Potkáme se napůl cesty…

Nyxia povstává


Autor: Scott Reintgen

Série: Nyxia 3.

Originální název: Nyxia Uprising

Žánr: YA, sci-fi

Počet stran: 368

Vydavatelství: King Cool

Oficiální anotace: Emmett se spolu s ostatními členy týmu Genesis zoufale snaží vrátit domů a získat slibovanou odměnu. Spojí se přitom s Imago, jejichž město leží po útoku Babylonu v troskách. To však bylo součástí plánu, neboť jednu věc Babylon netuší. Zdejší svět se chýlí ke svému konci. Oba měsíce Edenu spějí ke srážce, jíž už nelze zabránit. Imago zbudovali tajná odpaliště a rozhodli se vylákat Babylon na svou planetu, odsouzenou k zániku. Dokonalý plán, jenže cesta k úniku týmu Genesis je zničená.
Skupina se musí rozdělit, aby v nehostinných oblastech přežila a dorazila k novému odpališti. Obě strany se snaží získat výhodu a boj se nevyhnutelně přesouvá zpět do vesmíru, kde se Emmett se svými přáteli a novými spojenci bude muset s Babylonem utkat v poslední bitvě o kontrolu nad loděmi. Pokud v ní zvítězí, pak v této neférové hře mohou jednou provždy vyhrát. Pro Imago, jejichž svět končí katastrofou, je to jediná šance na přežití.

"Ať uděláme cokoliv, ať se snažíme sebevíc, vždycky někdo prohraje. A pak je o to těžší slavit vítězství."

Babylon z nás udělal svou armádu. Měli jsme pro něj těžit Nyxii, ale za tím vším byla ukrytá válka s Edenem a jejich obyvateli. Rozhodli jsme se však změnit strany. My nebudeme vraždící stroje Babylonu. My ho zastavíme! Jenže v tom momentu jsme nevěděli, že planeta Eden, na které jsme uvízli, brzy zanikne.

Dva edenské měsíce se za několik dní srazí a tato planeta nemá možnost přežít. Musíme odsud uniknout. Ale jak? Musíme do toho dát vše a zabránit Babylonu, aby se na Zemi vrátil bez nás. Možná jsme prohráli bitvu, ale tahle válka ještě neskončila…

"Probili jsme se až sem, přes všechny jeho zrady a lži. Ubíhali jsme kulkám, bojovali na život a na smrt. Ale nikdo z nás mu určitě nechce poděkovat za to, jak nás zocelil a udělal z nás smrtonosné zbraně."

Závěr napínavé sci-fi trilogie je zde, a to v podobě knihy Nyxia povstává! Scott Reintgen je autor, který se dá svým stylem psaní připodobnit například k Nealu Shustermanovi či k Jay Kristoffovi. Píše čtivě, napínavě a děj zbytečně nepřikrášluje scénami „happily ever after“, takže nás příběh dokáže v mnohých situacích dostat. Na to jsme si však už u předešlých dílů zvykli. A stejně tak, jako tomu bylo u Nyxie 1 a 2, tak i zde nás od samého začátku pohltí a až do konce knihu nebudeme chtít odložit.

Scott Reintgen (zdroj)
Děj je opět vyprávěn Emmettem a tentokrát i spoustu dalšími postavami. Díky nim se tak vyskytujeme ve všech důležitých situací příběhu a nejsme neustále u jedné a té samé osoby. Která nám navíc nemusí vždy přirůst k srdci. Po celou dobu série je zde krásně vidět, jak se postavy vyvíjí. Emmett se například už chová vcelku ukázkově a vy tak nemáte chuť ho každou chvíli usměrňovat, jako nevychované dítě… Tentokrát v příběhu nenajdeme příliš nových postav. Narazíme zde na staré známé, které se třeba více ocitali v prvním díle než ve dvojce, takže nám může dělat problém si vzpomenout, o koho vlastně šlo. Ovšem pokud čtete sérii za sebou, tak s tím problém mít rozhodně nebudete.

Autor se v sérii postupně rozjížděl. První díl je hodně seznamovací, ale závěr byl napálený akcí a zvraty. V druhém dílu jsme poznávali nový svět, jeho pravidla a neustále se zde něco dělo. A závěr nám tentokrát od samého začátku nabízí akci, překvapivé momenty, nečekané zvraty a dojemné pasáže, které nás zkrátka dostanou. Rozhodně se jedná o ten nejlepší díl! Nemusíme se však bát, že je to poslední kniha od Scotta, která bude v Čechách vydaná. Pokud se nepletu, měli bychom se dočkat jedné jeho fantasy dilogie a tak můžeme být zvědavý, co nám v novém žánru nabídne.

Obálka knihy je nádherná! Jsem ráda, že Dobrovský používá tuto druhou americkou verzi a ne tu, ve které příběh vychází ve svém prvním originálním vydání. Ten přebal zkrátka a jednoduše sedí k příběhu a líbí se mi, jak na tmavém pozadí vynikají ty kontrastní barvy. Obálky celé série jsou zkrátka dokonalé!

Jak knihu hodnotím já? Jsem nadšená! Dost jsem se bála toho, že budu oproti druhému dílu, který byl za mě mnohem lepší než jednička, zklamaná. To se ale vůbec nestalo. Děj jsem si užívala od samého začátku. Vyznat se v postavách byl pro mě na začátku zase vcelku oříšek, ale vůbec mi to nebránilo v prožití příběhu. Zbožňuji zde onu planetu Eden, které autor v příběhu stvořil. Za sebe bych popravdě byla nejraději, kdyby se Scott rozhodl napsat sérii právě z onoho světa, třeba tak o sto let dříve, než na ni dorazil Babylon. Podle mě by to bylo skvělé. Nyxia se teď dost nečekaně zařadila do mých nejblíbenějších sci-fi knih, a to hned po Akta Illuminae. Pokud tedy stále váháte, zda do knihy jít, já vám ji můžu jen doporučit. Já jsem nebyla nijak zvlášť nadšená z prvního dílu, ale v momentu, kdy vkročíte na Eden, si tuto sérii zamilujete.

Nyxii doporučuji každému, kdo hledá YA sci-fi sérii s originálním námětem a momenty, které vás dostanou.

A teď už hodnocené!

    94%

Znáte tuto knihu? Četli jste ji nebo se na ni chystáte? Pokud jste ji četli, jak se vám líbila? Jaký díl se vám z celé série líbil nejvíce?
Budu moc ráda, když mi to napíšete do komentáře. :)


Za knihu bych chtěla moc poděkovat e-shopu Knihy Dobrovský,
u kterých si můžete Nyxia povstává také pořídit.

Komentáře

  1. Juch! Já mám za sebou pouze první díl ale doma mám už i druhý a jak tak na to koukám, musím si doplnit sbírku i o ten třetí a číst díly pěkně za sebou :-) moc se těším a skvělá recenze, která mě na knihu navnadila :-)

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Budu moc ráda za každý váš komentář. :)

Oblíbené články...