Nanočástice ovládající mysl všech…

Nanos

Autor: Timo Leibig

Série: Nanos 1.

Originální název: Nanos - Sie bestimmen, was du denkst: Thriller

Žánr: Sci-fi, thriller

Počet stran: 448

Vydavatelství: Fobos

Oficiální anotace: Německo 2028 - Obyvatelstvo je poslušné. Díky nanočásticím v potravinách a pitné vodě věří lidé všemu, co jim vládnoucí strana namluví. Jen málo lidí je „free“, tedy rezistentních proti manipulativním nanos – a ti se přidávají k rebelům bojujícím proti systému.
Mezi nimi se nachází uprchlý trestanec Malek, muž, který má jen jeden cíl: přežít. Tím se stává nebezpečným pro vládu a cenným pro rebely. Ale toho, kdo jako on nemá co ztratit, boj za svobodu nezajímá – pouze slib, který dal svému umírajícímu příteli.

"K čemu měřit hodiny a minuty, když člověk myslí v desetiletích?"

Svět se změnil. Pomalu každou mysl občana Německa ovládl nanos. Mě však ne. Ovšem abych byl svobodný, nesmím se dostat do spárů gardistů nebo dokonce jednomu z bezcitných konfesorů. Všechny je má pod palcem Kehlis. "Nový Bůh lidstva." Zbavuje se všech nepohodlných občanů. Jenže já se zabít nenechám.

Dostanu se však nedopatřením k rebelům. Organizaci, která v utajení bojuje proti systému. Jsem free, takže se jim hodím. Jenže má historie uprchlého trestance, ze mě nedělá zrovna tu nejdůvěryhodnější osobu. Nemám co ztratit. V životě jsem už o všechno přišel. Je tu však ale jeden slib, který jsem dal svému nejlepšímu příteli pár vteřin předtím, než zemřel. A ten slib rozhodně nehodlám porušit!

"Jako by ústraní bylo řešením. Tenhle humus jednou postihne hold všechny. Na celým světě. To ti říkám. Na to dojedeme. Nejprve Německo, pak Evropa, nakonec svět."

Jak by vypadalo Německo, kdyby nanočástice ovládly mysl všech občanů? Právě takový příběh najdeme ukrytý ve sci-fi thrilleru s názvem Nanos. Ovšem nanotechnologie zde prozatím neovládly úplně všechny. Vláda se o to však snaží a my tomu společně s hlavními postavami chceme zabránit. Kniha je prvním dílem ze série pojmenované podle hlavního protagonisty, kterým je Malek Wutkowski. Pro české čtenáře je rozhodně osvěžující, že po návalu americké literatury se v knize dostáváme pouze za hranice, čili do Německa. Příběh je nám tedy automaticky bližší a tím, že se ocitáme v blízkém roce 2028, je až děsivě reálný.

Timo Leibig (zdroj)
S vypravěčem knihy putujeme po velké části Německa. Nejčastěji se ocitáme v okolí Maleka, ale také poznáváme Marii, jejíž tělo začíná odmítat nanočástice. Dokonce zde máme možnost v pár kapitolách poznat Číslo Jedenáct, tedy jednoho z konfesorů, který podstatně zamotá celým dějem. Postavy jsou zde hodně rozličné. Ať už jednotlivý členové rebelů nebo ti, kteří se vyskytují s Marií v Berlíně, jsou dost významnými osobami pro celý příběh. Nejsou to však žádní dokonalý hrdinové. Postavy jsou spíše obyčejné, ale dohromady tvoří fascinují příběh.

Už od samého začátku je kniha poutavá, zajímavá, akční a neuvěřitelně nápaditá. Děj zaujme nejen ženy, ale především muže, kteří čtou rádi napínavé sci-fi z blízké budoucnosti. Nanos je tedy skvělým tipem na dárek pro partnera. V knize nenajdeme žádné postupné zasvěcení do tamějšího světa. Rovnou jsme zde vrženi do akce a podrobnosti o světě, v němž se nacházíme, se dozvídáme postupně. Při čtení tohoto příběhu máte pocit, jako kdybyste skládali puzzle. Jednotlivé části děje do sebe totiž postupně zapadají, jako když dáváte do sebe ty správné dílky a vám pak vzniká celiství obraz o světě.

Řekla bych, že obálka této knihy zaujme přesně ty správné čtenáře na první pohled. Sice nejsem zrovna zastáncem přebalů, na kterých máme fotku obličeje, ale v tomto případě si grafici skvěle poradili s počítačovou úpravou, že sama za sebe musím uznat, že se k příběhu neskutečně hodí. U této knihy udělali ve vydavatelství jen dobře, když se rozhodli vytvořit vlastní obálku, jelikož tato česká jen povznese celý příběh.

A teď je na řadě můj názor… Když mě kniha před čtrnácti dny zaujala na bookstormingu knih Dobrovský, rozhodně jsem nečekala, že si budu její čtení až tak užívat. Děj mě zaujal od samého začátku svou akcí a myšlenkou nanočástic. Bavily mě zde veškeré zvraty a užívala jsem si to nečekané propojení osob, které nám zde autor přichystal jako skvělé překvapení. Nejraději bych se hned pustila do pokračování, jenže to si budu muset ještě nějaký ten pátek počkat. V poslední době jsem navíc ráda, když u knih vybočím z té americké a britské vlny literatury a podle mě zde ta lokalita Německa jen prospěla celému ději. Takže teď jen budu doufat, že další díl Nanos vyjde brzy…

Nanos je knihou, která by rozhodně neměla uniknout těm, kteří hledají příběh z blízké budoucnosti odehrávající se v Evropě a nepohrdnou napínavými thrillery. Ovšem především by tuto knihu neměli minout fanoušci Marca Elsberga!

A teď už hodnocení!

    86%

Znáte tuto knihu? Četli jste ji nebo se na ni chystáte? Pokud jste ji už četli, co na ni říkáte?
Budu moc ráda, když mi to napíšete, do komentářů. :)


Za knihu bych chtěla moc poděkovat e-shopu Knihy Dobrovský,
u kterých si můžete příběh Nanos také pořídit.

Komentáře

  1. Moc pěkná recenze :) Tahle kniha mě dost zaujala když nám ji představovali na jarním bookstormingu :)Vypadá to na skvělé čtení:)

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Budu moc ráda za každý váš komentář. :)

Oblíbené články...