíž jsem se však zpočátku dost bála. Její anotace mě na začátku absolutně nezaujala a dost jsem se bála, že se to bude podobat knize Skoro úplný seznam těch nejhorších nočních můr od Krystal Sutherland. Tak to ale naštěstí nebylo. Colleen se s příběhem nádherně popasovala, a i když od ní mám stále raději příběh Námi to končí a Možná jednou, tak tohle je i přesto skvělé!

Stejně jakou každou autorčinu knihu, tak i tuto doporučuji všem! Nejvíce však tento příběh doporučuji dívkám tak od patnácti let, které pochybují o sobě samé, mají problémy se svou psychikou a hledají příběh, který jim poskytne alespoň částečnou psychickou podporu…

A teď už hodnocení!

    99%

Znáte tuto knihu? Četli jste ji nebo se na ni chystáte? Pokud jste ji četli, co na ní říkáte? Jaké knihy jste od autorky už četli? Který její příběh máte nejraději?
Budu moc ráda, když mi to napíšete do komentáře. :)


Komentáře

  1. O této knize jsem toho spoustu slyšela a o autorce celkově. Já od ní nic nečetla, není úplně žánrově moje srdcovka, ale vzhledem k těm super hodnocením jí asi budu muset dát šanci. :-)

    OdpovědětVymazat
  2. I já jsem o knize/autorce už hoodně slyšela, ale zatím jsem se k ní nedostala. Všechny její knihy ale vypadají hodně dobře, v nejbližší době musím nějakou vyzkoušet. :))

    OdpovědětVymazat
  3. Na obtíž mám v plánu si pořídit, zatím jsem přečetla jen Námi to končí ❤️


    All about Candys life

    OdpovědětVymazat
  4. Mám v plánu této autorce dát šanci. Kdysi jsem od ní četla Bez naděje a vím, že se mi to líbilo. :)

    Gabux | Poslední článek

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Budu moc ráda za každý váš komentář. :)

Oblíbené články...