Kdyby byl náš život film…

Jako ve filmu


Autor: Kelly Oram

Série: Síla dohazovaček

Originální název: If We Were a Movie

Žánr: YA, román

Počet stran: 352

Vydavatelství: Baronet

Oficiální anotace: Nate Anderson právě nastoupil na univerzitu. Pochází z trojčat a zoufale se snaží svých bláznivých a rozdivočelých bratrů zbavit. Poté, co po jejich dalším kousku pohár Nateovy trpělivosti přeteče, pronajme si první pokoj, který mu přijde pod ruku.
Jeho novou spolubydlící se stane Jordan – výstřední dívka z Los Angeles, která věří, že vše, co se v životě přihodí, se už stalo v nějakém filmu.


"Život je film, ale filmy jsou mnohem lepší se soundtrackem."

Asi málokdo si dovede představit, jaké to je být z trojčat. Já jsem se svými bratry od narození v podstatě furt. Jsem ten prostřední, ale přesto mi říkají Prcek a neustále mě pošťuchují. Dokonce si i na můj protest vyžádali, abychom bydleli v jednom pokoji na vysoké, ve kterém by teď nejraději stále pořádali párty. No a já bych si nejraději někam zalezl a skládal hudbu, jenže to v jednom pokoji nejde…

To, co mi však provedli naposled, už nehodlám déle snášet. Dostane se mi do rukou nabídka volného pokoje k pronájmu, a tak po něm okamžitě sáhnu. Hodlám se od bratrů konečně odstěhovat! Dokonce je z této novinky nadšená i má přítelkyně. Jenže to má jeden háček. Můj nový spolubydlící, který chce být budoucím Stevenem Spielbergem a je naprostým fanatikem do filmů, je holka. A to se už mé holce moc líbit nebude. Nebo snad ano?

"Někdo mi kdysi řekl, že klišé vůbec nevadí, pokud to bude fungovat."

Kniha, ve které hraje hlavní úlohu hudba a filmy. To je příběh Jako ve filmu, v němž je každá kapitola pojmenovaná po nějakém známém snímku, který můžeme znát z kin a televizí. Celou tuto romantickou lovestory má na svědomí autorka duologie Cinder & Ella, kterou nám nakladatelství Baronet představilo před rokem. A jak se předchozímu příběhu vyrovná tento nový? Každý má své plusy a mínusy, a nebýt zde jednoho velkého mínusu, tak knihu Jako ve filmu hodnotím daleko lépe! I tak je to však nesmírně čtivý příběh, který vás pobaví a při níž si vaše srdíčko zaplesá.

Kelly Oram (zdroj)
Celý děj je nezvykle vyprávěn hlavní mužskou postavou, Natem. Není tu však sebemenší problém se do něj vžít. Je to milý hipster, kterému záleží na škole, ale rozhodně to není žádný šprt. Je to zkrátka takový obyčejný kluk s talentem pro hudbu, který stále nenašel svou múzu. A pak je tu Jordan. Dívka, k níž se Nate stěhuje, a která v něm chce probudit vášeň pro filmy tím, že k nim bude jeho život přirovnávat. Vznikají tu tak situace jako vystřižené s filmů, ale přesto v nich dřímá kapka originality, díky které si celý příběh zamilujete. Nejen Nate a Jordan však dělají knihu tak čtivou. Jsou tu i další postavy, které si zamilujete, ale najdou se tu i tací, o nichž v příběhu už nikdy nechcete slyšet.

Otřepané klišé, které vše zkazí a nutí vás knihu vzteky odložit. To je asi největší chyba YA románů a bohužel se vyskytla i tady. Bez něj by byla celá kniha daleko lepší a stoprocentně by předčila Cinder & Ellu. Naštěstí to klišé ale nemělo dlouhého trvání a závěr knihy se dá užít i tak. Start je sice trochu pomalejší, ale v okamžiku, kdy se do příběhu vžijete, nechcete ho odložit. Navíc díky knize dostanete chuť si při prvním volném dni udělat filmový maraton inspirovaný tipy od Jordan.

Obálka se povedla. Sice na mě působí trochu studeně, ale k ději se hodí. Pokud se nemýlím, tak je dokonce přebraná z originálu, a to v tomto případě vůbec nevadí. Navíc i v poličce krásně ladí k předchozím autorčiným knihám, takže je pěkné je mít vedle sebe. Což rozhodně ocení ti, kteří si na organizaci své knihovny potrpí.

A co na knihu říkám já? V poslední době se mi moc YA románky do rukou nedostávají, a tak byla tohle příjemná změna. Navíc mě celým nápadem autorka oslovila ještě více než ve svých předchozích knihách. Sice tu nebyla žádná slova ve stylu "řekni auto" (ti, co četli Cinder & Ellu pochopí), ale za to tu byly zmíněné filmy jako Zamilovaný Shakespeare, Deset důvodů, proč tě nenávidím a dokonce Láska nebeská. Což to jsou jedny z mých nejoblíbenějších romantických filmů a společně s příběhem, který autorka napsala, to vytvořilo příběh sladký jak cukrová vata. Ale přesně takové slaďáky jsou čas od času potřeba, a to nejlépe v létě! Takže já jsem spokojená, a to i přesto jak jsem se kvůli jedné věci vztekala a chtěla jsem to autorce hodit na hlavu. :D

Knížku Jako ve filmu doporučuji všem milovníkům romantických filmů, kteří hledají na léto nějaký ten odpočinkový a romantický příběh pro potěšení duše.

A teď už hodnocení!

    80%

Znáte tuto knížku? Četli jste ji nebo se na ní chystáte? Pokud jste ji četli, jak se vám líbila?
Budu moc ráda, když mi to napíšete do komentáře. :)

Za poskytnutí tohoto recenzního výtisku moc děkuji nakladatelství Baronet, u kterých si knihu Jako ve filmu můžete pořídit.


Komentáře

  1. Moc hezká recenze :) Knihy od Kelly Oram mám ráda, jsou to skvělé romantické oddechovky, takže se určitě vrhnu i na tuhle :)

    OdpovědětVymazat
  2. Zajímalo by mě, jaké klišé ti tak moc vadilo. Já jsem na kliší docela imunní a většina z nich mi nevadí. :D

    Gabux | Poslední článek

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to si musíš příběh přečíst, abys to zjistila. :D Řekla bych, že to uhodneš. :)

      Vymazat
  3. Na knihu jsem myslím někde narazila a moc se mi líbila, zní fakt na skvělé letní odpoledne ❤️ Romantiku mám obzvlášť v tomto období ráda ❤️

    All about Candys life

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Budu moc ráda za každý váš komentář. :)

Oblíbené články...