Klub lidí, kteří bojují proti nesmrtelnosti…

Klub sebevrahů


Autor: Rachel Heng

Originální název: Cuiside Club

Žánr: Sci-fi thriller

Počet stran: 296

Vydavatelství: Leda

Oficiální anotace: KDYBYCHOM ŽILI VĚČNĚ…
Budoucnost je blíž, než jsme si mysleli. Lidé z kasty geneticky bezproblémových obyvatel New Yorku mohou spoléhat na to, že budou žít stovky let – a nejlepší z nejlepších se dokonce už brzy dočkají nesmrtelnosti. Jenže státní pojistný program, založený na výměně tělesných orgánů a totalitně uplatňovaném zdravém životním stylu, zdeformoval jednání těchto vyvolených. Na vlastní kůži to brzy pozná i vzorná občanka Lea, která má vše, o čem žena sní: dokonalého snoubence, byt na skvělém místě, prestižní pozici ve firmě.
…JAK BYCHOM SI MOHLI VÁŽIT ŽIVOTA?
Stačí totiž, aby Lea na ulici narazila na sešlého otce, jenž před mnoha desítkami let odmítl vymoženosti nabídnuté režimem. Její jistoty se zhroutí, když je vystavena neodvolatelné volbě: buď svého jediného příbuzného zapře, anebo se musí vzdát naděje na nesmrtelnost. Ještě bolestněji mezitím dopadají hrůzy prodlužovaného života na muzikantku Anju, vysedávající po nocích nad ubohou troskou své matky, jejíž umělé srdce ne a ne přestat bít. Skutečně se jim jako řešení tragického dilematu nabízí jedině dobrovolný odchod z tak nelítostného světa?

"Kdo by chtěl žít věčně?
Zvlášť v časech, kdy po nás chtějí, abychom si odpírali řízky."

Život, který jen tak neskončí. Dříve se lidé zřídkakdy dožili sta let, ale dnes? Jsme už dokonce blízko třetí vlny. Nesmrtelnost… To slovo nás žene dál. Já jsem jedním z mnoha živců. Je mi už dávno přes 100 let a stále vypadám mladě. Se svým snoubencem si žijeme skvěle. Máme nádherný byt, skvělou práci a nic nám nechybí.

Ovšem pak stačí jedna zbrklá cesta do práce, při které mě málem srazí auto. Pomalu nic se mi nestane. Mám jen pár škrábanců, ale dostanu se do systému. Dozor si o mě totiž myslí, že jsem pod auto skočila úmyslně a chtěla tak spáchat sebevraždu. Jenže to není pravda! Já jen v dálce viděla svého otce, o kterém jsem si myslela, že už dávno zemřel. To však ale nemůžu vyslovit nahlas…

"A pak se odvrátil a vešel do vln."

Příběh dvou neznámých žen, jejichž životy se rázem spojí. To je děj knihy Klub sebevrahů, kterou nedávno vydala Leda. Autorka zde skvěle vymyslela budoucí svět, do kterého příběh zasadila. Je to strhující sci-fi thriller, který vás donutí zamyslet se nad otázkou nesmrtelnosti a dlouhého života, který dokáže nekontrolovatelně ovládnout lidskou rasu.

Rachel Heng (zdroj)
Děj nás tedy zavádí do vzdálené budoucnosti, ve které lidé průměrně umírají ve věku 300 let. Máme tu tedy něco originálního, a to vše je vyprávěno er-formou. Máme tu dvě hlavní hrdinky a jejich naprosto rozdílné životy. Ovšem jejich jména si jsou dost podobná, takže když při čtení nedáváte pozor, může se vám stát, že ani nezaregistrujete, že jste se vyskytli u té druhé. Obě mají své problémy, jejichž řešení není nic jednoduchého. Co mají však jejich problémy společného, jsou vztahy. Řeší se zde jak ty partnerské, tak i důležitost správného vztahu s rodinou, či jak je důležité mít přátele.

Tento zajímavý námět nás dovede k nespočtu myšlenkám, které nám při čtení budou plout v hlavě. Donutí nás to zapřemýšlet si nad tím, co je pro nás v životě skutečně důležité. Rozhodně nečekejte od příběhu nějakou velkou dávku akce. Celé je to především příběh, který své čtenáře dovede k zamyšlení. Ovšem právě to je na knize to skvělé a jedinečné. Takže pokud máte rádi thrillery a k tomu ještě sci-fi, rozhodně se po knížce podívejte.

Obálka knihy je nádherná! Co jsem se tak dívala po ostatních přebalech z jiných zemí, tak tento se povedl rozhodně nejvíc. I přestože je to Klub sebevrahů, tak ty barvy k tomu krásně pasují a dělají tu knihu nepřehlédnutelnou.

Co na knihu říkám já? Musím přiznat, že jsem očekávala úplně něco jiného. Když jsem se totiž dozvěděla, že se jedná o sci-fi thriller, myslela jsem si, že to bude kniha plná akce, u které se rozhodně nebudu nudit. Ale dost jsem se spletla. U příběhu jsem se sice vůbec nenudila, ale to úplně z jiného důvody než z přemíry akce, která zde pomalu vůbec nebyla. Děj mě totiž upoutal tím, jak mě dokázal přimět uvažovat nad věcmi, které jsou v mém životě nejdůležitější a na čem záleží. Už z toho důvodu jsem se do knihy okamžitě začetla a mám ji v hlavě stále. Hlavní postavy mi byly sympatické a bavilo mě zjišťovat, jak se jejich příběh bude vyvíjet dál. Navíc mi vyhovovalo, že zde nebyla nějaká romantická linka, na které by se příběh vyvíjel. V této knize šlo hlavně o život a vše bylo vykresleno tak upřímně a otevřeně, že si knihu v budoucnu ráda přečtu znovu.

Knihu doporučuji těm, kteří hledají neotřelý thriller z budoucnosti plný zajímavých myšlenek k zamyšlení.

A teď už hodnocení!

    80%

Znáte tuto knihu? Už jste ji četli nebo se na ní chystáte? Pokud jste ji četli, co na ní říkáte? Už se vám do rukou dostal nějaký sci-fi thriller?
Jaký? Budu moc ráda, když mi to napíšete do komentářů. :)


Za tuto knihu bych chtěla mockrát poděkovat nakladatelství Leda,
na jejichž internetových stránkách si Klub sebevrahů můžete pořídit.

Komentáře

  1. O téhle knížce slyším doslova všude a opravdu jsi mě nalákala :D Thrillery moc nečtu, ale tenhle vypadá zajímavě :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to jsem ráda, že jsem tě na ní nalákala. :) Pokud se do knížky budeš pouštět, přeji hezké čtení!

      Vymazat
  2. Přiznám se, že obálka této knihy mě nenalákala na anotaci, která ale zní velmi slibně :) Díky za pěknou recenzi, a kdyby se mi kniha dostala do rukou, rozhodně bych s přečtením neotálela :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nemáš vůbec zač. To já děkuji za krásný komentář! <3

      Vymazat
  3. Tyhle žánr moc nečtu, spíš málo kdy s musím mít na to náladu. Obálka mě popravdě nezaujala a nešáhla bych na knihu.

    All about Candys life

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak třeba příště tu bude příběh, který tě zaujme víc. ;)

      Vymazat
  4. Kniha zní dost zajímavě, ale já na to scifi nějak nejsem. :/

    Gabux | Poslední článek

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Chápu, ne každého zajímají příběhy ze smyšlené budoucnosti...

      Vymazat

Okomentovat

Budu moc ráda za každý váš komentář. :)

Oblíbené články...