Temná minulost, která sebou přináší následky…

Podezřelý

Autor: Paulina Świst

Série: Prokurátor 3.

Originální název: Podejrzany

Žánr: Román, erotická literatura

Počet stran: 272

Vydavatelství: Kontrast

Oficiální anotace: V roce 2014 byl Daniel Wyrwa ještě vojákem u 6. výsadkářského praporu v Glivicích, zatímco Maria Zimnická slibnou advokátní koncipientkou. Daniel neměl – jemně řečeno – zrovna nejlepší pověst. O jeho problémech se zákonem a drogami, o násilnických sklonech a také o tom, že byl namočený do nelegálních akcí, věděli všichni, tedy kromě Marie. Ale láska si přece nevybírá… Marii se narodila holčička, Daniel skončil na odvykací léčbě a Maria se vdala za kamaráda z dětství a pak… Pak to všechno začalo být rychlé, tvrdé, děsivé, bravurní a překvapivé, zkrátka takové, že vás to úplně pohltí.

"Už zase jenom dokazuje, že když v nebi rozdávali mozky, on stál ve frontě na andělský ksichty."

Když jsem Daniela poprvé potkala, vůbec by mě v ten moment nenapadlo, jak se to mezi námi vyvine. Hlavně jsem tedy netušila, co všechno skrývá. Už na první pohled bylo jasné, že je to přesný opak nějakého svatouška, kterého by si pro mě bratr přál. Daniel byl na první pohled bad boy, což mě k němu ohromně přitahovalo. Jenže jsem netušila, jak blízký vztah má k drogám.

Teď to jsou tři roky od našeho seznámení. Nechtěla jsem s ním mít už nic společného. Doufala jsem, že po tom, co mi udělal, navždy zmizí z mého života. Jenže má právo setkávat se se svou dcerou a v tom mu ani sama nedokážu zabránit, i když by si to můj manžel přál…

"Neexistujou tvrdý lidi, jsou jenom špatně, nebo dobře připravení.

Závěrečný díl polské, erotické krimi série Prokurátor je tu! Paulina Świst nás tentokrát zavede do ještě krutějšího podsvětí polské mafie. Opět zde můžeme potkat postavy, které známe z předchozích dílů. Hlavní dvojici tentokrát tvoří známé tváře, o nichž jsme už slyšeli jak v Prokurátorovi, tak i v Komisaři. Autorka v knize jen potvrzuje, jak čtivě umí psát. Dokáže své čtenáře napnout a zajisté se mnohým zalíbí i tím, že do Podezřelého vložila pár narážek na Hru o trůny.

Ve vypravování děje se střídají dvě hlavní postavy, tedy Daniel s Mariou. To však není v této sérii nic neobvyklého. Co však autorka v tomto dílu pozměnila a odlišila ho od ostatních, je vyprávění ve dvou časových linkách. V nich se dostáváme do roku 2014 a 2017. Daniel má velké problémy se zvládnutím agrese. Také je to taková ta přesná ukázka alfa samce, kterého je všude až moc. Ovšem vzhledem k jeho minulosti to není ani tolik na škodu, jak by se mohlo zdát. Především je tedy mnohem sympatičtější než Maria. Ta vyzařuje sebevědomím a v mnohých případech i naprostou arogancí. Každého provokuje, nemá žádnou soudnost, chová se dětinsky a chybí jí jakákoli vlastnost, která čtenářky přiměje se do ní vžít.

Co se týká kriminální zápletky, tak ta je v této knize odvedena nejlépe ze všech dílů. Naopak milostná linka, která v knize tvoří hlavní doménu, je nejslabší. Autorka se tentokrát odvázala a nebála se pustit i do něčeho „žhavějšího“. Do erotických scén zakomponovala BDSM praktiky, což z knihy dělá až kýčovitě slabší verzi 50 odstínů šedi. Některým čtenářům se to může zalíbit, ale bohužel to působí přehnaně. Celý tento závěr knihy působí tak, že sem autorka chtěla dát nejvíc a udělat z této knihy perfektní tečku na závěr. Kdyby však v některých věcech ubrala, bylo by to dobře. Paulina Świst umí psát skvěle, ale tady to trochu moc překombinovala…

Obálka knihy perfektně zapadá do celé série. Má stejně červený hřbet, jako předchozí díly a celkově z přebalu přímo čiší atmosféra děje. Jediné, co mi zde vadí, je barva vlasů našich hlavních aktérů. Na to, že mají oba světlé vlasy, Daniel dokonce tak světlé, že působí šedivě, tak to tady vydavatelství trochu nevychytalo. Ale to už jsem zas moc velký detailista.

Tak a teď už je na řadě můj názor. Asi už jste pochopili, že kniha nebyla úplně to pravé ořechové, v co jsem doufala. A bohužel to tak vážně je. Autorka už u Prokurátora a Komisaře nasadila laťku neskutečně vysoko. V případě podezřelého však své vysoké laťky nedosáhla. U Podezřelého za to z největší části mohou postavy. Především tedy hlavní Maria. Ta na mě na začátku působila sympaticky a říkala jsem si, tak tohle bude zajímavé. Ovšem její morální zásady? Působila na mě jak rozmazlené děcko, které neví, co chce, a když už to ví, tak absolutně nehledí na následky… Dost mě to na této knize mrzí. Ovšem věřím, že si autorka reputaci zas vylepší a příště pro své čtenáře připraví zas něco uchvacujícího, čtivého a odpočinkového, jako se jí to povedlo z velké části i u této série!

Podezřelého a celou sérii doporučuji každé ženě, která si chce u knihy odpočinout a nehledá pouhý erotický románek, ale chce také kapku thrillerového napětí.

A teď už hodnocení!

    68%

Znáte tuto knihu? Četli jste ji nebo se na ni chystáte? Pokud jste ji četli, co na ni říkáte? Který díl se vám líbil nejvíc?
Budu moc ráda, když mi to napíšete do komentáře. :)


Za knihu bych chtěla moc poděkovat e-shopu Knihy Dobrovský,
u kterých si můžete příběh Podezřelý také pořídit.

Komentáře

  1. Zajímavá recenze. :) Jako odpočinková četba nemusí být série špatná. Až budu potřebovat oddech, vzpomenu si na ni.

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Budu moc ráda za každý váš komentář. :)

Oblíbené články...