#21 Nákupy za měsíc - květen & červen 2019

Zdravím, knihomolové!

Vítám vás u nového článku s mými přírůstky za květen a červen. Za tyto měsíce jsem si koupila hlavně pořádnou zásobu příběhů na léto. Takže tu mám hlavně románky a nějaké to fantasy. Celé nákupy navíc vypadají, jako by mělo nakladatelství Yoli výprodej. Což nemělo, ale z deseti nových přírůstků jich má rovnou sedm motýlka na hřbetě. Ups… to se mi nějak vymklo. :)


Peněženka sice pláče, ale já mám ze všech knížek ohromnou radost! Takže se pojďme podívat, co mi přibylo a snad si tu najdete nějakou inspiraci na čtení. :)


Knížku, kterou jste už viděli i v přečtenu je nejnovější příběh od Gayle Forman, Nevím kudy kam. Já mám tuto autorku moc ráda. Vždy totiž dokáže čtenáře překvapit, dojmout a přimět ho k zamyšlení. A přesně to jsem očekávala od její nové knihy. Bohužel jsem ale až tak nadšená nebyla…

Anotace: Freia, Harun a Nathaniel. Tři osamělí teenageři, jejichž životy se osudově protnou během jediného dne v New York City.
Freia přišla o hlas při natáčení debutového alba a teď má strach, že přijde i o své fanoušky. Úzkostlivě sleduje sociální sítě, pročítá se nekončícím množstvím komentářů a doufá, že na ni nezanevřou. Jsou totiž to poslední, co jí v životě zbylo…
Harun plánuje útěk z domova. Chce být s tím, koho skutečně miluje a jeho rodina mu v tom brání. Čas se ale krátí a on musí jednat rychle. Zítra už by totiž mohlo být pozdě…
Nathaniel přijíždí do New Yorku, aby se vyrovnal s rodinnou tragédií, která ho uvrhla do těžké deprese. Celý jeho život se ze dne na den obrátil vzhůru nohama a přestal dávat smysl…
Když na sebe tahle trojice náhodou narazí v Central Parku, žádný z nich nemá tušení, že společně stráví den, na který nikdy nezapomenou.



Asi víte, že čtu ráda knihy začínajících českých autorů. A pokud mě sledujete déle, tak i víte, že miluji styl psaní Thea Addaira. Tím pádem jsem nemohla minout jeho novinku Koláčky a spiklence, kterou jsem měla předobjednanou ještě předtím, než byla vůbec zveřejněna její obálka. Ta je mimochodem stejně jako u předchozího příběhu Daniela a Kita dokonalá. A stejně tak i příběh!

Anotace: Hurá, prázdniny! Daniel a Kit se už nemůžou dočkat, až spolu stráví léto. Dani zrovna odmaturoval a s Obrtínským gymnáziem i nepříjemnými spolužáky se může jednou provždy rozloučit. Kit má naopak spoustu učení před sebou. Daniel je pro něj ale obrovskou motivací. Pokud se bude dost snažit, může školu dokončit dřív a vyrazit za Danielem na univerzitu. A pak by se třeba… ale jen třeba… mohli jeden k druhému nastěhovat. Jejich plány na léto v Krampeřicích však zhatí jediný telefonát od Morgensternů. Daniel se musí ihned vrátit domů a nastoupit praxi v otcově právnické firmě…




Ten, kdo stojí v koutě od Stephena Chboskyho je příběh, který jsem před spousty lety viděla zfilmovaný a od té doby si chci knihu hrozně moc přečíst. Naštěstí už je to hodně dlouho, co jsem film viděla, takže až si konečně najdu čas na čtení, věřím, že budu překvapená, jelikož si z něj pomalu nic nepamatuji… :)

Anotace: Když člověk stojí v koutě, může si všimnout spousty úžasných věcí. Ale pak přijde chvíle, kdy je třeba vykročit na parket a začít opravdu žít.
Strhujícímu románu Stephena Chboskyho o dilematu mezi nečinností a touhou se dostalo nadšeného přijetí, vyvolal polemiku a získal miliony oddaných čtenářů.
Příběh o dospívání na střední škole, který Charlie vypráví v dopisech, je otevřenější a důvěrnější než leckterý deník, zároveň vtipný i sžíravý. Nevíme, kde Charlie bydlí, ani komu píše – máme jen slova, o která se rozhodl podělit. Zmítán touhou žít svůj vlastní život i touhou vymanit se z role, která mu připadla, prozkoumává dosud neznámé území. Před ním se otvírá svět prvních lásek, rodinných dramat i nových přátelství. Svět sexu, drog a Rocky Horror Picture Show, kde klíčem ke štěstí může být například ta správná píseň, díky níž se můžete řítit tunelem a cítit se nekonečně.
V Charliem se autorovi podařilo stvořit vypravěče, který vás uhrane a přenese zpět do divokých a intenzivně prožívaných dní na prahu dospělosti, kdy se život podobal jízdě na horské dráze.



Colleen Hoover je jedna z mých nejoblíbenějších autorek. Díky ní jsem objevila Yoli knihy a krom knihy Námi to končí jsem od ní četla vše minimálně dvakrát. Zbožňuji ty její příběhy a jelikož mě ještě nezklamala, mám obrovská očekávání z její novinky Na obtíž. To prostě musí být skvělé!

Anotace: Vossovy byste jen stěží označili za „normální“ rodinu. Žijí ve zrekonstruovaném kostele, máma, která se ještě nedávno léčila z rakoviny, bydlí v suterénu a otec je ženatý s její bývalou ošetřovatelkou. A pak je tu Merit. Merit Vossová sbírá trofeje, které nevyhrála. Je to podivný koníček, pro ni má ale zvláštní význam. Když se vydá na garážový výprodej, aby pátrala po svém novém úlovku, místo trofeje tam narazí na Sagana. Jeho osobnost, humor a odzbrojující optimismus jí okamžitě učarují. Dalo by se skoro říct, že je to láska na první pohled. Dokud Merit nezjistí, že Sagan je tak trochu… zadaný. Samotářská Merit se po tomhle zjištění uzavře ještě víc do sebe. Jako by svůj život i svou podivínskou rodinu sledovala zdálky. Dokud neodhalí tajemství, které jí žádná trofej nikdy nevynahradí…



Když se řekne Cara Delevingne, každý si vzpomene na blond a extravagantní modelku s hustým obočím a nezapomenutelným obličejem. Ovšem nikoho by asi nenapadlo, že právě tato modelka a herečka z Papírových měst napsala ve spolupráci s Rowan Coleman knihu Zrcadlo, zrcadlo. Já si knihu málem pořídila už v originále, protože mě hrozně moc zajímá celý příběh, který vymyslela. A po těch skvělých reakcích od prvních čtenářů věřím, že z té knihy budu nadšená. Musím být!

Anotace: KAMARÁD, MILENKA, OBĚŤ, ZRÁDCE. Když se podíváš do zrcadla, koho vidíš? Debutový román supermodelky a herečky Cary Delevingne.
Šestnáctiletí kamarádi Zrzi, Leo, Rose a Naomi tak docela mezi své vrstevníky nezapadají. Stále ještě nepřišli na to, kým chtějí být. Jejich život není dokonalý, ale spojuje je muzika a jejich kapela Zrcadlo, zrcadlo… Až do chvíle, kdy Naomi zmizí a po pár týdnech pátrání je vytažena z řeky v bezvědomí. Naomi v kómatu bojuje o život. Policie tvrdí, že to byl pokus o sebevraždu, její přátelé o tom však silně pochybují. Probere se Naomi někdy? Co její stav zavinilo?
A jak je možné, že si Zrzi, samozvaná ochránkyně skupiny, nevšimla varovných signálů? Každý se se složitou situací vyrovnává po svém. Zatímco Rose se opíjí na večírcích a Lea obestírají temné nálady, Zrzi se rozhodne zjistit pravdu. Svět se jim rozpadá a odhaluje jejich nejtemnější tajemství. Nic už nikdy nebude jako dřív, protože když se zrcadlo rozbije, nejde ho nikdy úplně spravit.




Marissa Meyer okouzlila všechny svou sérií Měsíční kroniky, ovšem já jsem ještě více nadšená z Renegátů. A právě této sérii vyšel nedávno druhý díl Protivníci a hádejte, kdo ho musel okamžitě mít a přečíst si ho. Samozřejmě že já! :) Ale své pocity si nechám do přečtena. ;)

Anotace: Ve městě Galton City pokračuje nesmiřitelný boj mezi Renegáty a Anarchisty. Nejenže disponují výjimečnými schopnostmi, ale podařilo se jim vyvinout nebezpečnou tajnou zbraň a hrozí, že svět, který doposud znali, spěje k zániku. V turbulentní politické situaci i Nova a Adrian začínají silně zpochybňovat vlastní ideje i city a hranice mezi dobrem a zlem se pomalu stírá. Vše směruje k velké válce, která může všechno změnit. Podaří se ji odvrátit?







Veškeré to básnění o Jayi Kristoffovi a jeho Nikdynoci mě přemluvilo k tomu, abych si knížku také pořídila. A to bylo ještě předtím, než jsem se dozvěděla, že v říjnu přijede na HumbookFest! Já už jsem knížku před týdnem dočetla a naprosto ten poprask kolem ní chápu. Je to zkrátka perfektní a já se nemůžu dočkat toho, až autora osobně poznám. :)

Anotace: Dcera popraveného zrádce Mia Corverová se ukrývá ve městě postaveném z kostí mrtvého titána. Vydává se na cestu, aby se stala učednicí nejobávanějšího a nejtajemnějšího sdružení vrahů v celé zemi – Rudé církvi. I když vyniká v použití jedů a zbraní, nemůže ji to zachránit před spiknutím, které se na ni v temnotě chystá. Dokáže ho odhalit včas, než ji dostihne, a pomstít se těm, kteří můžou za smrt jejího otce?






Květen a červen byl doslova napěchovaný novými knížkami, které jsem nutně potřebovala. A jedním takovým případem byla i nová Becky Albertalli. Její Holku mimo rytmus jsem hledala asi ve čtyřech knihkupectvích, než jsem ji konečně ukořistila. A samozřejmě jsem ji už i přečetla, takže ji vám můžu doporučit. Jen počítejte s tím, že je hlavní hrdinka Leah trochu trhlá, takže pokud se s ní nesžijete hned na začátku, asi vás příběh tolik neokouzlí.

Anotace: Když Leah bubnuje, obvykle je v rytmu. Ve svém každodenním životě si ale připadá tak trochu mimo rytmus. Má pocit, že nikam nezapadá, dokonce ani mezi své nejlepší kamarády. Jako jediná z nich je jedináček, žije jen se svojí mámou a peněz nemají zrovna nazbyt. K tomu všemu má Leah velké tajemství – je totiž bisexuálka. Nikomu to ale neřekla, a tak ani její nejlepší kamarád Simon Spier, který se nedávno sám přiznal k homosexualitě, netuší, čím si jeho kamarádka prochází.
Teď když se blíží maturita a každý míří na jinou vysokou školu, jediná jistota v jejím životě – parta milovaných kamarádů – se rozpadá. Leah najednou neví, co by měla dělat, jak by se měla zachovat a jestli náhodou není čas udělat to, co jí nahání největší hrůzu… Říct jedné konkrétní osobě, že je do ní zamilovaná.



Romantická odpočinková knížka a k tomu hrozný doják. Pět kroků od sebe, příběh o pacientech s cystickou fibrózou od Mikky Daughtry, Tobiase Iaconise a Rachael Lippincott rozhodně stál za koupi. Ta knížka má totiž tak nádhernou obálku, která do příběhu nádherně zapadá a perfektně se bude vyjímat ve vaší knihovně. A ten příběh? Ohromně čtivý, milý a návykový…

Anotace: Stella Grantová má cystickou fibrózu a její kontakt s okolním světem je minimální. Aby neohrozila své šance na transplantaci, musí se chránit před kýmkoli a čímkoli, co by mohlo být nositelem infekce. Šest stop. To je vzdálenost, kterou musí dodržovat. Šest stop – bez výjimky.
Willa Newmana léčba vůbec nezajímá. Každým dnem mu bude osmnáct a pak – sbohem, nemocnice. Vykašle se na léky a konečně si bude užívat života.
Will je přesně tím, od koho by se Stella měla držet dál. Pokud se k němu přiblíží a nakazí se, mohla by přijít o své místo na seznamu čekatelů. Aby se tak nestalo, musí si držet odstup. Čím víc se ale s Willem sbližují, tím víc jim předepsaných šest stop začíná připadat jako trest.
Jaké by to asi bylo, kdyby si pro sebe mohli ukrást trochu té svobody, kterou jim vzala jejich nemoc? Co by se stalo, kdyby zkrátili vzdálenost na pět stop?


A na závěr tu mám ještě jedno pokračování úspěšné série. Neal Shusterman a jeho Nimbus, což je druhý díl Smrtky, jsem potřebovala. Obálka vypadá nádherně a já se těším, až se do příběhu pustím. Ráda bych si na knihu našla čas do konce měsíce, ale uvidíme, jak mi to vyjde. Každopádně mám od příběhu obrovská očekávání, takže snad mě nezklame.

Anotace: Rowan se rozhodl, že na vlastní pěst napraví cech smrtek a podrobí jej zkoušce ohněm – a to doslova. Po zimním konkláve zmizel v ústraní a od té doby podniká útoky na zkažené smrtky — nejen ve StředoMerice, ale na celém kontinentu. Stal se z něj lidový hrdina – smrtka Lucifer – který v černé róbě odevzdává zkorumpované smrtky plamenům. Citra, z níž se pod dohledem smrtky Curieové stala mladší smrtka, zkaženost vidí a chce ji změnit zevnitř, ale na každém kroku nachází překážky, a dokonce se ocitá v ohrožení života. Rozkol mezi „starou gardou“ a „novým řádem“ se vyostřuje a vzájemné soupeření přechází od slov k činům. Nad tím vším bdí vševědoucí Nimbus – jediný, kdo má moc řešit závažné problémy dokonalého světa. Ale vloží se do toho, nebo bude jen přihlížet, jak se dokonalost mění v úpadek?


Tak, a to by bylo z dnešního článku vše. Já doufám, že se vám mé přírůstky líbily a třeba jsem vás inspirovala k tomu, abyste se po některé ze zmíněných knih podívali. Budu moc ráda, když mi dáte vědět, jestli jste utráceli poslední měsíce tolik co já. Věřím, že se tu najde někdo, u koho si stejně jako u mě poplakala peněženka. :)

Četli jste některou z výše zmíněných knih? Pokud ano, jak se vám líbila? Zaujala vás některá knížka? Které příběhy jste si pořídili za uplynulé dva měsíce vy?
Budu moc ráda, když mi to napíšete do komentáře. :)

Mějte se krásně,
vaše knihomolka Šárka


Komentáře

  1. Spousta super knih. Na s Protivniky jeste cekam, Nikdynoc zrovna ctu, Holku mimo rytmus jsem si nakonec taky poridila... a jeste me laka Zrcadlo, zrcadlo... .-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Držím palce, ať ti všechny příběhy co nejvíc sednou. :)

      Vymazat
  2. Nevím kudy kam, jsem si už pořídila do čtečky, ale nevím, kdy se k ní dostanu. Na obtíž už mám za sebou a moc se mi líbila. Sice mě citově vyždímala, ale byla opravdu skvělá! :) Už se těším na další knihy od Colleen.:)
    Na Nikdynoc se, díky tobě, chystám a snad to bude co nejdříve. Chtěla bych s ní začít srpen, tak snad se mi to podaří.:)
    No a Protivníci a naše společné čtení, konečně kniha, která nás nezklamala. ^_^

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já ti psala, že si Colleen zamiluješ, tak jsem ráda, že jsem se trefila. XD Každopádně její novince Na obtíž se snad už brzo dostanu i já. Jsem na to moc zvědavá. :)
      Věřím, že tě Nikdynoc zaujme. Už se těším na tvé názory. :))
      A jop, Protivníci nezklamali. Mohly bychom si na srpen zas nějaké to společné čtení naplánovat. <3

      Vymazat
  3. Cara Delevingne mě také docela zajímá, ale asi ne tak, abych si ji pořizovala domů. Až dočtu knižní resty, plánuji, že bych se po ní poohlédla v knihovně. Snad budu mít štěstí :)

    Péťa
    www.ctenipodlavici.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Držím palce, ať ji v knihovně najdeš! Já jsem hrozný maniak do sbírání Yoliček, takže i z toho důvodu jsem ji potřebovala. :D

      Vymazat
  4. Krásné knihy sis koupila. Pět kroků od sebe je krásná kniha. Na obtíž si chci taky koupit ❤️ Jak se ti líbí.

    All about Candys life

    OdpovědětVymazat
  5. Koláčky, Nikdynoc, Holku mimo rytmus a Nimbus mám taky na seznamu :)

    Gabux | Poslední článek

    OdpovědětVymazat
  6. Četla jsem pouze Ten kdo stojí v koutě a musím se přiznat, že mě moc nezaujala. Každopádně moc krásné kousky, užij si jejich čtení! :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to já doufám, že mi sedne víc... A děkuji, snad si na všechny brzy najdu čas. :))

      Vymazat
  7. Skvelý výber :) Nikdynoc je skvelá a som rada, že sa ti páčila :) Ten, kto stojí v koute je roztomilá kniha s veľkým posolstvom a nemyslím si, že ťa sklame, teda ak budeš mať na to náladu.
    A na Nimbus sa chystám aj ja...niekedy...dúfam, že aspoň tento rok :D
    Fakt skvelé kúsky, peňaženka nech neplače, spamätá sa z toho raz dva ;)

    OdpovědětVymazat
  8. Skvělý výběr!
    Za sebe můžu doporučit Zrcadlo zrcadlo, Nimbus, Nikdynoc, Protivníky a Pět kroků od sebe. Všechny mě hodně bavily, tak jsem zvědavá, co na ně řekneš ty :)
    Marky (Books are my life...)

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Budu moc ráda za každý váš komentář. :)

Oblíbené články...