Posvítíme-li jen na svoje chyby, to nejlepší v nás zůstane ve stínu…

To nejlepší v nás


Autor: Colleen Hoover

Originální název: All Your Perfects

Žánr: New Adult, román, světová literatura

Počet stran: 288

Vydavatelství: Ikar

Oficiální anotace: Nový román bestsellerové autorky Colleen Hooverové o nešťastném manželství a jednom dávno zapomenutém slibu, který by ho mohl zachránit.
Quinn by v životě nenapadlo, že potká osudovou lásku v nejhorší den svého života. Přesně to se ale stane. Začátek jejího vztahu s Grahamem je naprosto dokonalý, jsou jako stvoření jeden pro druhého.
O sedm let později je ale jejich manželství v troskách. Zpočátku dokonalá láska je ohrožena tisíci nedokonalostmi jejich společného života. Člověk by řekl, že manželství přestává fungovat tehdy, když lásku nahradí zloba a pohrdání. Ale Quinn a Graham se na sebe nezlobí. Prostě už jen nejsou stejní jako dřív...
Všechny společné sny a vzpomínky, místo aby je držely pohromadě, je od sebe oddělují. A to jediné, co by je mohlo zachránit, je dost možná právě, co jejich vztah nenávratně zničí...

"Zbožňuju, jak je sentimentální. Zbožňuju, že věří na osud víc než na náhody. Zbožňuju, že za svůj osud považuje mě."

Blížila se svatba. Měla jsem se vdát za svého dlouholetého přítele. Milovala jsem ho. Tedy alespoň v takovém přesvědčení jsem žila. Přijela jsem dříve ze svého výletu se svou sestrou. Chtěla jsem ho překvapit. Jenže když jsem dorazila do domu, našla jsem před jeho dveřmi pochodovat na první pohled hodně naštvaného chlápka. A tak jsem poznala Grahama.

Už je to několik let, co jsme se vzali. Byli jsme dokonalý pár. Ovšem teď se naše manželství už nějakou dobu ocitá v krizi. Graham je dokonalý manžel. Jenže já nejsem dokonalou ženou. Nemůžu otěhotnět. Tolikrát jsme se snažili. Navštívila jsem snad všechny možné doktory, ale nic mi nepomáhá. Jsem rozbitá a nikdo mě nedokáže zpravit…

"Poslouchám, jak pětkrát praští do dveří. Poslouchám, jak si na tom dřevě vybíjí svou bolest a pocit odvrhnutí, protože ví, že nikde jinde si je vybít nemůže. Když pak znovu zavládne ticho… rozbiju se na kusy."

Krásně zpracovaný příběh s těžkým tématem neplodnosti, který nebývá u románů až tak častý, ale je důležité o tom mluvit. Právě to najdeme v knize To nejlepší v nás od Colleen Hoover. Tato autorka je zajisté známá všem čtenářům YA contemporary. Tentokrát svůj příběh však věnovala starším čtenářkám. Kniha stejně jako Námi to končí byla vydaná u Ikaru pod nálepkou New Adult. Znamená to tedy, že je věnovaná pro dospělejší publikum a Colleen nám zde jen dokazuje, jak rozmanité příběhy dokáže napsat.

Colleen Hoover (zdroj)
Dějem nás provází hlavní postava Quinn. Ta svůj příběh vypráví ve dvou časových linkách, které jsou rozdělené do kapitol „Tehdy“ a „Teď“. V částech „Tehdy“ se ocitáme u jejího rozchodu s prvním snoubencem, ale především u začátku vztahu s Grahamem. Kapitoly „Teď“ nás zavedou do přítomnosti. Zde se její manželství ocitá v krizi, ale především vše sama nezvládá po psychické stránce. Autorka tu skvěle rozebírá psychiku ženy, která nemůže otěhotnět a krom jejího svědomí na ní doléhá neustálý tlak veřejnosti s otázkami, kdy už bude mít dítě…

Postavy jsou zde sympatické. Přirostou nám k srdci a jejich život se nás díky mistrnému psaní Colleen citově dotkne a zanechá v nás svou stopu. Příběh není úplně ten nejlepší, který autorka kdy napsala, ale stále to není vůbec nic špatného, co by spadalo do sekce obyčejných tuctových románů, kterých je na pultech plno. Situace jsou zde reálně popsané bez všemožného přikrášlování. Závěru knihy se budete bát a zároveň vás dojme. Celý příběh je tedy krásně čtivý a díky poutavému vypravování se budete cítit, jako kdybyste se sami ocitli v těle Quinn.

Obálka se k příběhu hodí. Je jemná, zaujme vás na první pohled a hodí se k ostatním knihám od Colleen. Jsem opět ráda, že byla vydaná ve stejném formátu a paperbacku, jako ostatní autorčiny knihy, takže k sobě v knihovně skvěle pasují a žádná nevyčnívá.

Když jsem se do této knihy pouštěla, dost jsem se jí bála. Slyšela jsem totiž, že se tento příběh Colleen nepovedl a obávala jsem se zklamání. Tak to však vůbec nebylo. Abyste se zde do děje dokázali vžít, musíte mít už něco za sebou, být empatičtí a nejlépe, když je vám tak kolem pětadvaceti a více. Najdeme tu totiž krom problému s otěhotněním také manželské problémy, a ty nejde popsat jako problémy ve vztahu dvou studentů ze střední, jak by si někteří zklamaní čtenáři možná představovali. Já jsem tedy z knihy moc mile překvapena. Do postavy Quinn jsem se okamžitě vžila. Její příběh mě doháněl k slzám, i když zdaleka nejsem člověk, který by toužil po dětech. Colleen se mi zkrátka opět zaryla pod kůži a já měla pocit, že jsem hlavní hrdinkou její další dokonalé knihy.

To nejlepší v nás doporučuji fanouškům Colleen Hoover, kteří čtou její knihy od začátku vydávání v Čechách a postupně s jejími příběhy dospívali. A pokud hledáte román, který přečtete během chvíle, ovšem nechcete jen povrchovou romanci, tak jste u této knihy správně!

A teď už hodnocení!

    89%

Znáte tuto knihu? Četli jste ji nebo se na ni chystáte? Pokud jste ji četli, co na ni říkáte? Kterou knihu od Colleen máte nejraději?
Budu moc ráda, když mi to napíšete do komentářů. :)


Komentáře

  1. Moc pěkná recenze. :) Já jsem se k autorce dostala až poměrně nedávno, díky její knize Námi to končí, ze které jsem byla naprosto nadšená. :) Určitě bych se ráda dostala i k jejím dalším knihám, této nevyjímaje. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju! Colleen je skvělá autorka! Za sebe ti můžu doporučit každou její knihu. :) Všechny v sobě ukrývají nějaké závažné téma, o kterém je potřeba hovořit a Colleen se to daří skvěle! <3

      Vymazat
  2. O knihe som ešte nepočula, takže ďakujem za tip. Autorku poznám, ale osobne som od nej ešte nečítala nič, takže je možno najvyšší čas to napraviť :D

    OdpovědětVymazat
  3. Kniha nebyla špatná, vlastně se mi velmi líbila až do závěru, který byl dle mého těžko uvěřitelný. Takto to ve skutečném životě dle mého úplně nefunguje :)

    OdpovědětVymazat
  4. Tuhle knihu si rozhodně píšu na seznam! Já jsem od autorky četla jen Námi to končí, tak jsem zvědavá :)

    All about Candys life

    OdpovědětVymazat
  5. Docela se shodneme, tahle knížka mě taky hodně zasáhla! Díky za recenzi :)
    Marky (endlessbibliophile)

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Budu moc ráda za každý váš komentář. :)

Oblíbené články...